V70R in vracht uitvoering

Gestart door peteR_lpi, 12-02-2010 21:54:27

Vorige topic - Volgende topic

peteR_lpi

Citaat van: jrkalf op 05-03-2011 22:52:56
Peter, ik vind het er als leek niet zo heel vreemd wat er staat in deze plaatjes.

Je hebt een piek koppel rond de 3700rpm van bijna 500Nm (310Nm is normaal, dat is bijna 66% extra!). 1x naar je gaspedaal kijken op een klinkerweg en je achterligger ligt onder een hunnenbed begraven.

Daarnaast blijft je vermogen net onder de 300pk steken volgens deze grafiek. Dat is voor een MT wel aan de lage kant. Ik weet niet wat daar achter kan zitten.

Is het aantal PK op de grafiek gemeten op de banden, of is het aantal pk's gemeten op de motor?
(ik begrijp dat je op een rollerband stond, maar kan er even niet direct uit opmaken waar ze gemeten zijn).

Dat van die klinkerweg was bij mijn oude chip inderdaad het geval,maar nu?
Is bij fasttech geweest.

Is motor vermogen en koppel ;D

reneetje

Cijfers van een mooie sterke motor, vooral met dat koppel is het fijn rijden in het dageljkse.

Bijna 300 pk is meer dan zat , als je er tenminste geen circuit racer van wilt maken , alleen als het de mijne was dan liet ik de toeren begrenzer er wel eerder inkomen....
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

arjenT5R

hmmm verkeerd om gekeken dan qua pk's en nm's heb je ook een grafiek van je vorige set up?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

peteR_lpi

Citaat van: arjenT5R op 05-03-2011 23:02:06
hmmm verkeerd om gekeken dan qua pk's en nm's heb je ook een grafiek van je vorige set up?

Die is 2keer in goes op de bank geweest op meten is weten meting,maar dat was bij de vorige eigenaar en die heeft de uitdraai niet meer.Ik heb frederiks in Goes gevraagd of ze de uitdraai nog kunnen terugvinden,maar ik wacht nog op antwoord.

15/3 ga ik terug naar Ft omdat er zoiezo nog iets moet aangepast worden,en ik heb gevraagd of ze hem wat pittiger kunnen laten aanvoelen.
De jongens van FT hebben mij ook sterk aangeraden een 3inch catback systeem te plaatsen omdat ze veel tegendruk in mijn uitlaat horen.
Ik vind wel vreemd want diegene met mijn opzet die bij FT en andere tuners gedaan zijn hebben(bijna) allen 325pk of meer.

peteR_lpi

Wat doet een dikke IC zoals ik heb tegenover een originele IC?

Wat doet een 18T tegenover een 19T anders?

reneetje

Citaat van: peteR_lpi op 05-03-2011 23:20:15
In de winter zal het niet zoveel schelen , met de zomerdag des te meer.....

Niet zoveel verschil , de 19T zal bovenin iets meer/langer zijn druk houden.

Maar voelt de wagen niet  pittig aan dan , met deze cijfers mag je toch echt niet klagen hoor en zou de wagen echt goed van zijn plek willen...
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ludo

Citaat van: peteR_lpi op 05-03-2011 23:09:57
Die is 2keer in goes op de bank geweest op meten is weten meting,maar dat was bij de vorige eigenaar en die heeft de uitdraai niet meer.

251,3 pk, 458,8Nm gemeten aan de wielen.
Dit was wel zonder de alu IC.

jrkalf

Citaat van: Ludo op 05-03-2011 23:28:36
Die is 2keer in goes op de bank geweest op meten is weten meting,maar dat was bij de vorige eigenaar en die heeft de uitdraai niet meer.

Het boek over de volvo's ging open en de oude baas keek even in zijn archief...

Mooie opgraving Ludo ;D
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Ludo

Even opgevraagd bij de 850 club.  ;D

Bedankt Ramon!.

peteR_lpi

Citaat van: Ludo op 05-03-2011 23:28:36

Bedankt ludo,mijn auto voelde veel pittiger aan met die chip toen.Als ik daar nu een uitdraai van had dan kon ik vergelijken.

peteR_lpi

Citaat van: reneetje op 05-03-2011 23:27:36
In de winter zal het niet zoveel schelen , met de zomerdag des te meer.....

Niet zoveel verschil , de 19T zal bovenin iets meer/langer zijn druk houden.

Maar voelt de wagen niet  pittig aan dan , met deze cijfers mag je toch echt niet klagen hoor en zou de wagen echt goed van zijn plek willen...

DAn is het toch vreemd dat er met een 19T 350pk gedaan word.

Als ik ga knallen in duitsland is hij wel sneller dan vroeger denk ik,maar dan spreek ik over hogere snelheden.
Vroeger had ik het gevoel dat mijn auto ging als een bom wanneer ik het vroeg(als ik iemand wil inhalen of stoplicht sprintje,...),en daar is op dit moment niet veel thuis heb ik het gevoel.

reneetje

Je zult met deze software wat meer op toeren moeten rijden, het maximale vermogen komt "pas" met 3600 toeren vrij ......
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Wibren

Citaat van: reneetje op 05-03-2011 23:49:44
Je zult met deze software wat meer op toeren moeten rijden, het maximale vermogen komt "pas" met 3600 toeren vrij ......
mijn ervaring met mijn gechipte 18t is dat zowieso pas 'los' gaat vanaf een 3000-3500 toeren  :-\
19T doet onder de 3000 toeren al een stuk meer naar mijn idee.
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

verburgh

Citaat van: Wibren V70RAWD op 05-03-2011 23:58:52
Citaat van: reneetje op 05-03-2011 23:49:44
mijn ervaring met mijn gechipte 18t is dat zowieso pas 'los' gaat vanaf een 3000-3500 toeren  :-\
19T doet onder de 3000 toeren al een stuk meer naar mijn idee.
Een 16T met een chip gaat al vanaf 2500 toeren, bij wie was die dan gechip?

Wibren

Bij rica is ie gechipped, maar ik heb het idee dat dat laat opspoelen ook een eigenschap is van een 18t :-\
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver