Het grote "Wie kent deze Volvo" topic 2010

Gestart door big ben, 30-12-2009 08:33:43

Vorige topic - Volgende topic

Siddartha

Citaat van: jan piet op 15-11-2010 11:53:25
Auto ziet er zo op de foto's niet verkeerd uit. Heeft net 4 ton gelopen, wat geen enkel probleem HOEFT te zijn. Belangrijkste: is er een goede onderhoudshistorie beschikbaar?
Hoe is het met de krukaskeeringen, werkt de airco ook echt ( 9 van de 10 x in de praktijk niet in deze prijsklasse), hoe is de koppeling, is het onderstel al gereviseerd (rond iedere 200.00 km) enz.

Is die ruil een goede deal? Je krijgt +/- € 1000 terug voor een maandagmorgensyndroomopwielen, is totaal persoonlijk, jij kent de waarde en de ellende die je er al mee gehad hebt. Wij niet...
Gr,JP

ik neem even aan dat het een antwoord op mij is?
Probleem is een beetje dat het een flink stuk rijden is voor mij en ik eigenlijk niet voor niets wil gaan. Ik moet ook eerlijk bekennen dat mijn Alfa niet meer de bneste is: scheur in carterpan, homokineten met speling, barst in de voorruit, lak die van de bumper afbladdert, keerring lek van de uitgaande as in de bak en daardoor misschien schade aan de lagers omdat er te weinig bakolie in heeft gezeten, gloeibougies kapot en nog wat dingen die nog niet bekend zijn. De auto heeft 330d km gelopen maar de motor nog geen ton.
Mij ging het er even om of iemand de auto kende en jullie idee hierover zou zijn. Inruilen doe ik liever ook niet maar dan heb je geen gezeur met verkopen van de auto.

Joost23

Hallo allemaal,

Kent iemand deze? http://link.marktplaats.nl/395743854
Aan de tekst in de advertentie te zien, moet het wel een kenner zijn.....

Het enige wat aan de advertentie volgens mij niet klopt, is dat het geen origineel NL auto is....aan het kenteken te zien
Verder vind ik m errug mooi!!

Thijssie!

Citaat van: Joost23 op 15-11-2010 13:37:00
Het enige wat aan de advertentie volgens mij niet klopt, is dat het geen origineel NL auto is....aan het kenteken te zien

Hoeft niet per se hè ;)

Auto kan bijvoorbeeld aangeschaft zijn in Nederland bij een Volvo-dealer, mee zijn gegaan naar Duitsland (emmigreren) om vervolgens opnieuw te worden ingevoerd bij immigreren...

Joost23

Ja Thijssie,

is idd mogelijk, maar het was het enige wat me opviel. Kenteken is niet uit '98

Kérim

zijn er mensen bekend met autohuis sappermeer?
Staat een mooie 850 t5, maar er staat bij dat er geen garantie word gegeven, nu vind ik het niet raar dat je geen garantie geeft op een relatief oude auto, maar ik vind het wel raar als je het er bij vermeld, hoe zien jullie dit?

http://www.autowereld.nl/volvo/850/2.3i-t-5-sports-line-automaat-787671/contact.html

Siddartha

is misschien een standaard tekst? Doet ook geen inruil en is vaste prijs. Gewoon om duidelijkheid te geven vooraf denk ik.

Kérim

Zo heb er achteraan gebeld, de reden voor die tekst  was dat veel mensen er toch vanuit gaan dat er garantie op zit, reden voor de scherpe prijs was dat het een inruilauto betreft en die hebben ze liever niet. Dus vrij duidelijk verhaal en heb een goed gevoel bij het gesprek.
Maar de complete onderhoudshistorie is bekend, boekje helemaal ingevuld en mocht ik hem kopen krijg ik er een nieuwe APK op.

Dus :) Nu maar afwachten wat het revisiebedrijf zegt over de Alfa :D

Siddartha

klinkt goed inderdaad, worden we misschien straks allebei ook weer Volvo rijders  :eusa_clap: ;D

rovelra

Alfa moet je drinken en NIET rijden !

Lol

Sbv

Citaat van: Kérim op 15-11-2010 14:02:49
zijn er mensen bekend met autohuis sappermeer?
Staat een mooie 850 t5, maar er staat bij dat er geen garantie word gegeven, nu vind ik het niet raar dat je geen garantie geeft op een relatief oude auto, maar ik vind het wel raar als je het er bij vermeld, hoe zien jullie dit?

http://www.autowereld.nl/volvo/850/2.3i-t-5-sports-line-automaat-787671/contact.html
Collega van mij heeft naar deze auto gekeken, maar vond deze redelijk aan de prijs.
Er zit geen cruise control op en een deltamill airco met climate control zo te zien.

UserID6342

De Deltamill airco / ECC is dan wel weer een heel groot voordeel te noemen tov de standaard Volvo ECC's.  Voor het geld wat je je uitspaart aan reparaties van die Volvo ECC knoei kun je makkelijk een Cruisecontrol setje kopen en wel meerdere ook.

Spin!

Citaat van: Dirk342 op 15-11-2010 16:28:43
De Deltamill airco / ECC is dan wel weer een heel groot voordeel te noemen tov de standaard Volvo ECC's.  Voor het geld wat je je uitspaart aan reparaties van die Volvo ECC knoei kun je makkelijk een Cruisecontrol setje kopen en wel meerdere ook.

Hmm, nou voor mij staan deze bekend als Hell-tamill. Zegt genoeg denk ik ;D. Ook de aftersales van deze firma vindt ik erg slecht.

www.vm-parts.nl

Kérim

bedankt voor de info, had liever andere info gehad maargoed :D  Ik kijk het nog rustig aan, het liefst vind ik er 1 op LPG maar die zijn schaars.
Gelukkig heb ik tijd,

jan piet

Citaat van: Siddartha op 15-11-2010 12:56:35
Citaat van: jan piet op 15-11-2010 11:53:25
Auto ziet er zo op de foto's niet verkeerd uit. Heeft net 4 ton gelopen, wat geen enkel probleem HOEFT te zijn. Belangrijkste: is er een goede onderhoudshistorie beschikbaar?
Hoe is het met de krukaskeeringen, werkt de airco ook echt ( 9 van de 10 x in de praktijk niet in deze prijsklasse), hoe is de koppeling, is het onderstel al gereviseerd (rond iedere 200.00 km) enz.

Is die ruil een goede deal? Je krijgt +/- € 1000 terug voor een maandagmorgensyndroomopwielen, is totaal persoonlijk, jij kent de waarde en de ellende die je er al mee gehad hebt. Wij niet...
Gr,JP

ik neem even aan dat het een antwoord op mij is?
Probleem is een beetje dat het een flink stuk rijden is voor mij en ik eigenlijk niet voor niets wil gaan. Ik moet ook eerlijk bekennen dat mijn Alfa niet meer de bneste is: scheur in carterpan, homokineten met speling, barst in de voorruit, lak die van de bumper afbladdert, keerring lek van de uitgaande as in de bak en daardoor misschien schade aan de lagers omdat er te weinig bakolie in heeft gezeten, gloeibougies kapot en nog wat dingen die nog niet bekend zijn. De auto heeft 330d km gelopen maar de motor nog geen ton.
Mij ging het er even om of iemand de auto kende en jullie idee hierover zou zijn. Inruilen doe ik liever ook niet maar dan heb je geen gezeur met verkopen van de auto.

Inderdaad. excuses... Maar als je daar nog een dergelijk bedrag voor krijgt: is die Volvo dan zo slecht of ben jij spekkoper met zoveel geld toe???

RRRRR_Ramon

Citaat van: Timmehh op 15-11-2010 11:45:14
Citaat van: RRRRR_Ramon op 14-11-2010 18:01:53
[Is de ex van Timmeh en daarvoor van HartV70R.

Is van mij geweest, en voor mij 2 eigenaren maar geen HartV70R :)

Hij had er wel zo 1. Staat alleen geen kenteken op de foto...

Citaat van: haRtV70R op 20-07-2006 14:30:19
Ja en zo 1 heb ik ook nog een paar weken gehad voordat ik de C70 kocht...

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪