lampcontrole met xenon h4

Gestart door Bouke, 17-01-2010 22:06:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Citaat van: Bouke op 20-01-2010 17:50:57
Citaat van: Dirk342 op 20-01-2010 12:16:43
Citaat van: mevita op 20-01-2010 09:51:34
Citaat van: -D©©©L- op 20-01-2010 09:21:47
Citaat van: mevita op 20-01-2010 09:19:08
Citaat van: Bouke op 19-01-2010 21:25:40
Nee het hij wordt niet gestoord of iets dergelijks het licht echt aan het feit de 1 stekker niet kan worden aangesloten.

hier bij mij ook 1 losse stekker over,

gr mevita

welke stekker heb je dan over ?
Aan de bijrijderskant heb ik nu de lossedriepootstekker liggen die normaal op de gewone h4 fitting geduwd wordt, bij bi-xenon wordt maar 1 van de lampstekkers gebruikt,

gr mevita
Dat ligt er maar net aan, wat voor set Xenon je hebt.  Heb jij 1 ballast en twee lampen dan klopt het zoals je zegt, maar heb jij 2 aparte ballasten en tevens 2 lampen gaat het verhaal niet op en zal je waarschuwingslampje dus ook niet branden.
wel dus het gaat niet over een alter2 maar over 1 ;)
Als je het goed aansluit heb je daar echt geen last van hoor, die van mij is ook een alter 1 ;D en bij mij is het lampje ook uit.  Wel aangeweest overigens maar door en correcte aansluitmethode gewoon uit en werkt zoals het hoort.

UserID6342

Citaat van: Bouke op 20-01-2010 18:29:16
De ballasten zitten gekoppeld via een kabelboom ,vandaar dat je maar 1 stekker kan aansluiten en de ballasten hebben elk ook een aparte massa draad.Het grootlicht is ook xenon met het zelfde lampje,maar als je grootlicht geeft gaat het oranje lampje uit :eusa_think:
dan heb je dus 1 ballast en 2 lampen waar ik het de hele tijd over heb !!  Als je het aansluit zoals Marco en ik het zeggen met 2 ballasten en 2 lampen is er geen enkel probleem !!  Je hebt dus een verkeerde set gekocht, daar komt het gewoon op neer.

UserID6342

Citaat van: Jeff op 20-01-2010 20:08:33
Citaat van: -D©©©L- op 20-01-2010 17:54:12
Het grootlicht gaat niet via de lampcontrole. Dat kan dus buiten beschouwing blijven.
Gewoon de balast van de linker lamp voeden via de stekker van de linker lamp en de ballast van de rechter lamp voeden via de stekker van de rechterlamp.
Zo moeilijk is dat toch niet ? Ook nog even het licht relais wisselen om te voorkomen dat je xenon uit gaat als je groot licht geeft (is iets met apk, meen ik).
Welke relais is dit Marco?
104/108 moet groen of grijs in.  Andere kleuren geven storing.

Bouke

Ik geloof echt dat jullie het moeten zien voordat jullie het probleempje begrijpen heren ;) ik zoek nog wel ff verder

-D©©©L-

Citaat van: Bouke op 21-01-2010 19:52:02
Ik geloof echt dat jullie het moeten zien voordat jullie het probleempje begrijpen heren ;) ik zoek nog wel ff verder

Probeer eens een foto te posten ?

haasje

Ik heb vorig jaar een keer een schema geplaatst van de inbouw van een H4 set (via 1 lampaansluiting) deze moet hier ergens op het forum staan, misschien dat ik dadelijk nog wel even ga zoeken.

Bouke

Citaat van: -D©©©L- op 21-01-2010 19:58:27
Citaat van: Bouke op 21-01-2010 19:52:02
Ik geloof echt dat jullie het moeten zien voordat jullie het probleempje begrijpen heren ;) ik zoek nog wel ff verder

Probeer eens een foto te posten ?
Ik zal binnekort wel ff foto's maken ,goed plan ;)

mevita

Ik heb er al eens een topic aangemaakt over daar staan wat schema,s in maar helaas niet zoals  wij het hebben  met maar 1 lamp aansluiting en rechtstreeks op de accu aangesloten ivm grootlicht ,anders als je bij dimlicht grootlicht opzet zou je even geen verlichting hebben. Bij mijn bi-xenon set heb je 1 lamp met een kapje wat omhoog gaat bij grootlicht(ook xenon),

gr mevita

vigour

#38
beetje mosterd na de maaltijd misschien.....
Ik had eerst ook de bi-xenon besteld, en deze later omgewisseld voor 4 h1 lampen met 4x ballast, dus één vervanger per lamp voor dim en grootlicht, geen centje pijn en een fluitje van een cent om aan te sluiten.
Alleen het mooi wegwerken van de 4 ballasten vergt wat meer moeite, lang leve velcro en kit  ;D

Bouke

Vandaag foto´s gemaakt maar daar zie je er eigenlijk geen bal van ,het zit te veel weg gewerkt :eusa_wall: maar het komt er op neer dat de ballasten met elkaar verbonden zijn en er gaat ook nog een heel dun rood/zwart kabeltje naar elke lamp