Fan draait al met 3 graden buitentemp.

Gestart door lionart, 29-01-2010 10:56:39

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Marco: dit is een foto zonder beschermkap (waar je temperatuursensor van op je boordcomp) ingestoken zit. Heb jij die bak moeten modificeren?
Mijn aluminium IC steekt net als bij jou ook een stuk uit en past volgens mij niet binnen die kap.

-D©©©L-

Citaat van: )()()sT op 29-01-2010 13:39:37
Marco: dit is een foto zonder beschermkap (waar je temperatuursensor van op je boordcomp) ingestoken zit. Heb jij die bak moeten modificeren?
Mijn aluminium IC steekt net als bij jou ook een stuk uit en past volgens mij niet binnen die kap.

Die kap moest ik inderdaad een beetje verherbouwen. Hij moest ca 15 mm hoger worden. Maar de kap van een 850 is niet hetzelfde als die van een x70. Vastzetten doe ik overigens gewoon met tie-wraps.

lionart

klopt het nu dat op het plaatje van Marco de slangklem mist van de onderste dikke slang? (die uit radiateur komt)
en btw bij mij is die van hard plastic

-D©©©L-

Op de radiateurslang zit zelfs een dubbele klem.

lionart

ja nu wel   ;) hebben die silicone slangen nu echt nut of is het gewoon mooi?
Zit er wel eens aan te denken maar vind ze ten eerste erg duur en ik snap ze niet  :eusa_think:

)()()sT

Op die vorige foto zat idd. geen klem op de dikke (toen nog zwarte) slang.
Maar dat is de slang vanuit de IC naar de gasklep.

-D©©©L-

Citaat van: lionart op 29-01-2010 14:02:12
ja nu wel   ;) hebben die silicone slangen nu echt nut of is het gewoon mooi?
Zit er wel eens aan te denken maar vind ze ten eerste erg duur en ik snap ze niet  :eusa_think:

Dit setje weefselversterkte siliconenslangen is denk ik goedkoper dan een setje nieuwe originele. Ik moest wel wat, de onderste aansluiting van de intercooler zit namelijk net een beetje anders dan van een originele intercooler. Bovenin had de wagen een niet passende IC slang (het blijft een raadsel hoe daar mee gereden is). De reden daarvoor zijn de LPi injectoren.
Heb er dus maar meteen voor gekozen om de slangen allemaal 70 mm dik te maken. Staat leuk en ademt beter. Vermogenswinst heb je er niet van,  hooguit een tikkeltje beter rendement in deellast. Misschien blijven ze ook wel langer heel.

thuur

Maar goed, we weten nu nog niet of je een automaat hebt.. Als dat niet zo is dan heb je grote kans dat je radiator deels verstopt is.

Gr 8)

cas

Citaat van: thuur op 29-01-2010 16:16:36
Maar goed, we weten nu nog niet of je een automaat hebt.. Als dat niet zo is dan heb je grote kans dat je radiator deels verstopt is.

Gr 8)

oja ! dat kan ook nog :-) zo heb ik mijn dodge pick up gekocht als auto waarvan het blok niet goed zou zijn. liep zo snel warm. vorige eigenaar had al koppen gewisseld maar bleef gek doen.  goedkope grap, nieuwe radiateur en probleem opgelost !!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

macdriver

Citaat van: mehn op 29-01-2010 13:37:47
Er zijn verschillende versies voor de 850.

* De normale versie voor de handbak zonder turbo,
* eentje met aan de bijrijderskant een oliekoeler voor de motorolie (voor turbo's met een handbak).
* eentje met aan de bestuurderskant een oliekoeler voor de automaatolie (niet-turbo met automaat)
* eentje met 2 oliekoelers voor de turbo's met automaat.

Dan is er ook nog een optie voor een extra losse automaatoliekoeler zoals op de foto van Marco. Die komt dan voor de condensor van de airco.
dat er verschil zit in auto dat blijkt wel krijg genoeg verschillende antwoorden ;D
maar het is nu helemaal duidelijk ;D

lionart