Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

Citaat van: Sbv op 09-01-2016 12:15:39
er zal vast wel software bij horen gok ik zo

Waar gaat 'de software' in? NU heeft pcpg.janssen laatst een diesel gesloopt, misschien heeft hij nog spul liggen. Zal hem eens PB-en
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

maruska

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-01-2016 00:08:48
Citaat van: Hiker op 09-01-2016 00:04:46
Ik weet het  :eusa_naughty: maar ja.... :eusa_silenced:....wat kan ik nog doen?

Het als de wiedeweerga weer verwijderen. ::) Er is maar een ge(i)le knopjes fetisjist hier op het forum... :eusa_whistle: Zijn naam begint met een M en eindigt op ark. ;D

Citaat van: elianmars op 09-01-2016 10:30:15
Die heeft zóveel knopjes in zijn CY dat de wegenbelasting een schaal hoger is gegaan ;D

Citaat van: Sbv op 09-01-2016 12:01:19
alles in losse dozen bedoel je ;D

Ik ook van jullie  :eusa_whistle:
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjen850

Citaat van: maruska op 09-01-2016 12:27:59
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-01-2016 00:08:48
Citaat van: Hiker op 09-01-2016 00:04:46
Ik weet het  :eusa_naughty: maar ja.... :eusa_silenced:....wat kan ik nog doen?

Het als de wiedeweerga weer verwijderen. ::) Er is maar een ge(i)le knopjes fetisjist hier op het forum... :eusa_whistle: Zijn naam begint met een M en eindigt op ark. ;D

Citaat van: elianmars op 09-01-2016 10:30:15
Die heeft zóveel knopjes in zijn CY dat de wegenbelasting een schaal hoger is gegaan ;D

Citaat van: Sbv op 09-01-2016 12:01:19
alles in losse dozen bedoel je ;D

Ik ook van jullie  :eusa_whistle:

Ik zeg mooi niets, wij gaan al aan de barbecue ;D

Hiker

MMMMMMM, tsja......wat schrijf je dan  ???.......nie veel want:

- hij start 'gewoon',  :eusa_whistle:
- hij rijdt 'gewoon',   :eusa_whistle:
- hij stopt 'gewoon', :eusa_whistle:
- hij telt 'gewoon' zo'n 1000 km/ wk bij de km-stand op..... :D

En dat zonder morren..... :P (Dit alles natuurlijk wel t/m het moment dat ik hem gister stil zette. Murphy moeten we altijd in de gaten houden  ;)
.....Oh ja, eind deze week weer een beurt.....442.000 komt deze week langs  :eusa_clap:

Nu even wat anders, wel deels Roffel gerelateerd:
Mijn schoonfamilie (auto fanaten) snapt nooit zo goed waarom ik in zo'n oude bak rij en daar zo veel geld in stop. Ze zeggen 'kost alleen maar geld'. Dan probeer ik nog 'hij rijdt zakelijk, dus alle kosten (onderhoud, onderdelen, brandstof, verzekering, wegenbelasting) is allemaal aftrekbaar'. 'En hij is al afgeschreven toen ik hem kocht, 6 jaar terug' en 'het is deels hobby, net zoals de motor....'.
Maar al die argumenten mogen nooit baten......"Het is gewoon onverstandig en zo investeer je nooit in een goede, jongere auto. Koop eens een jonge Volvo".... :o

En toen reed vorige week mijn zwager z'n 1,5 jaar oude 'A6-3.0-tdi-quattro-fulloption-ex-fabrieksdemo-met-20"-mega-velgen-a-€50.000' achter in een file.
'Ja' , was destijds het commentaar, 'hij heeft altijd een goede restwaarde'.....Ik probeerde nog van 'zus en zo' maar ik was 'gekkie henkie' die rond reed in een té dure, té oude en té waardeloze auto.

Maar goed...we waren bij die file.....Hij remde iets té laat (wel afstand houden, joh)......en reed, zeg maar, z'n 50K kostende 'plaatje' iets te hard achter in z'n voorligger.....En wat schetst ieders verbazing: ook bij een "1,5 jaar oude A6-3.0-tdi-quattro-fulloption-ex-fabrieksdemo-met-20"-mega-velgen-a-€50.000" is BOEM ook gewoon HÓÓ.............

Hoor ik gister van vrouwlief :angel:: de auto is TotalLoss verklaart: linker voorkant geheel ontzet etc: rest waarde €32K  :o . En als je dan net deze week aan het verhuizen bent.....JA, dan doet dat wel een beetje zeer in de portemonnee.

Dan schrijf je dus een goeie 1000, zuurverdiende, euries af in maar 18 maanden   :eusa_think:.........Kan je nagaan wat ik allemaal met €18K aan m'n auto kan verspijkeren  :eusa_whistle:  Dan kan je nog eens proberen om er een awd van te maken.....of een quattro van audi erop te schroeven.....€18K...Pffffff, ik durf niet eens een wensenlijstje te maken. Volgens mij kan ik hem geheel laten reviseren.....(En daarbij zijn al mijn onderhoudskosten in die 18 maanden ook nog eens aftrekbaar. Die van hem niet         ;D ;D ;D )

.......Ik ga het er maar niet over hebben met m'n zwager en schoonpàpá.

Vraagt vanmorgen vrouwlief of ik Ptr wel wil helpen met het zoeken naar een youngtimer......... :eusa_whistle: .....I rest my f*cking case  :evil: You people...... ;D

En anderhalf jaar geleden was ik nog GEK en hij normaal om voor €50K een 2e hands Audi te kopen (dat zijn ruim 110-duizend oude guldens  :eusa_shhh: voor een 2e hands!!!......'Ja, hij is wel AllRisk'...zei hij nog.....Waarop ik zeg: "dat maakt niets uit als ie totalloss gaat.....'....Gekkie Henkie..... :azn:

Of te wel: Youngtimer rijden is nog zo gek nog niet  8)
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

volvobug

Citaat van: Hiker op 07-02-2016 14:08:03
...

Wel doen, en driedubbel dwars er inwrijven dat hij duizend euro per maand heeft verbrand  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Soms is het ook goedpraten van eigen gedrag, gaan verstand en auto's eigenlijk wel samen?, de huidige keuze zegt toch genoeg  ;)  :eusa_clap:

Hiker

Citaat van: volvobug op 07-02-2016 17:20:15
...

Wel doen, en driedubbel dwars er inwrijven dat hij duizend euro per maand heeft verbrand  ;D

Heb het zojuist geprobeerd met m'n schoonpa......GA IK NIET WINNEN. Dus ik ga vanaf nu 'Jaknikken, en zeggen dat iedere beslissing over auto's heel wijs zijn.' En ik weet wel beter ;D

BBS

Of te wel: Youngtimer rijden is nog zo gek nog niet  8)

Amen to that ;) ;D
Daarom ben ik ook zo gek met mijn "youngtimer" ;D
Volvoloos....

Hiker

Citaat van: BBS op 07-02-2016 18:38:52

Of te wel: Youngtimer rijden is nog zo gek nog niet  8)

Amen to that ;) ;D
Daarom ben ik ook zo gek met mijn "youngtimer" ;D

Mocht vrijdagnacht een Passat GTE van Utrecht naar Drachten terug rijden.......tsja, wel leuk, maar ..... ja ik weet het niet. Je moet bijna een IT-er zijn (ben ik) om de handleiding / menu's te snappen wat er allemaal kan.

Ik vrees dat 90% van de mensen die hem rijden nog geen 30% van alle opties gebruikt/ kan vinden.

Geef mij m'n oude bakkie maar ;D

innocenti

Wat n afschrijving. Ik ben ook nog steeds blij met mn oude R. En ik blijf ook investeren in goed onderhoud.

Thys

Lekker verhaal Haiko :D Ik ben na bijna 10 jaar ook nog steeds niet uitgekeken op dat oude ding. Heb je al even niet meer gespot trouwens, mijn werktijden wijken een beetje af de laatste weken (7 uur beginnen, 20 uur klaar, dat idee...) Ik moet nog steeds je nieuwe koplampen even zien.

Hiker

Citaat van: Thys op 07-02-2016 21:55:23
Heb je al even niet meer gespot trouwens.
Ik rij wat later tegenwoordig... 0745 rij ik pas weg...

Citaat van: Thys op 07-02-2016 21:55:23
Ik moet nog steeds je nieuwe koplampen even zien.
Hij is nu met gewassen! Keep your eyes open!

Citaat van: innocenti op 07-02-2016 21:40:12
Wat n afschrijving. Ik ben ook nog steeds blij met mn oude R. En ik blijf ook investeren in goed onderhoud.

Mijn idee!

diederickvolvo

haha, dat beschrijf je geniaal!
Het is inderdaad dat onze roffels  ( ja de diesels roffelen ook ) veel voordeliger zijn.
plus dat wij thuis een c70 uit 2014 hebben, maar al te blij zijn als je er mag uit stappen;

Ewout Schalkwijk

Voor die 18k afschrijving kan je zelfs (bijna) een NN rijden Haiko. ;D

Ik vind Audi's prachtig, maar na twee A6-en ben ik volledig genezen. ::)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-02-2016 20:59:38
Voor die 18k afschrijving kan je zelfs (bijna) een NN rijden

Ja, maar dan wordt het zonder de zakelijke aftrek wel een erg dure aangelegenheid...

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-02-2016 20:59:38

Ik vind Audi's prachtig, maar na twee A6-en ben ik volledig genezen. ::)

Een maat had een '98-er A6 station, en die ging langzaam dood. Iedere keer als hij langs kwam deed iets elektrisch het niet meer. Heeft uiteindelijk de nieuwere A6 van z'n pa overgenomen... Of wel...Een A6 van 'onze' jaren houdt het minder lang uit.

Zag vorige week een LB kenteken (2004 denk ik) en bij die auto keek ik door de rand van het spatbord heen. Totaal doorgroeit.