wegligging soms zoekende

Gestart door themull, 10-01-2010 19:15:41

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Versleten schokdempers ga je niet repareren met een VPB....  Wat versleten is moet je gewoon vernieuwen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

cas

Citaat van: elianmars op 20-02-2010 13:23:33
Citaat van: Misha op 20-02-2010 10:11:45

Ik heb in een paar auto's met Nivomats gereden, Het veert en dempt hoe dan ook iets anders, hoewel ik dat geen dweilen zou willen noemen.

Klopt helemaal. Ik heb er ook echt aan moeten wennen toen ik m'n huidige wagen net had.

weet niet precies wat ik achter heb zitten, maar van de week op de a12 toen ik een auto inhaalde met 130, en deze ook opeens besloot zonder richting te gaan inhalen, moest ik in de rem tijdens de uitstuurmanouvre.

wat ik toen meemaakte, achterkant ging van links naar rechts, en leek even omhoog te komen. links sturen , rechts, en nog een keer links, voet van het gas en rem en proberen recht te rijden.  ..... combi van dweilen en uitbreken oid. spannend achteraf, blij dat ik in een duizenste van een seconde wist wat ik met de slipcursus had geleerd.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Misha

Citaat van: cas op 20-02-2010 17:48:23weet niet precies wat ik achter heb zitten, maar van de week op de a12 toen ik een auto inhaalde met 130, en deze ook opeens besloot zonder richting te gaan inhalen, moest ik in de rem tijdens de uitstuurmanouvre.

wat ik toen meemaakte, achterkant ging van links naar rechts, en leek even omhoog te komen. links sturen , rechts, en nog een keer links, voet van het gas en rem en proberen recht te rijden.  ..... combi van dweilen en uitbreken oid. spannend achteraf, blij dat ik in een duizenste van een seconde wist wat ik met de slipcursus had geleerd.

Ah !
Welkom bij de wondere Delta-link achteras.
Iedereen heeft een keer dat moment. Achterkant van de 850 kan heel erg tricky zijn op momenten die je niet
verwacht. Net als bij onderstuur ietsie liften, dan kan je ook zo'n lekkere en onverwachte reactie krijgen.
S70 is iets beter, maar kan je ook nog verassen af en toe.

Op rotonde's kan je ook zo'n rare gewaardwording krijgen trouwens, als je hem snel neemt. Net of de achterkant zit opnieuw moet zetten, komt omhoog, wringt, voelt raar. Maar het hooort erbij, mijn 850 en beide 870's doen het ook.

Overigens bedoel je waarschijnlijk de anti-slipcursus  ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Citaat van: M a r c op 20-02-2010 17:43:01
Versleten schokdempers ga je niet repareren met een VPB....  Wat versleten is moet je gewoon vernieuwen.
Denk zelfs dat het nog wel eens erger kan worden van een VPB.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het