T-5r van cas, de spookrijder ((volvo verkocht! maar leuk speelgoed erbij ))

Gestart door cas, 07-03-2010 22:52:49

Vorige topic - Volgende topic

maruska

lol, heb vannacht weer metingmeeting in maastricht.. ben vrijdag pas weer in de regio mannen..
gisteren maastricht-delft-maastricht-arnhem-maastricht gedaan.. lijk wel een transporteur ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

jrkalf

Citaat van: maruska op 22-06-2011 13:11:18
lol, heb vannacht weer meting in maastricht.. ben vrijdag pas weer in de regio mannen..
gisteren maastricht-delft-maastricht-arnhem-maastricht gedaan.. lijk wel een transporteur ;D
Prutslus, gooi je dan even je injectoren af.... *hint*
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

cas

Mensjes, Ik wil even de massa van mijn ECU vervangen/aanpakken preventief. Voor ik in die hitte buiten ga staan oelewappen.... wie heeft er ervaring mee  ;D  zit al wat te zoeken hier een tijdje, maar nog even geen resultaat.

ga ondertussen maar alvast een oude versterkermassakabel in het blauw zoeken ter vervanging.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Teddy81

Dirk heeft hier ervaring mee geloof ik. Ik niet! Succes.. ;D

cas

Citaat van: Teddy81 op 27-06-2011 15:21:49
Dirk heeft hier ervaring mee geloof ik. Ik ( nog )  niet! Succes.. ;D

;D  ;)  

ik heb de kabel gevonden .... denk ik.

in de opslag.  :eusa_wall:  andere kant den haag  :-[

Ries van de Zilverschuit

Ik sta zelf ook voor deze klus. Ook ik heb alleen van Dirk tips gehad.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,46082.60.html.

Ik heb ook lopen zoeken op 'ecu' en 'massa'. Leverde eigenlijk niets op. Maar Dirk weet natuurlijk raad.

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

cas

Citaat van: R-man T op 27-06-2011 15:27:50
Ik sta zelf ook voor deze klus. Ook ik heb alleen van Dirk tips gehad.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,46082.60.html.

Ik heb ook lopen zoeken op 'ecu' en 'massa'. Leverde eigenlijk niets op. Maar Dirk weet natuurlijk raad.

Duidelijk! ik wist dat ik dit "ergens" recent had meegelezen  ;D 

mijn dank.

eind van de middag fysio richting opslag. dan maar die kabels halen. doe ze beide(bruin en zwart) ( heb maar 1 ecu) blauw direct naar de accu. of heeft de kleur bruin en zwart echt een functie. aarde en geschakelde aarde ofzo in huistermen :-)

Ries van de Zilverschuit

Goeie vraag! Voor mij is het nog helemaal onontgonnen gebied. Ik heb al conctact met Ulkeman voor een setje massa- en pluskabels.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Jack v

Ik heb de ecu massa vandaag net gedaan Cas. Is even een beetje prutsen maar het gaat prima.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

cas

nou,

even de meter op de accu gedaan.

ziet er op zicht al niet lekker uit.

ook de kabel ( blauw) die onder de accubak zit is nogal groenig en brakkerig.

ik meet stationair het volgende

iets te weinig denk ik zo. Nou heb ik nog niet op de dynamo gemeten, maar aan de toestand van de klemmen te zien. Zal daar wel een probleem zitten.

dus dat moet maar nieuw  :( 

verder, een foto van de temperatuur rijdend!

Verder geconstateerd dat de ECU niet normaal heet is, ik kan hem na een uur stilstaan niet beetpakken. niet langer althans dan 5 seconden. morgen even een tempsensor erinhangen tijdens de rit;.

maruska

je rijdt nu toch op de fasttech ?
motortemp niet op 0300... raar. of was het net na wegrijden ?
T-5R

cas

fasttech ja, maar met rica ook warm. zal het morgen eens wisselen. motortemp was idd net van na het wegrijden.

maruska

zal eens gaan kijken voor temp probes.. dan kunnen we die auto's eens echt goed gaan meten..
T-5R

cas

Zo,

morgen tijdens de rit maar eens de temperatuur meten van de ecu box. En daarna mijn nieuw setje ECU massa kabels plaatsen. heb 2,5 meter zwart en 2,5 meter lichtbruin ( was vroeger wit denk ik) gehaald. enkele messing accu klemmen, en ik had nog een foam doorvoerstuk van 2 meter liggen.

Met wat krimpkous hier en daar, lekker waterdicht gemaakt, en deze klus is dan zo op de klem erbij.

De plus en min kabels gooi ik VOL met soldeer, zodat er geen vuil meer in kan. Indien nodig compleet nieuwe kabels, maar ik denk dat het eerste stukje alleen vervuild zal zijn. Die kabels klem ik direct IN de accuklem zoals je kan zien op de foto. dus niet met een oogje, en DAN op de accuklem. Dan zijn er weer 2 plekken waar het "weer/vuil" in kan. en nu nog maar  1   ;D 

wat actie fotos   :eusa_angel:

marcoz84