V70R in vracht uitvoering

Gestart door peteR_lpi, 12-02-2010 21:54:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

verburgh

Citaat van: Wibren V70RAWD op 06-03-2011 00:08:11
Bij rica is ie gechipped, maar ik heb het idee dat dat laat opspoelen ook een eigenschap is van een 18t :-\
Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik heb een keer een een 850 gereden met een 18T en moet zeggen dat ging als een raket.

en in V70R AWD met een chip vondt ik totaal niks, die komt idd pas laat in.

Met een 18T moet je toch wel tegen de 300pk zitten en 430 Nm met de goede software.

elianmars

Citaat van: verburgh op 06-03-2011 00:15:12
Met een 18T moet je toch wel tegen de 300pk zitten en 430 Nm met de goede software.

Nou, dan is het toch goed? Volgens de uitdraai is er nu 294,7 pk en 489 Nm beschikbaar.


verburgh

Citaat van: elianmars op 06-03-2011 00:32:10
Citaat van: verburgh op 06-03-2011 00:15:12
Met een 18T moet je toch wel tegen de 300pk zitten en 430 Nm met de goede software.

Nou, dan is het toch goed? Volgens de uitdraai is er nu 294,7 pk en 489 Nm beschikbaar.


Niks meer aan doen  :D alleen er wordt hier gesproken over dat het aan de lage kant is.

Ludo

Citaat van: verburgh op 06-03-2011 00:37:29
er wordt hier gesproken over dat het aan de lage kant is.

Ja klopt ook, Peter kan me nu niet meer volgen...  ;D

verburgh

Citaat van: Ludo op 06-03-2011 00:44:15
Citaat van: verburgh op 06-03-2011 00:37:29
er wordt hier gesproken over dat het aan de lage kant is.

Ja klopt ook, Peter kan me nu niet meer volgen...  ;D
Jij hebt een vers blok ;D

Heeft hij een AWD?

Ludo

Nee is FWD.

Wellicht is de oude chip zo afgesteld geweest, dat (alle) vermogen onderin zat.
Daarom dat hij nu zo veel verschil waarneemt.

verburgh

Citaat van: Ludo op 06-03-2011 00:47:48
Nee is FWD.

Wellicht is de oude chip zo afgesteld geweest, dat (alle) vermogen onderin zat.
Daarom dat hij nu zo veel verschil waarneemt.
Maar hij heeft wel veel koppel, de meeste komen met een 18T niet boven de 420 Nm :eusa_think:

arjenT5R

Ik heb ook een tijdje met een rica chip rondgereden
en mijn ervaring daarmee is dat die op lage toeren al heel bizar veel koppel geeft
en hij hakt er in als een malle wat vooral veel wheelspin gaf  ;D

Dus ik kan me voorstellen dat de auto nu langzamer lijkt omdat het vermogen gewoon
wat mooier gedoseerd is en de cijfers zien er echt niet verkeerd uit hoor.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Ik geloof dat Thuur aan ongeveer hetzelfde koppel komt, ook met een 18T, wel op benzine.

thuur

Citaat van: Vulk op 06-03-2011 16:04:50
Ik geloof dat Thuur aan ongeveer hetzelfde koppel komt, ook met een 18T, wel op benzine.

486Nm, 18T, 3" DP (katloos), blauwe injectors, MTE software. Pk's ligt nu iets boven de 300. Als ie bovenin nog wat armer gezet wordt dan kan ik nog een pk of 10, misschien 15, pakken. Maar ik vind het wel best zo. Mijn differentieel houdt dit al niet vol ;D


Gr 8)

peteR_lpi

Citaat van: thuur op 07-03-2011 15:31:21
Citaat van: Vulk op 06-03-2011 16:04:50
Ik geloof dat Thuur aan ongeveer hetzelfde koppel komt, ook met een 18T, wel op benzine.

486Nm, 18T, 3" DP (katloos), blauwe injectors, MTE software. Pk's ligt nu iets boven de 300. Als ie bovenin nog wat armer gezet wordt dan kan ik nog een pk of 10, misschien 15, pakken. Maar ik vind het wel best zo. Mijn differentieel houdt dit al niet vol ;D


Gr 8)

Hoi Thuur,

Heb jij hier een uitdraai van?

peteR_lpi

Vandaag terug naar Fasttech geweest en nu zijn we op 331pk en 543nm uitgekomen :eusa_dance:,waarvoor mijn dank aan de mensen van Fasttech en aan JCviggen.Afr is niet gelogd.



Uploaded with ImageShack.us

arjenT5R

sow dat scheelt nogal een stukje!
Nou zijn wij natuurlijk allemaal heel benieuwd wat er gebeurd is en wat er voorheen niet goed zat?
En wat Jan voor je heeft kunnen betekenen?

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Het ziet er heel goed uit Peter.  :eusa_clap:

peteR_lpi

Citaat van: arjenT5R op 25-03-2011 22:17:11
sow dat scheelt nogal een stukje!
Nou zijn wij natuurlijk allemaal heel benieuwd wat er gebeurd is en wat er voorheen niet goed zat?
En wat Jan voor je heeft kunnen betekenen?



Ik heb een 3inch catback geknutselt en de turbodruk is iets hoger gezet en de jongens van fasttech hebben de software verandert.
Jan was diegene met veel kennis en ik was de tourist.