Is dit normaal??

Gestart door haRtV70R, 24-02-2010 19:22:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronbroek

Met een automaat sta je bvb 2 minuten lang voor het stoplicht met hete blokken en je voet continue op de rem, kan de oorzaak zijn.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

-D©©©L-

Citaat van: Ronbroek op 24-02-2010 20:06:54
Met een automaat sta je bvb 2 minuten lang voor het stoplicht met hete blokken en je voet continue op de rem, kan de oorzaak zijn.

of 2 tandjes van de handrem. 


Hoe is er mee gereden gedurende die 2000 km ? Lekker trappen of gewoon normaal gebruik ?
Ergens las ik ooit eens dat een bekende S60R ring-piloot een setje blokken kon afserveren in 8000 km.

Turbo-Geek

Citaat van: Ronbroek op 24-02-2010 20:06:54
Met een automaat sta je bvb 2 minuten lang voor het stoplicht met hete blokken en je voet continue op de rem, kan de oorzaak zijn.

Ik toch ook met mijn automaat en dezelfde remmenset .....

2 tandjes van de handrem ?  Die zit achter bij een V70 en niet op de voorrem.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Wout309t

Eerste wat ik dacht was ook inderdaad het pootje op de rem voor het stoplicht.
Ziet er apart uit.
Al een paar keer flink hard geremd nadien?
2011 V70 2.0T R-Design MT

Wout309t

Citaat van: Turbo-Geek op 24-02-2010 20:16:47


2 tandjes van de handrem ?  Die zit achter bij een V70 en niet op de voorrem.

Dat bedoelt hij ook, achterremmen worden minder heet dus minder kans op kromtrekken of andere fratsen..
2011 V70 2.0T R-Design MT

Turbo-Geek

Andere vraag, is er verschil in remgedrag ?  Of is het remmen (de vertraging) nog steeds gewoon erg goed te noemen ?

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

haRtV70R

Ik heb er uiteraard wel een aantal keer flink mee geremd. Alleen al om het gewoon eens te proberen. Verder alleen huis-tuin-keuken gebruik.

De foto's heb ik gemaakt nadat ik geprobeerd heb of ik het er af kon remmen. Gaat dus niet, het zit 'in' het materiaal. En ik ben trouwens vrij zeker dat het afdrukken vd remblokken zijn!!

Nog iets. Als hij een tijdje stil heeft gestaan (paar uur is al voldoende) maakt hij een schurend geluid bij het remmen. Alsof het staal op staal is. Dit is na een paar kilometer/ paar keer remmen weg... :eusa_think:

Ik geloof trouwens niet dat het scheuren zijn. Meer oxidatie van het staal. Baal er enorm van. Koop je voor toch altijd nog vrij veel geld zo een bbk, heb je zoiets.  :(
[move][/move]

haRtV70R

Citaat van: Turbo-Geek op 24-02-2010 20:24:59
Andere vraag, is er verschil in remgedrag ?  Of is het remmen (de vertraging) nog steeds gewoon erg goed te noemen ?



Dit weet ik niet goed. Vindt de vertraging sowieso niet heel erg overdreven goed.... Moet echt behoorlijk trappen om de boel te kunnen blokkeren..
[move][/move]

pwassink

Citaat van: haRtV70R op 24-02-2010 20:30:53
Ik heb er uiteraard wel een aantal keer flink mee geremd. Alleen al om het gewoon eens te proberen. Verder alleen huis-tuin-keuken gebruik.

De foto's heb ik gemaakt nadat ik geprobeerd heb of ik het er af kon remmen. Gaat dus niet, het zit 'in' het materiaal. En ik ben trouwens vrij zeker dat het afdrukken vd remblokken zijn!!

Nog iets. Als hij een tijdje stil heeft gestaan (paar uur is al voldoende) maakt hij een schurend geluid bij het remmen. Alsof het staal op staal is. Dit is na een paar kilometer/ paar keer remmen weg... :eusa_think:

Ik geloof trouwens niet dat het scheuren zijn. Meer oxidatie van het staal. Baal er enorm van. Koop je voor toch altijd nog vrij veel geld zo een bbk, heb je zoiets.  :(

Even voor de duidelijkheid, je hebt dit model XYZ remblokken erop toch ?



Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

haRtV70R

Volgens mij wel.. :eusa_think: Het zijn gewoon de originele.

(Ik weet wel dat ik een nieuwere versie heb. Toen ik het setje kocht kwamen we er achter dat er grotere blokken in zitten. Klauwen zijn ook iets groter geworden meen ik. Ook bij de 330mm versie.)
[move][/move]

pwassink

#25
Citaat van: haRtV70R op 24-02-2010 21:02:53
Volgens mij wel.. :eusa_think: Het zijn gewoon de originele.

(Ik weet wel dat ik een nieuwere versie heb. Toen ik het setje kocht kwamen we er achter dat er grotere blokken in zitten. Klauwen zijn ook iets groter geworden meen ik. Ook bij de 330mm versie.)

Heb jij dan het idee dat je met een getoond vierkant remblok een diagonale (roest) lijn op je remschijf kan achterlaten,
als deze zuiver op een hartlijn gemonteerd zit ?  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

haRtV70R

Citaat van: pwassink op 24-02-2010 21:05:23
Citaat van: haRtV70R op 24-02-2010 21:02:53
Volgens mij wel.. :eusa_think: Het zijn gewoon de originele.

(Ik weet wel dat ik een nieuwere versie heb. Toen ik het setje kocht kwamen we er achter dat er grotere blokken in zitten. Klauwen zijn ook iets groter geworden meen ik. Ook bij de 330mm versie.)

Heb jij dan het idee dat je met een getoond vierkant remblok een diagonale (roest) lijn op je remschijf kan achterlaten,
als deze zuiver op een hartlijn gemonteerd zit ?  ;)

Tja... Als ik het vanmiddag zo bekeek kwamen de lijnen precies overeen.. De remvoering vd blokken heeft volgens mij een andere vorm dan het staal waar het op zit...
[move][/move]

pwassink

Citaat van: haRtV70R op 24-02-2010 21:21:41
Citaat van: pwassink op 24-02-2010 21:05:23
Citaat van: haRtV70R op 24-02-2010 21:02:53
Volgens mij wel.. :eusa_think: Het zijn gewoon de originele.

(Ik weet wel dat ik een nieuwere versie heb. Toen ik het setje kocht kwamen we er achter dat er grotere blokken in zitten. Klauwen zijn ook iets groter geworden meen ik. Ook bij de 330mm versie.)

Heb jij dan het idee dat je met een getoond vierkant remblok een diagonale (roest) lijn op je remschijf kan achterlaten,
als deze zuiver op een hartlijn gemonteerd zit ?  ;)

Tja... Als ik het vanmiddag zo bekeek kwamen de lijnen precies overeen.. De remvoering vd blokken heeft volgens mij een andere vorm dan het staal waar het op zit...

Meer detail foto's van blok en of schijf lukt zeker niet in t donker, of heb je nog ergens wat oude plaatjes van de montage oid ?

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Moosepower

Op mijn oude remschijven had ik hetzelfde. Die heb ik na vervanging eens heel goed bekeken, met een vergrootglas maar het zijn echt afdrukken van de blokken op de schijf. Heeft lijkt te maken te hebben met het materiaal van de schijf en de blokken. Want bij sommige combinaties (merken) komt het wel voor en bij andere weer niet.
Bijvoorbeeld:
-Saab 9-3 convertible met handbak en een rustige rijder (vader) heeft ook afdrukken. (Origineel GM)
-Volvo V70 2.5 aut waar regelmatig een paardentrailer achter hangt heeft het niet. (Brembo schijven TRW blokken)

Heb het trouwens ook wel eens op de schijven achter gezien, waar van de temp meestal redelijk laag is. Mijn conclusie is dan ook dat het met de reactie tussen de materialen is. Je zou met de leverancier van de BBK ook even kunnen kijken of je andere blokken kan testen in combinatie met een nieuwe set schijven (of deze afdraaien). In ieder geval succes met de oplossing want voor BBK-geld zou je dit niet verwachten.


joebar

Dit is een vrij normaal patroon, en al helemaal als de auto niet dagelijks gebruikt wordt, en dat in combinatie met de huidige pekel/water/sneeuw/nieuwe pekel, nog meer pekel in combinatie met hitte afkoelen en weer  hitte , dat geheel verergert de oxidatie van de schijven....

Heeft geen gevolgen voor de remwerking, maar om je schijven te sparen, zou je kunnen uitkijken naar zachtere remblokken.....