Gerard Weber : Volvo V70R Velgen

Gestart door liebers, 02-02-2010 23:31:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

liebers

Wie-o-wie heeft ervaring met Gerard Weber (Echt te Limburg) die via marktplaats V70 R (imitatie) velgen aanbiedt?

Ik twijfel of ik een nieuw setje imitatie velgen zal kopen (+/- € 400,-) of mijn huidige (originele ) 17" velgen laat repareren /spuiten/ als nieuw laat maken (kosten? /goed adresje?) van mijn v70 r awd 1999.

Alvast bedankt voor jullie reactie

Marc
V70R   AWD LBP 1999
V60D6 Black 2014
Alfa Romeo Spider IV rood 1992

Sbv

Ga voor origineel zou ik zelf zeggen. Staat toch mooier, maar dat is heel persoonlijk.

Ludo

Mijn setje komt ook van bij Gerard Weber.
Rogé (Rovelra) heeft ze er ook vandaan.
Niks mis mee.

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

nielsmaneschijn

Ik had die kerel gebeld, maar hij beweerde bij hoog en laag dat zijn 17" R velgen niet onder een R passen (vanwege de dikke remklauw) en dat 'ie een randje uit de binnenkant van de velg moest slijpen om het te laten passen. Hij wilde ze niet opsturen, maar wilde persé zelf de auto langs hebben om het slijpen zelf te doen. Ik vond het een enorm vaag verhaal (17" R velgen die niet onder een R passen? WTF? Ik heb passend 16" staal...), dus ik ben maar op zoek gegaan naar wat anders. Ik had weinig trek om voor dag en dauw van Groningen naar Limburg te scheuren om te eindigen met een stel structureel verzwakte velgen. Hij had ook wat haast en kapte ons gesprek vrij bot af ("ik heb al 4 gesprekken gemist"). Hielp ook niet echt dat ik als stugge Noorderling weinig gevoel heb voor de Limburgse taal ("tweenulvijf-vijftig?" "nee, 235" etc). ;)

Ludo

Citaat van: nielsmaneschijn op 03-02-2010 10:08:31
Ik had die kerel gebeld, maar hij beweerde bij hoog en laag dat zijn 17" R velgen niet onder een R passen (vanwege de dikke remklauw)

Vreemd, ik heb ze net daarvoor aangeschaft.  ;D
Moet hij normaal toch weten, we hebben ze gepast.

nickk.

Citaat van: nielsmaneschijn op 03-02-2010 10:08:31
Ik had die kerel gebeld, maar hij beweerde bij hoog en laag dat zijn 17" R velgen niet onder een R passen (vanwege de dikke remklauw) en dat 'ie een randje uit de binnenkant van de velg moest slijpen om het te laten passen. Hij wilde ze niet opsturen, maar wilde persé zelf de auto langs hebben om het slijpen zelf te doen. Ik vond het een enorm vaag verhaal (17" R velgen die niet onder een R passen? WTF? Ik heb passend 16" staal...), dus ik ben maar op zoek gegaan naar wat anders. Ik had weinig trek om voor dag en dauw van Groningen naar Limburg te scheuren om te eindigen met een stel structureel verzwakte velgen. Hij had ook wat haast en kapte ons gesprek vrij bot af ("ik heb al 4 gesprekken gemist"). Hielp ook niet echt dat ik als stugge Noorderling weinig gevoel heb voor de Limburgse taal ("tweenulvijf-vijftig?" "nee, 235" etc). ;)

Zal vast een V70N R in zn hoofd hebben gehad, daar past het inderdaad niet.

gltman

Die imitatie velgen doen echt afbreuk op je auto, beter je originele strak laten maken, kijk maar eens op www.velgenalsnieuw.nl of informeer eens bij een plaatselijk bedrijf wat poedercoaten kan, of ze eventueel ook velgen doen. ben je rond de 200 a 250 euro klaar voor een setje van 4 17"en de originele kleur kunnen ze heel goed benaderen met een kleurenwaaier, banden de en monteren kom je toch aan neit?

succes :)

Henk855

Ik zie niet in waarom immi velgen afbreuk aan je auto doen. Volvo maakt zijn velgen ook niet in eigen beheer en besteed dit ook uit. BBS maakt ook velgen voor Volvo dus wat is er mis met een mooie en goede immi velg? Goed er is één groot verschil en dat zit in je knip!

Als alles dan origineel moet zijn stop dan ook geen IPD rubbers en weet ik veel wat voor vacuum slangen onder de motorkap, koop dan ,,origineel,, Volvo.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Sbv

Ieder zijn ding. Persoonlijk vindt ik imi pegs niet mooi staan, maar dat heeft met de kleur en de vorm te maken.
Maar goed het gaat hier niet over wel/niet mooi staan, maar over Weber. Zelf geen ervaring mee

nielsmaneschijn

Citaat van: nickk. op 03-02-2010 12:11:00
Zal vast een V70N R in zn hoofd hebben gehad, daar past het inderdaad niet.
Hmm, dacht dat ik het vrij expliciet gevraagd had. Sterker nog, dat heb ik ook nog gemaild (ik tiep verstaanbaar Limburgs, toch? ;)).
Misschien heeft de man het echt ramdruk.

gltman

Citaat van: sjors855 op 03-02-2010 13:14:35
Ik zie niet in waarom immi velgen afbreuk aan je auto doen. Volvo maakt zijn velgen ook niet in eigen beheer en besteed dit ook uit. BBS maakt ook velgen voor Volvo dus wat is er mis met een mooie en goede immi velg? Goed er is één groot verschil en dat zit in je knip!

Als alles dan origineel moet zijn stop dan ook geen IPD rubbers en weet ik veel wat voor vacuum slangen onder de motorkap, koop dan ,,origineel,, Volvo.

Sjors


Ja dat klopt wel dat volvo zelf zijn velgen ook niet maakt, maar ik zie toch duidelijk verschil tussen de originele en de imitatie versie hoor, en ik wil ook niemand voor de kop stoten die wel zulke wielen eronder heeft, de TS steld eigenlijk twee vragen, of je de verkoper kent, EN dat hij twijfel heeft bij de keuze tussen opknappen of imitatie nieuw kopen, en daar proberen we hem bij te helpen :) door mijn mening te geven, ieder zijn smaak


Ronin

#12
Het ligt er maar net aan wat je wilt, hou je dezelfde inch maat aan van je huidige velgen en ben je ook echt opzoek naar die maat, dan zullen die imi's een voordeligere keus zijn voor jou dan opknappen van de bestaande set.
Maar wil je toch eventueel naar de 18" inch maat dan komen daar ook weer banden bij en zal de keus in dit geval een heel stuk duurder uitpakken dan je huidige velgen op te laten knappen.

Ruup


liebers

Jongens bedankt!

Ik ben er vooralsnog wel uit.
Ik laat de velgen weer helemaal mooi maken en gooi er nieuwe zomerbanden onder (volgende vraag: welke zijn prijstechnisch/kwalitatief goed?).

Koop tevens een imi setje en gooi daar de winterbanden onder.

dank voor de reacties en tips!
V70R   AWD LBP 1999
V60D6 Black 2014
Alfa Romeo Spider IV rood 1992