Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

Project is inmiddels alweer gestopt, het was nog niet eens begonnen......dealert maar eens vragen of hij iets kan bestellen......meteen een lederen pook erin!!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

Zie je het niet zitten?  ;D

Het gaat echt niet mooi strak worden. En ik denk dat je je daar aan gaat storen. Dus verstandig dat je er niet mee verder gaat.

henry classic v70

Ik heb nog wel zo'n console liggen, zit nog een plaksetje op maar die is er zo van af te halen.
Maarten heeft zijn houtensetje aan mij verkocht en er bij mij ingezet (nogmaals dank hiervoor natuurlijk) afgelopen zomer.
Heb die console dus over....... en doe er niets meer mee ;) ;)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Hiker

Ik haal donderdag de console van Henry op en ga dan heel rustig beginnen. Ik denk met een föhn (geen haarföhn) ga proberen het engelse alu 'netjes' eraf te krijgen......foto's volgen...

EN inmiddels weer een aantal weken onderweg met Goodyears ultragrip7. Wat een verschil, geen gedweil meer, en grip op sneeuw!!
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

mmmm, console nog niet opgehaald, kwam onderweg pas na 'Epe' erachter dat ik een afspraak had....

Nu ik op het forum draadjes lees van de teller ringen wordt ik wel jaloers, en als het dashboard dek er dan toch af is misschien de alter 3 alu inleg bij de dealer bestellen, ombouwen wordt denk ik niet mooi genoeg......(knoopie heeft resultaat foto's gestuurd...)

Er zijn wel weer veel ideeën om te wijzigen, als het lekker weer wordt maar eens mee beginnen...

Hiker

Nou, klein update-tje wat ik de komende tijd wil/ moet uitvoeren.

- Armsteun vervangen van 'model skai zonder BH' naar model leder met BH.. ;D

- Standaard vering achter vervangen door nivomats met verlagingsbussen van ET. (Wie heeft foto's van standaard nivomats en nivomats met verlagingsbussen van ET.

- en over 4 weken (= 4k km) grote beurt met stuurkogel vervanging + het 'eeuwige ABS-lampje'

Dus binnenkort weer een 'rib' armer, maar wel lekker onderweg!!

Wie in het noorden is bereid en heeft de mogelijkheden om te helpen bij het (de-)monteren van de achterveren/ nivomats?

Dank

Edit: lampjes vervangen van de dash-schakelaars: achterruit-verwarming en lichtschakelaar

Inmiddels via tips van het forum de schakelaars verwijderd, lampjes eruit gehaald en bestald bij Conrad....wel een beetje jammer dat voor 10 lampjes van totaal €5,- €6,95 aan verzendkosten gerekend wordt...... ???

Hiker

Nivomats worden morgen opgehaald  :eusa_dance:.....daarna komt het montage verhaal.......nog even de verlagingsbussen bestellen bij ET.

Ben op zoek naar 'draadjes' van het plaatsen van de bussen, weet dat ze er zijn maar kan ze helaas niet vinden......volgens mij heeft "knoopie" dit ook ergens staan! ???

wie o wie.....

Komend weekend hoop ik een mooie lederen armsteun te plaatsen + nog een deurlicht rechtsachter. Het rode deel zag ik er laatst, toen de deur open stond, half uithangen.....hier helpt "blauweroffel" me een beetje...THANKS :eusa_clap:

Oh ja, zag vanmiddag dat de linkerachterband wat slap leek......wat lucht erbij....minder dan 1 bar  ??? NU maar hopen dat hij niet lek is al vrees i het ergste.  :eusa_pray: Moet morgen denk ik even langs een euromaster voor een plugje....

elianmars

In het topic van knoopie staan geen foto's van de vervanging. Maar het stelt echt niet veel voor, Haiko.

Hiker

Zo, dé update waar ik naar uit he gekeken, maar helaas niet met het resultaat waar ik op gehoopt had. :eusa_wall: maar na een telefoontje met Marcel wel weer helemaal blij wordt!!

Ik heb van een forummer een complete set Sachs nivomats overgenomen die er goed uitzien en waarvan de rubbers heel zijn. Niets aan de hand. Vervolgens heb ik bij ET de verlagingsbussen besteld.....en nog steeds alles ok.

jack_v bood aan om te helpen :eusa_clap: bij de klus, dus ik vanmiddag daarheen.

Auto opgekrikt, letterlijk, per kant, 4 bouten loshalen en floep daar was de demper los en de veer na iets meer kracht zetten. Niet 1 bout zat 'moervast', alles ging vlot los......(@elianmars: je had gelijk: geen moeilijke klus!! :eusa_whistle:)

Vervolgens heeft Jack de veer geplaatst en begon ik te klussen met de verlagingsbus en de nivomat demper......dat lukte niet...helemaal...wat bleek: de diameter van de demper is 7,2 cm, terwijl de verlagingsbus en 'gat in de auto' kleiner is.  :eusa_think: Dat past dus niet :eusa_wall:

De demper 'steek' dus niet de auto in zodat de verlagingsbus gemonteerd kan worden en de auto netjes 2 cm achter zakt, wat weer mooi zou moeten uitkomen met de R-veren voor. >:(

DIt klopt gewoon!!! ;D ;D

We hebben de nivomats wel geplaatst én zonder bussen.. :eusa_doh:

Het optische resultaat heeft 'net' niet het gewenste effect.
 JA logisch als je hem niet verlaagd!! :eusa_wall: :eusa_wall:

Dusss: Alles komt goed

Wordt vervolgt......

elianmars

Haiko, heb je wel deze jongens gebruikt?

Die vallen in de bussen en daar tegenaan komen de nivomats. Als het goed is, valt het lager zó diep, dat de demper helemaal niet in het gat van de bus hoeft te vallen.

Hiker

ja die heb ik gebruikt. De oude demper is denk ik 5 cm diameter, en dan snap ik dat de demper verder de auto inkomt.

Bij de dempers die ik nu heb is het gat van de auto te smal om de demper 'naar binnen te laten komen'.....

Ik hoop dat ik het allemaal fout zie en dat iemand met de oplossing komt, maar zoals ik het begrepen heb, hebben de de juiste poging gedaan:

wie o wie...

elianmars

Als je het lager/montageplaat in de verlagingsbus legt, ligt dan de onderkant van het lager/montageplaat (zo goed als) gelijk met de de onderkant van de verlagingsbus?

Hiker

maar de demper (nivomat) steekt toch door het gat in de auto?

elianmars

Citaat van: Hiker op 04-02-2011 23:52:02
maar de demper (nivomat) steekt toch door het gat in de auto?

Nee  ;)

Hiker

kunnen we even bellen ??? pbtje tel nummer...