Dilemma : Auto technisch total-loss

Gestart door MartijnHS, 03-01-2010 13:49:49

Vorige topic - Volgende topic

MartijnHS

Beste forumleden,

Helaas heb ik gister door de gladheid hier in het Rotterdamse een schuivertje gemaakt,ik ben met de linkerkant (bijrijderskant) vol op de vangrail gereden met ongeveer 30 km/h. Schade : bumper uiteraard kapot,koplamp-unit weg,zijscherm kapot,bevestiging van de balk die boven de radiator zit en waarschijnlijk moet de boel ook weer gericht worden.

Ik ben niet all-risk verzekerd en de schade hersteller zei dat als hij nieuwe onderdelen gebruikt de auto total-loss is qua dagwaarde en oplap-waarde.
Ik kan de auto laten maken met 2e hands onderdelen en al met al zou het ongeveer 2000 euro gaan kosten.
De man vertelde ook dat ik de auto eventueel op MP kon zetten en met dat geld een nieuwe auto kopen. Ook kon ik bij hem een 2e hands auto kopen en de mijne inruilen ( en dan ook 2000 euro bijleggen)

Wat is handig en wat niet ? Heeft iemand hier ervaring mee ?

Gr Martijn :-\

bassie81

Je kunt ook zoeken naar een sloper met dezelfde kleur, en dan alle onderdelen overzetten. Dat lijkt me aantrekkelijker dan de auto verkopen en wat anders zoeken.

Turbo-Geek

Het feit dan je hem bij hem kan inruilen en 2000 euro bijleggen betekent dat hij hem dan voor flink meer kan verkopen, ander doet hij het niet.
Kortom als je zelf wat plaatwerk overzet (niet moeilijk) kan je voor ver onder de 2000 euro hem weer oplappen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 03-01-2010 13:59:59
Het feit dan je hem bij hem kan inruilen en 2000 euro bijleggen betekent dat hij hem dan voor flink meer kan verkopen, ander doet hij het niet.
Kortom als je zelf wat plaatwerk overzet (niet moeilijk) kan je voor ver onder de 2000 euro hem weer oplappen.

Mee eens, zo wat er op basis van je verhaal gezegd is.

Als er daadwerkelijk gericht moet worden wordt het wellicht een ander verhaal.

N
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbo-Geek

Citaat van: Misha op 03-01-2010 14:01:43
Citaat van: Turbo-Geek op 03-01-2010 13:59:59

Mee eens, zo wat er op basis van je verhaal gezegd is.

Als er daadwerkelijk gericht moet worden wordt het wellicht een ander verhaal.

N

Gericht worden is denk ik niet nodig, niet als die gast hem voor 2000 euro opknapt.
Het richten gaat extra tijd (en dus geld kosten) en dan met plaatwerk en overige uren zal hij niet veel verdienen aan het oplappen.
Als hij aanbied het voor 2000 euro te fixen ga dan maar uit van 750 euro schade incl. arbeidsloon.
  The things you own end up Owning you !

thuur

Plaats eens wat foto's als je wilt. Ik denk dat we samen met een aantal forumleden al een heel eind komen qua onderdelen ;)

Gr 8)

henry classic v70

Deze kleur heb je toch 427 Graphite gray metallic ?
De verschillende sloperijen bellen en de plaatdelen vragen met kleurcode 427
Of wat thuur al aangeeft, vaak hebben forumleden nog wel wat liggen of weten iets
Foto's zou inderdaad iets makkelijker zijn
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

ief

Ik heb hier nog een voorbumper in 427 liggen.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Sbv

Ik denk dat je, mits de auto niet krom is met eventueel wat hulp een hoop zelf kan doen. Bel of mail eens rond dan heb je al snel je spullen bij elkaar.

Bumper 100-150 euro
voorscherm 75-100
koplamp 40-50
voorfront rond de 100-150

Met mazzel hoef je niets te spuiten en is het demontage en montage.

Motorkap is nog in orde evenals portier ?

Zet even wat foto's neer, dat geeft een betere indruk van de schade.
Mocht je hulp nodig hebben, ik kom uit de regio Rotterdam

henry classic v70

Citaat van: Sbv op 03-01-2010 15:21:23
Mocht je hulp nodig hebben, ik kom uit de regio Rotterdam

Nou hier kijk eens aan klasse Sander
Ik heb nog een koplampunit + knipperlicht, rechts (bijrijderskant...)

hathü

http://link.marktplaats.nl/294408095   en even kijken bij alle advertenties van de verkoper.

MartijnHS

De auto staat in de garage,en ben vergeten foto's te maken  :-X.
Motorkap staat scheef aan de rechterkant en heb net te horen gekregen dat er wel moet worden gericht.
De kleur is inderdaad 427,kan ik het richten ook elders uitbesteden en via via aan de carroserie delen komen ? Ik ben er jammer genoeg niet zo handig mee,maar als ik jullie antwoorden zo is hoor dan is het dus goed zelf te doen.

Ik ga proberen zsm nog wat foto's te maken en het eind-oordeel van de schade is af te wachten,mocht het alleen plaatwerk zijn dan hou ik jullie zeker aanbevolen  ;)

Bedankt alvast voor de antwoorden !

Gr Martijn  :)

Sbv

Als het richten gedaan is is de rest redelijk vlote klaar lijkt me. De eerder genoemde advertentie heeft volgens mij alles wat je zoekt en nog in de juiste kleur.
Mail de verkoper met je wensen lijstje en dan een leuke prijs voor alles tezamen?

Montage is normaliter niet zo een probleem

MartijnHS

Ik ga de verkoper even mailen wat de prijs word van die onderdelen,ook doe ik de garage laten weten dat er nog maar even gewacht moet worden met reparatie,moet alleen het eindoordeel van de schade nog even afwachten want ik weet niet precies wat er achter het plaatwerk allemaal kapot is. Wat er wel krom is,is die 'balk'waar het knipperlicht en het zijscherm aan vast zit,dat is zeker 45 graden uit het lood.

Beetje jammer is dat de auto een eind weg staat en het niet zo verstandig mee is om weer terug de weg mee op te gaan (ook omdat de APK is verlopen sinds gister  ::))

Mocht ik aan materiaal komen,zou er dan iemand bereid zijn om te demonteren/monteren ? Uiteraard tegen een schappelijke vergoeding..

Gr Martijn  :)

henry classic v70

De MP verkoper heeft in principe alles wat bij jou beschadigd is
Waarom zou er gericht moeten worden dan?
Als het front demontabel is zet je daar zo een ander in (als het scherm eraf is)