Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Hiker

Citaat van: elianmars op 01-10-2013 21:30:47
Wat een poepie!  :D

Ja, we stonden op een wachtlijst voor begin volgend jaar, maar door omstandigheden, zijn we aan de beurt!!

Kijken hoe de rest van ons vee (Shep (hond) 12 jr) en Smook (poes) 11 mnd) het vindt. Hopelijk krijgt Shep een 'boost' en kan hij Finn een hoop leren!!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

tackle

pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

S. Brouwer

Citaat van: Hiker op 18-09-2013 20:26:11
Laat ik het zo zeggen, dat is tov van de vorige periode het enige dat voor veranderd is. Dan blijft achter wel een vreemd punt.

En qua uitlijnen. Het schijnt een van de beste te zijn in Noord Nederland.

Ik heb exact hetzelfde gehad door de spacers.
Binnenzijde van de achterbanden tot op het canvas versleten. De rest van het loopvlak prima in orde.
Uitlijning laten controleren en was in orde.
Nu zonder de spacers nergens last meer van. Wel uit voorzorg bij een 2e partij de uitlijning laten controleren en ook daar werd geconcludeerd dat deze in orde is.
Voor mij geen spacers meer in ieder geval.

Hiker

Tsja, blijkbaar rijdt de één zonder raar slijtage profiel pirma in de ronte en de ander heeft de binnenkant tot op het canvasen de buitenkant gewoon versleten.

Zoalsnik al zij, in het voorjaar ori dempers en dan weer een set zomerbanden afrijden.
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Citaat van: Hiker op 01-10-2013 21:12:44
Zaterdag gaan we Finn ophalen......

http://i876.photobucket.com/albums/ab330/Haikom/Heartbreaker_zps0847f9f6.jpg

Helaas is Finn vanmorgen overleden.  :'( Hij is door de fokker levenloos in z'n mand gevonden. Helaas.....nu weer maanden wachten tot we aan de beurt zijn...

Jammer jongen, dat je geen lang mooi leven gegund was....
R.I.P. Onbekende bekende..

De kids zijn ontroostbaar..... :-\

elianmars

Jee............  :-\

Het klinkt misschien hard, maar beter dat het nu is gebeurd, dan straks bij jullie. Dan was het nóg erger voor de kids geweest.

Ewout Schalkwijk

Sneu voor jullie, wellicht is jullie een hoop problemen bespaard gebleven.
Ik hoop dat jullie de volgende keer meer geluk hebben.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

Jeetje zeg.... :-\ Wat naar dit, ben er stil van... sterkte!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

UserID6342

KIM

Erg naar zeg...
Ewout heeft denk ik wel gelijk en Marcel al helemaal; je wilt het niet meemaken dat je m na een half jaar of een jaar moet afgeven.

Sterkte ermee.

Hiker

Dank jullie. Ik denk er exact zo over. Sneu, maar we kenden hem alleen van de foto.....net zo als jullie.  :-\
En dit is een incident, we gaan er gewoon vanuit dat de ander gezond is.

Wel interessant om te zien hoe kids er mee omgaan.....van één foto op dinsdag, gaan houden van vanaf een plaatje, naar mega huilen op donderdag na het nieuws.....En dat terwijl ze hem nooit gezien hebben. Althans, hij was 1 van de 8 pups die daar rondhuppelde, toen we er 3 weken geleden kwamen kennismaken.
Dus de oudste wist welke het was....yeah right... ;)

Hiker

T.a.v. het vorige bericht:

Vorige week vrijdag hebben we ons aller Shep in laten slapen: hij was qua interne organen erg ziek. Niemand geloofde het omdat hij nog zo enthousiast overkwam. Na bloedonderzoek bleek dat z'n lever niet meer functionerende en dat z'n nieren geen zuiverende functie meer hadden. Hij pieste letterlijk water met een geel kleurtje. Dat schijnt niet zo te horen. Er moeten allerlei stofjes in pies zitten, bij hem zat er alleen nog maar H20 in. Erg droevig maar helaas de werkelijkheid. Zelfs de overburen, waar Shep regelmatig binnen was/ vertoefde bij hun houtkachel, waren 'er helemaal af'.

Na de dood van Finn(1) hoorden we dat we i.p.v. feb/mrt volgend jaar, rond Sinterklaas Finn(2) mogen ophalen.
Het plan was om Shep Finn(2) te laten opvoeden maar dat is er helaas niet van gekomen.
Vorige week en afgelopen weekend was ik erg verdrietig, maar als ik nu de foto's van 'vroeger' vergelijk met die van z'n laatste dag, dan hebben we de juiste beslissing genomen.
Hij wordt op een mooi plekje uitgestrooid, zodat we daar aan hem kunnen denken.

Het is wel raar en leeg als je nu thuis of beneden komt, nadat je 11 jaar lang vrolijk onthaalt werd! Gelukkig hebben we hem al die tijd een heel mooi thuis kunnen geven.
Hij was namelijk net 1 jaar toen we hem in 2002 uit het asiel ophaalden. Ongelofelijk maar waar, daar had hij 3 maanden in quarantaine gezeten, voordat hij toonbaar was voor het publiek.
Hij was door de dierenbescherming van een 'leegstaand' adres gehaald. Hij was erg ondervoed en verwaarloosd etc.
Die bewuste zaterdag, dat hij voor het eerst getoond werd aan potentiële nieuwe baasjes, waren wij toevallig op tijd in het asiel voor de kijkmiddag. (Niks gepland, gewoon een rondje rijden en toch besluiten 'even' te gaan kijken in een asiel).
Toevallig waren wij de eersten (van een vrij grote groep mensen) die langs de kennels mochten lopen om 'honden te kijken. '
En zo kwamen we langs het hok van Shep. Zonder verder naar andere honden te kijken zijn we direct naar de receptie 'gerend' met de vraag of we Shep mochten zien. Dat mocht en op de binnenplaats maakten we kennis met een vrij slanke reu, die vooral oog had voor z'n verzorger. Ik hoor daar op die binnenplaats een ander stel nog zeggen dat ze baalden dat wij eerder waren om Balou (zoals Shep toen nog heette) te bekijken.
En de rest is history: 11 jaar lang een fantastische maat, bestuurbaar met handgebaren, lief voor kinderen en tot z'n dood een echte doorzetter.

Hieronder in volgorde van leeftijd wat plaatjes. De laatste is van de laatste avond. De foto's van 'de vrijdag' bespaar ik jullie, want daarbij schieten de tranen je direct in je ogen..... :'(

Altijd, met tennisbal, erbij zijn, wat we ook deden, Shep met tennisbal was erbij!

Vrouwlief de laatste loodjes van de zwangerschap, Shep heerlijk op haar bed!!

Dit deed hij het liefst, water, duiken en z'n tennisbal

Alert, waakzaam en wachten op 'de plaats' in het bos. Deze is met zoom gemaakt, dus wij zijn niet echt in de buurt.....

Samen z'n laatste avond doormaken, hij zoals altijd trouw aan mijn voeten  :-\  :'(

The Volvoboy

Wat ontzettend naar :-\ Op de foto's te zien heeft ie het goed naar z'n zin gehad bij jullie. Sterkte met de verwerking. Maar wel erg leuk dat jullie Finn eerder mogen ophalen :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km