Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Hij is voor een 'klein beurtje' weggeweest.   :eusa_think:

Na wat overleg toch gekozen om de remmen rondom te vervangen. Dat ei is gelegd.  :eusa_whistle:

Verder kwamen er de beurt wel wat vervelende punten aan het licht:

• Kurkas keering lekkage
  • Binnenste krukas keering lekkage
  • Carter ontluchting lekkage
  • Vaccum pomp pakking lekkage
  • Airco lekkage bij drogerfilter
  • Uitlijnen

Dit is wel even "oeps"...maar ja, daarna kan hij er weer tegen aan.

Als de bak er dan toch af is ook meteen de koppelingsplaten vervangen, luidde het advies.

De volgende suggestie werd gedaan voor de komende beurt: het vervangen van de distributie: KM stand dan: 269000  (laatste keer was bij 160 + 120 = 280K).

Graag jullie advies hoe de zaken aan te pakken: bij de komende beurt (269K) alle lekkages aanpakken, incl koppelingsplaten.
En dan bij 284K de distributie....

Graag jullie suggesties!  ;D

En dat het geld gaat kosten is duidelijk!   :evil:
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv

Als de boel toch deels open ligt, dan maar gelijk vervangen dan heb je het gehad. Zelfde geld voor de koppeling, als je het nu niet doet krijg je misschien een paar maanden later spijt

daytonawim

Ik zou dan alles in een keer (laten) doen, gaat dan wel even zeer doen denk ik.

Anders mag je naar een paar maanden weer diep in de buidel.

Laat ook je trillingsdemper in je poulie goed nakijken, vandaag een stukkie over zitten lezen.

BenB

Citaat van: Ludo op 28-09-2011 19:24:52
Ze zijn precies hetzelfde.
De éné is mooi geanodiseerd, de andere met een kwastje geverfd.  ;D

Ok, en welke is dan de beste? Die van 31,- of die van 45,-....of eigenlijk, is hier duurkoop ook goedkoop?

Gr.

Benjamin

Ludo

Geen idee of er verschil is in kwaliteit, ik vermoed sterk van niet.
Degene die jij het mooiste vind, koop je maar....   ;D

Hiker

De winterpneu zitten er onder......oh ja, met Comets......Als ik eerlijk ben moet ik er erg aan wennen... :-\

Verder.....rijdt hij als een trein Roffel. Maak me op voor een halve revisie in januari.....hij blijft koelvloeistof verbruiken. Met een beetje pech is het de kop. Maar hoe kom ik daar achter.

Heb Pul op Urk gebeld: koppaking en distributie totaal: ongeveer 1000,-.....en dan alle pakkingen die lekken/zweten....

daytonawim

Ik krijg hier pijn in mijn ogen van, enne rijd jij altijd zonder remklauwen.

henry classic v70

Hé grappig Haiko, ik heb het precies andersom... zomer-Comets / winter-Pegs
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Hiker

Citaat van: daytonawim op 14-10-2011 22:31:24
, enne rijd jij altijd zonder remklauwen.

Ik nie snap nie.....hij remt goed hoor... ;D

daytonawim

Het lijkt net of op de (Onderste) ene foto wel een remklauw zit en bij de andere niet.

Hiker

..effe checken...Gelukkig, hij zit er op.... ;D

Hiker

En de sierpijp zit er ook op....alleen te ver naar achter.....hij komt niet mooi onder de bumper uit.....