745TIC en "Das Boot"

Gestart door Relaxed, 04-03-2010 16:48:07

Vorige topic - Volgende topic

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

patberk5

Relaxed

Citaat van: den dis op 16-10-2011 10:22:10
:eusa_clap: :eusa_clap:
Goed bezig hij ziet er echt geweldig uit, de polarissen maken hem helemaal af

mvg
Dennis
Dank je! Die Polarissen maken de keuze voor een goede wintervelg extra moeilijk, ben er nog niet uit.

Citaat van: maruska op 16-10-2011 10:51:24
mooie bak !
Thanks! Is toch weer een Volvo geworden ;)

Citaat van: patberk5 op 16-10-2011 10:56:56
Heel mooi exemplaar!
Dank je :D

Vandaag zijn we naar de VKB geweest en we waren er vroeg. Heb vooral een hoop klein spul gevonden, geen wereldschokkende aankopen. En met dank aan forumlid Rob (Kuko) de felbegeerde witte knipperlichtjes .
De R van KIM stond er inderdaad zo strak als een scheermes bij, prachtige auto :eusa_clap:

Vroeg op de VKB

Voor de terugrit was de kleine man alweer in slaap gevallen

Na thuiskomst heb ik de knipperlichtjes erin gezet, mini upgrade maar past goed in het geheel. En omdat de auto schoon was en het weer goed meteen snel wat plaatjes geschoten.

Het blijven phonepics maar hij staat er lekker bij zo.

Marc O.

Heb hem vanmiddag zien staan, erg mooie auto hoor! En die velgen staan hem helemaal geweldig :eusa_clap:
...The Nile isn't just a river in Africa...

rogerV701998

Ik heb al een paar keer gezegd dat ik dit een prachtige auto vind, toch? :eusa_think: ;D

Vooral met die velgen!! :eusa_clap:

UserID6342

Blijft een geweldig mooie auto om te zien.  Zeer zeker met die wielen eronder.

den dis

mooie pics  :o

Netjes met de witte pinkers. Zo toont de wagen net iets jonger, sportiever.
Het zijn de details die het hem doen ;)

Ik heb al gelezen dat je geen andere achterlichten wilt monteren, persoonlijk zou ik het wel mooier vinden maar het is natuurlijk jouw wagen dus jouw keuze.

Al maar geluk dat we allemaal verschillende smaak hebben ander zouden we allemaal dezelfde auto rijden. ;D

mvg
Dennis

dopie

Echt super mooie auto met hele mooie velgen :eusa_clap:

KIM

Raar dat Marc 'm wel gezien heeft en dat ik 'm dan gemist heb.
Zo'n mooie auto is toch niet te missen?

Hoop onze TIC er ook zo bij te krijgen ooit. Vandaag alvast wel witte knippers voor gescoord!

Marc O.

Citaat van: KIM op 16-10-2011 22:12:21
Raar dat Marc 'm wel gezien heeft en dat ik 'm dan gemist heb.
Zo'n mooie auto is toch niet te missen?

Stond ter hoogte van waar wij waren geparkeerd, maar dan aan de andere kant van de weg. Kan natuurlijk ook zijn dat ie, na dat tussensprintje van Arjen, bedekt was met een fijn laagje roet waardoor hij wat minder opviel ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Relaxed

Heren, dank u, dank u voor alle complimenten :eusa_dance:

Het zijn toch wel de velgen die het 'm doen, als ik het zo lees ;)

Zoals al gezegd; een even tof wintersetje vinden zal nog lastig worden :eusa_think: Ik hou jullie op de hoogte.

Luc

Prachtige auto... prachtige plaatjes ook. En ja, die Polaris velgen maken een 2/7/9-serie gewoon af. Maar eigenlijk zou ie nog een cm, of 2, omlaag mogen...
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Relaxed

Citaat van: Luc op 17-10-2011 04:08:10
Prachtige auto... prachtige plaatjes ook. En ja, die Polaris velgen maken een 2/7/9-serie gewoon af. Maar eigenlijk zou ie nog een cm, of 2, omlaag mogen...
Dank je Luc, en ik ben het met je eens. Als ik het vergelijk met mijn 940 (afstand hart velg - spatbordrand) is ie achter 2 cm verlaagd en voor 3 cm. Voor het aangezicht zou ie inderdaad nog wat lager mogen.

Echter, met het oog op comfort hou ik het zo. Dat was het enige wat ik vervelend vond aan de R, dat plankharde en dan met name in de stad.

Nu heb ik ook 17", maar met redelijk wat comfort. De 940 is helemaal comfortabel, maar tijdens snel bochtenwerk word je zeeziek.

Relaxed

De 745 staat inmiddels op winterbanden, was ook geen overbodige luxe :P
Het is een mooi setje Dunlops op 16" Hydra's (originele Volvo velg) geworden. Heb de Hydra's laten stralen en coaten, en andere naafkapjes erop gezet. Nu nog een setje chromen wielmoeren.

De achterklep blijft leeg, maar ik heb wel een old skool turbo embleem voor in de grille gescoord  8)

En, als klap op de vuurpijl, een tellerbak met klein tijdklokje, analoge buitentemperatuur meter en een combimeter voor benzine en koelwater temperatuur. Schijnt structureel heel anders te zijn dan mijn huidige tellerbak (VDO ipv Yakazi), is dus verre van plug & play. Maar wel heel mooi, vind het dus wel de moeite waard om uit te zoeken of het kan.

Tot zover het goede nieuws. Sinds een maand lijkt de 745 na het starten korte tijd op 3 cilinders te lopen. Na alle enigszins dubieuze delen van de ontsteking te hebben laten vervangen geen verbetering geconstateerd.

Toen ik bij Jelmar was om wat aanpassingen aan mijn uitlaat te bespreken uitte hij het vermoeden dat het de koppakking was. En na wat checks lijkt dat het ook te zijn.

Plan is nu als volgt:
Koppakking vervangen
Gereviseerde cilinderkop met grotere inlaatkleppen (nou we toch bezig zijn)
Andere nokkenas (huidige nokkenas geeft een ruwe loop bij stationair, ben ik een beetje zat)
Uitlaat aanpassen (ik wil minder herrie, vooral boven de 100km/h)

Zodra Jelmar een beetje tijd heeft gaat dit gebeuren. En dan post ik weer een kleine update.

UserID6342

Als je niets met die Yazaki klok kunt, wil ik 'm wel compleet van je overnemen.