Slecht lichtopbrengst originele koplampen.

Gestart door Rianne, 19-01-2010 19:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joeri

#30
Zat net bij Philips te krijgen, want ik heb hetzelfde probleem met de standaard lampen. Ik ga eerst maar eens kijken naar de Visionplus of x-treme power lampen.

Osram heeft ook een night breaker versie. Zien er ook goed uit.

En dan H1 100w lampen er naast voor groot licht. Dan moet het vast beter worden. Trouwens, er wordt overal op ebay geschreeuwd over H1 xenon blauwe 100 watt lampen. Dat past dus gewoon in onze 850 H1 fitting?

edit: X-treme power past niet trouwens, is er neit in H1

Edit 2: 100 watt gekocht voor groot licht en de Osram Night Breaker voor dimlicht. En nog even het glas checken. Ben benieuwd.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Rianne

Johan, aha vandaar. Bedankt voor de uitleg nu is het wat duidelijker! :D
Het lijkt mij niet verstandig zoals hier al vermeld is, er meteen een xenon pit in te gooien. Het zal vast meer licht geven maar ook meer stress
tegenover andere weggebruikers. Ik erger me zelf al dood aan alle verkeerd afgestelde of zelfs niet werkende lampen op de weg. Vreselijk. En ik rijd toch wel veel 's avonds.

En het is zeker een fijne auto! Hij loopt al bijna 20.000km zonder (gebruikelijke) kosten. Super dus! :D
Net weer nieuwe bandjes er omheen, dan komt het helemaal goed. En een werkpaard is het wel inderdaad, hij mag regelmatig zijn pk's testen in het vooruitkrijgen van 2 pk's ;)


jan piet, dan zullen het toch de reflectoren zijn die na 18 jaar ook wel eens af mogen zijn nietwaar..
De koplamp glazen/ruiten zijn vorig jaar vervangen dus niet vies :)

arjenT5R, waar heb ik hulp mee nodig?? Blond zijn? Neehoor dat gaat mij prima af :D


Joeri, ik heb ook al op andere pitten gezocht maar als het toch echt aan de blakers ligt, wat ik vermoed, gaat een andere pit ook weinig helpen.
Maar proberen kan altijd. De osram lampen had ik ook al gevonden, die schijnen super te zijn. Maar je hoort negatieve en positieve verhalen dusja, wat je daar dan weer van moet vinden.

Ik heb trouwens h4 lampen erin, geen h1.

Jeff

Ik dacht altijd dat hogere wattage lampen niet goed zijn voor je koplampen (100watt versie), omdat de wattage 2x zo hoog is en daar niet op berekend is/was... :eusa_whistle:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Bouke

Hej Rianne als de wissers monteerd heb je een werkend spul zo te zien want ik zie daar wel wat zitten in de koplamp-strips ;) En je kan ook gewoon xenon in je lampen zetten hoor ik heb het ook in de alter 1 (ik heb exacte de zelfde als jij ,mooi is ie he) Ik kan je er zo mee helpen hoor dan hoef je het wiel niet uit te vinden ;D

Bouke

Citaat van: Joeri op 20-01-2010 08:00:53
Zat net bij Philips te krijgen, want ik heb hetzelfde probleem met de standaard lampen. Ik ga eerst maar eens kijken naar de Visionplus of x-treme power lampen.

Osram heeft ook een night breaker versie. Zien er ook goed uit.

En dan H1 100w lampen er naast voor groot licht. Dan moet het vast beter worden. Trouwens, er wordt overal op ebay geschreeuwd over H1 xenon blauwe 100 watt lampen. Dat past dus gewoon in onze 850 H1 fitting?

edit: X-treme power past niet trouwens, is er neit in H1

Edit 2: 100 watt gekocht voor groot licht en de Osram Night Breaker voor dimlicht. En nog even het glas checken. Ben benieuwd.
Ze heeft een alter 1 en dus H4 lampen en 100 watt moet je echt niet doen ,je blakers gaan er van naar de haaien want dat wordt gewoon te heet wat weer een voordeel is van xenon want dat is maar 35 watt

reneetje

Citaat van: Jeff op 20-01-2010 17:30:40
Ik dacht altijd dat hogere wattage lampen niet goed zijn voor je koplampen (100watt versie), omdat de wattage 2x zo hoog is en daar niet op berekend is/was... :eusa_whistle:
Ik rij al 2 jaar met 80 Watt lampies ,zonder problemen en een bonk licht  :angel:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

-D©©©L-

Citaat van: reneetje op 20-01-2010 17:50:28
Citaat van: Jeff op 20-01-2010 17:30:40
Ik dacht altijd dat hogere wattage lampen niet goed zijn voor je koplampen (100watt versie), omdat de wattage 2x zo hoog is en daar niet op berekend is/was... :eusa_whistle:
Ik rij al 2 jaar met 80 Watt lampies ,zonder problemen en een bonk licht  :angel:

en hoeveel km's maak je daarmee in die twee jaar ?

reneetje

Citaat van: -D©©©L- op 20-01-2010 17:51:24
Citaat van: reneetje op 20-01-2010 17:50:28
Citaat van: Jeff op 20-01-2010 17:30:40
Ik dacht altijd dat hogere wattage lampen niet goed zijn voor je koplampen (100watt versie), omdat de wattage 2x zo hoog is en daar niet op berekend is/was... :eusa_whistle:
Ik rij al 2 jaar met 80 Watt lampies ,zonder problemen en een bonk licht  :angel:

en hoeveel km's maak je daarmee in die twee jaar ?
Veels te veel............... ;)

Nee , zonder gekheid , heb de lampen altijd aanstaan en in de zomer toch tochten van dagen in 30 graden+ gedaan, dus als het echt te warm was dan waren ze dan wel gaan smelten.

Je kunt ook niks aan vervorming zien , dus dat gaat prima.

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ludo

Citaat van: Rianne op 20-01-2010 08:55:53
Ik erger me zelf al dood aan alle verkeerd afgestelde of zelfs niet werkende lampen op de weg.

Ja heb ik ook een hekel aan.
Maar ik heb zelf ook slechte spiegels, en toch xenon.  ;D
Na afstelling draai ik daarom de stelschroef een kwartslag terug, zodat de lampen lager schijnen.
Heb er tot nu nog geen probleem mee ervaren.

Misha

Hier in NL zit het vol met principiële Xenon ergeraars die maar menen te flitsen als ze denken dat je xenon voert.

Heb het beeld laten controleren, afstellen, ben er zelf bij geweest, is 100% in orde.
En toch zitten er altijd weer eikels bij die blijkbaar niet op hun weghelft kijken maar recht in de bundels van tegemoet komend verkeer gaan staren om zich maar te kunnen ergeren.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Rianne

Nou ik heb dus de test met de zaklamp gedaan, jaja.
Ik kreeg het licht teruggekaatst wat ik erin stuurde. Beetje blauw achtig (LED) licht. Geen geel licht.



Bouke,ah oke. Ik heb die mini koplamp wissertjes niet meer. ze doen het volgens mij ook niet meer of het stekkertje
zit los. wel jammer, het hoort een beetje bij volvo. ergens vind ik het ook wel mooi zo, die wissers staan best knullig op die lampen :P
Ik zit er over te denken gewoon xenon lampen te proberen, ja :) Het is zeker een fijne en mooie auto :D !

Ludo oke. Hoe kan je het laten controleren dat je lampen goed afgesteld staan? Bij een garage? met zo'n ding die ze voor de apk ook gebruiken?

Misha, ik heb geen probleem met xenon echt niet. maar sommige schijnen omhoog of heel fel aan 1 v/d 2 kanten en dat kijkt wel heel vervelend.
normaalgezien kijk ik er gewoon langs. sommige mensen kijken idd in de lichten van de tegenligger en dan is elk licht te fel en verblind je vervolgens..


Ik ga maar eens opzoek naar xenon pitten voor in mijn huidige koplampen. H4 dus. Goed laten afstellen, dat wordt dus een bezoekje aan de garage denk ik.
En dan kijken of er verschil is. En anders ga ik zeker voor de alter2 lampen die mij hier al aangeboden zijn. :)

Ludo

Citaat van: Rianne op 20-01-2010 21:24:46
Ludo oke. Hoe kan je het laten controleren dat je lampen goed afgesteld staan? Bij een garage? met zo'n ding die ze voor de apk ook gebruiken?

Ja, al gaat dat moeilijk(er) als het lichtbeeld niet meer zo goed is.

Rianne

Ja klopt.
Vorig jaar bij de APK was er 1 licht ook twijfelgeval. Nieuwe pit erin, ik meen zelfs ook een 100watt? Geen idee.
Vriend zette die erin van mijn reserve lampjes. En toen was het wel goed.
Dat was het enige bij de APK keuring voor de rest in 1x er doorheen !! super auto.

razorx

Het mooie aan onze ouderwetse lampen met lens in het glas is dat je een goede afstelling niet hoeft te veranderen als die al goed is.
Neemt niet weg dat een check achteraf aan te raden is.

Één belangrijk weetje: Met goed afgestelde lampen kom je met Xenon door de APK. Xenon is immers geen afkeurpunt.
Bij een politiekeuring zouden ze je hierop kunen pesten.
Officieel mogen in onze lamphuizen geen Xenon.
Als je in Duitsland een ongeluk krijgt en het vermoeden is dat het door je lampen komt, dan heb je aardig pech.

Niet om je bang te maken, maar vind wel dat je dit moet weten.

Ik vond de voordelen tegen de rsico's opwegen.

Rianne

Oow oke. Bedankt voor het melden.
Mijn lampen staan nu prima afgesteld (anders komt ie ook niet door de apk lijkt mij ;) )

Politie mij pesten, maar als het mag kunnen ze mij wel pesten. Het is dan toch legaal..of 'officieel' gezien niet??
APK ben ik niet zo bang voor. Gooi ik desnoods de oude pitten er wel in (hoe moeilijk kan je het maken ;) )

En in Duitsland ben ik nog nooit geweest met deze auto en zit ook niet in de planning maar is wel fijn om te weten :+ hahah