De 850 AWD

Gestart door Piere, 24-01-2010 22:49:57

Vorige topic - Volgende topic

fpede

Hehe,.. Ik mag me deze namiddag verheugen op een bezoekje naar de keuring met ons ma haar voiture,... Nekeer zien, den 1e keer sinds ze hem heeft,... Hoe den toyota het er vanaf brengt... ;D

Piere

Ik heb ook een kaartje voor de keuring gekregen! Binnen een maand moet ik alweer gaan...

Tijd dus om de bullbar stilletjesaan los te maken en de katalysator van onder het stof te halen... Of zou ik het toch zo eens proberen?  :angel:
Die kat dat wil ik nog wel wage, bullbar betwijfel ik...

Anyway, TO-DO-lijstje (vooral voor mezelf eigenlijk)
-Draagarmen voor (Alter-I exemplaren liggen klaar, kogels zijn besteld, PU-bussen ook bijna)
-Stootblokken in de veren achter
-LPG-installatie afstellen
-Achterruitenwisser weer losmaken (ding gaat nu archietraag, mag ook wel es gefixt worden)
-Kabeltjes weer mooi inpakken (met die panne vorige week heb ik ze allemaal losgehaald om ze te checken)
-Checken waar die verhoogde stationair vandaan komt - vermoedelijk valse lucht aan het gasmengstuk
-Handrem aanspannen

En dat is het zo'n beetje! :D

Owja, verder wil ik ook nog m'n subframerubbers vervangen na de keuring (budgetteren he) en de schutbordsteun zodat ik dan eindelijk die PU-motorsteun es kan monteren die ik hier al even liggen heb. Olie-oliefilter zit er ook weer aan te komen dus dat pak ik dan ook wel mee. De voorruit die ik uit het wrakske gehaald heb ligt hier ook te wachten, dus dat moet dan ook nog gedaan worden. Maaaaarrrrrrrrrrr daarvoor krijg ik hulp! :D

Bon, we kunnen weer verder.
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Piere

Citaat van: Piere op 06-03-2013 22:49:10
Anyway, TO-DO-lijstje
-Draagarmen voor (Alter-I exemplaren liggen klaar, kogels zijn besteld, PU-bussen ook bijna)
-Stootblokken in de veren achter Check! En meteen de auto nog wat opgehoogd ook ;D
-Achterruitenwisser weer losmaken (ding gaat nu archietraag, mag ook wel es gefixt worden) Check!
-Kabeltjes weer mooi inpakken (met die panne vorige week heb ik ze allemaal losgehaald om ze te checken)
-Checken waar die verhoogde stationair vandaan komt - vermoedelijk valse lucht aan het gasmengstuk
-Handrem aanspannen

Aanvulling:
-Spiegelverwarming installeren rechts
-2 nieuwe banden (Die Fulda's zijn geweldig baanvast, maar slijten sja, dat doen ze wel snel ja...)

En er was nog iets maar dat ben ik weer vergeten...

Piere

Citaat van: Piere op 06-03-2013 22:49:10
Anyway, TO-DO-lijstje
-Draagarmen voor (Alter-I exemplaren liggen klaar, kogels zijn besteld, PU-bussen ook bijna) Check!
-Stootblokken in de veren achter Check! En meteen de auto nog wat opgehoogd ook ;D
-Achterruitenwisser weer losmaken (ding gaat nu archietraag, mag ook wel es gefixt worden) Check!
-Checken waar die verhoogde stationair vandaan komt - vermoedelijk valse lucht aan het gasmengstuk Niks geen valse lucht + lijkt zichzelf opgelost te hebben  :eusa_think:
-Handrem aanspannen
-Spiegelverwarming installeren rechts
-2 nieuwe banden (Die Fulda's zijn geweldig baanvast, maar slijten sja, dat doen ze wel snel ja...)

Aanvulling:
-Remklauw RA vervangen/reviseren
-Aanlopen van de D-riem es checken en verhelpen Check!

Piere

Eeeeeeeeeen nog eentje voor op de TO DO-list; mijn expansievat lekt. Jaja, het vatje zelf, ik heb'm vandaag op heterdaad betrapt! En ik mij de afgelopen weken maar afvragen welkeen van de (overigens allemaal nieuwe) koelslangen er spoorloos zou lekken :eusa_think:

Expansievat is eigenlijk ook nieuw, dat zit er nu een kilometer of 12 000 op als ik me niet vergis... :eusa_wall: :eusa_wall:

fpede

moet je u supereffectieve upgrade hier niet tentoonstellen?  :P  ;D

btw, vandeweek opt school nog iemand met stijl gevonden! (en dan ben ik niet over dat roos stuk fruit ernaast bezig :eusa_sick:  ;D

wel nog een sjiek kleur! die 850
aan het interieur te zien was het nen alter 1.5
schone velgskes!  ;D en geen stoeprandkrasken te bespeuren!

Piere

Citaat van: fpede op 20-03-2013 20:22:20
moet je u supereffectieve upgrade hier niet tentoonstellen?  :P  ;D

Sja, aan draagarmen met PU-rubbers is niet zoveel speciaals te zien hoor :P

Mooi kleur dat ding inderdaad, ik heb er gisteren nog zoeen aan m'n werk zien passeren, maar dan zonder spoiler en met wieldopfen. Die Persussen blijf ik echt mooi vinden, ookal zie ik ze elke dag. Ze zijn gemaakt voor onder de 850 en dat zie je eraan 8)

Es vragen aan Van Den Broeck of hij niet weet van wie die strakke groene is? 2.5 20V trouwens? Vertel die kerel maar dat hij hier op onderhoud mag komen ;D

petrolhead2.5

Lees je verhaal nu pas pieter, komt weer helemaal goed met uw Roffel Zo blijven we onze 'tanks' lekker rijden houden en bovendien fleurt dat de weg een beetje op tussen al die gedonwsizde en afgeknepen, zogenaamd zuinige (3cil) 'greenline' prut. Wij roffelen lekker verder met een dikke 2.5 liter 5 cilinder op de vooras en omdat onze auto's zo lang meegaan en niet zo snel hoeven worden gerecycled zijn we enorm duurzaam bezig ::)

Maar je bent goed bezig echt chapeau!! :eusa_clap:

Piere

Citaat van: petrolhead2.5 op 20-03-2013 22:22:17
Lees je verhaal nu pas pieter, komt weer helemaal goed met uw Roffel Zo blijven we onze 'tanks' lekker rijden houden en bovendien fleurt dat de weg een beetje op tussen al die gedonwsizde en afgeknepen, zogenaamd zuinige (3cil) 'greenline' prut. Wij roffelen lekker verder met een dikke 2.5 liter 5 cilinder op de vooras en omdat onze auto's zo lang meegaan en niet zo snel hoeven worden gerecycled zijn we enorm duurzaam bezig ::)

Maar je bent goed bezig echt chapeau!! :eusa_clap:

You sir, have got a point  8)

Thank! Ik doe m'n best :)

Piere

Dusssss nadat ik die PU-draagarmen had gemonteerd zat ik nog met een gepok. Ik gokte op de endlinks, ookal zijn die origineel Volvo en zitten ze er amper 60 000km en een jaar in. Soit, vandaag dus toch m'n beesje nog maar es binnengezet, eigenlijk vooral om es wat massakabeltjes te gaan vervangen.

All of a muddefukking sudden sta ik naar mijn motorcompartiment te kijken en steun ik op mijn bullbar (yeah  8) ), en wat ziet mijn oog? Holy fukking crap dude, die veerschotel rechts veerschotelt helemaal niks meer! En als er iets is wat een veerschotel wel moet doen, dan is het veerschotelen als een veerschotelende veerschotel.
Bon, de massakabelstjes van maar gelaten voor wat het was en de boel beginnen uit elkaar halen. Poot eruit, poot in de bankschroef, moer niet losgekregen, naar de buurman gereden met de poot, bolloneur - eh, luchtslagmoersleutel erop, terug naar huis, poot weer in de bankschroef, poot uit elkaar, andere veerschotel erin (het is wel handig als je zo een en ander hebt liggen), poot weer in elkaar, nog wat gevloekt op die moer bovenaan de poot, poot weer in de auto en voor dat m'n pa zijn sigaret had opgerookt en mijn hond goed en wel aan haar achterhoofd had gekrabt, reed ik het erf al weer af om een testrit te doen.

Dit, mijn beste heren, is hoe het ding eruit kwam. Niet verwonderlijk dat dat pokt en klopt en doet. :eusa_think:
Ik snap niet dat ik dat niet eerder in de mot had :eusa_wall:

Maar soit, het ding rijdt weer zoals het hoort (en holy crap, wat ben ik tevreden over die PU-draagarmen!  :o ) en ik heb dan ook maar even de handrem nog wat aangespannen.
Al bij al ben ik content over mijn dag :)

PLUHUUUUUUS dan nog het feit dat het vandaag mijn LAATSTE DAG was bij de Opel-garage waar ik werkte (dju die auto's zijn saai. Moet niet vragen hoe mijn job dan was ::) ) want maandag begin ik HIER! :D

Heren, prettige avond verder  8)

thuur

Ah mooi, dan kun je vanaf maandag oliekoelerleidingen voor de turbo's gaan leveren voor een leuke prijs!

Gr :eusa_dance:

fpede

Been there, done that,...  ;D

Wa zijde van plan mee die massakabeltjes miss?

Congratz on da new job! 3e keer goeie keer? :evil:

:angel: ;D

Piere

Citaat van: thuur op 22-03-2013 21:21:10
Ah mooi, dan kun je vanaf maandag oliekoelerleidingen voor de turbo's gaan leveren voor een leuke prijs!

Gr :eusa_dance:

Ik denk dat je dan overmaatse oliekoelerleidingen gaat hebben :P

Citaat van: fpede op 22-03-2013 21:22:28
Been there, done that,...  ;D

Wa zijde van plan mee die massakabeltjes miss?

Congratz on da new job! 3e keer goeie keer? :evil:

:angel: ;D

Danke, danke. Het is nog maar m'n 2e job hoor dit jaar. Wel al m'n 5e job op een jaar tijd  :eusa_whistle:
En die massakabels zijn gewoon aan vervanging toe. Ze start soms slecht enzo. Geloof het of niet, maar meestal heb ik de maandagmorgen miserie...

fpede

Ik weet niet of je het weet, maar die slechte massakabels hebben ze naar het schijnt allemaal!  ;)

Vandaar m'n interesse...  ;D

Piere

Citaat van: fpede op 22-03-2013 21:35:24
Ik weet niet of je het weet, maar die slechte massakabels hebben ze naar het schijnt allemaal!  ;)

Vandaar m'n interesse...  ;D

Oh now I see! ;D
Euh joa, nieuwe maken en monteren eh, zo moeilijk is dat niet ze :)