T-5r van cas, de spookrijder ((volvo verkocht! maar leuk speelgoed erbij ))

Gestart door cas, 07-03-2010 22:52:49

Vorige topic - Volgende topic

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

cas

welke spullen?

nog 1 dan, omdat het zo simpel maar toch mooi is  ;D

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

The Demon

cas

Citaat van: Jack v op 28-06-2011 17:32:36
En gelukt?

nee, auto was zo mooi ingepakt, vond het zonde haha..

overmorgen ga ik er aan beginnen. Morgen eerst nieuwe koppeling druklagergroep en olie  :eusa_dance:

maruska

als ik naar mn nagels kijk, dan is er vandaag geklust Cas ;D
had je zelf nog pica's ?
anders stuur ik ze wel ff door
T-5R

Misha

Ben benieuwd of er al roest onstaan is op diverse plekken door het een langere periode  in een natte doek ingepakt te houden.. :D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

cas

@ Misha,

het is geen auto, maar een Volvo hoor  ;)

Mark, jouw fotos wellicht ook leuk.

Ik heb gister een nieuwe koppeling gekregen. Dit heb ik uitbesteed aan een Zeer handig forumlid.
Ik mocht meehelpen, en samen met Maruska daar naar toe gereden gisterochtend om 6 uur. Zeer gezellig, leuke bolides om ons heen en een warm welkom door iedereen!

Ik had toch ergens mijn twijfels of het wel nodig was, maar die werden al snel de grond ingeboord toen de koppeling eruit kwam.
De plaat was al dunner, en op de binnenste ring echt op, maar toen het druklager eruit kwam, en niet in 1 stuk maar in meerdere, was het wel duidelijk!

mooi om te zien hoe dit gaat, werkelijk waar een operatie van heb ik jou daar. Heel het blok moet je laten zakken! heeeeel veel wegbouwen, en natuurlijk alles weer terug. ik was in charge voor een stukje wielophanging, en Maruska hielp mee met wegbouwen boven. verder bij het lossen van de Bak subframe en alles, keken Mark en ik met volle bewondering toe hoe deze man het bijna geblindoekt deed met een snelheid waar menig volvo monteur jaloers op zou zijn.

jammer genoeg bleek er een verkeerd drukgroep in het pakje te zitten. Maar met de juiste contacten kon het forumlid er toch nog 1 met een bezorgdienst laten komen in de buurt. Vreemd genoeg had niemand verder behalve dat ene bedrijf een dezelfde drukgroep in bezit in die omstreken.

Met een kleine 2 uur vertraging alsnog in snel tempo de boel af kunnen maken. Voor ik het wist waren die toch al gauw 50 losse boutjes, moertjes, slangen steunen en alles weer verwerkt in de Baksteen. de test!  meteen goed  ;D   

ZO heerlijk, niet te geloven wat een verschil, veeeeeel lichter ontkoppelen, geen gekke geluidjes meer, schakelt ook veeeeeel lekkerder. De investment waard!

zoals eerder gemeld, was ik het meest bezig met ( links) de boel lossen en vastzetten. Daar was ik iets de snel met de remmerij geweest, en liep het schildje wat aan. Ook had ik mijn veerpoten iets wat opgeschroeft, en de poot instelling aangepast. dit gaf een iets wat te positieve wielstand, en dus weer eerder aanlopen. Bij thuiskomst, snel de boel weer los, want had het enkele uren ervoor ook al gedaan. Zo simpel allemaal eigenlijk als je het zelf even een keer hebt gedaan met begeleiding  :eusa_clap: 

Steekas/aandrijfas rechts overigens rammelde al deze week. We zijn erachter gekomen waarom. De universele hoes, was losgeschoten en ongesmeerd heb ik er mee rond gereden.... de rest eromheen had voldoende smeer!! Dus die meteen in zijn geheel ook vervangen. Alleen even cruisecontrol draadje fixen, want die kon het geweld niet aan. De bak heb ik lekker wat schoongemaakt toen deze er onderuit lag. En we hebben ook de Keering vervangen, de olie en een keering van de aandrijf as die er verdacht uitzag. Deze week of de volgende even een krukaskeering, en dan is mijn blok weer kurkdroog, en zal het olieverbruik ook zeer verminderen hoop ik zo!

enkele fototjes.

maruska

;D
mooi dagje idd Cassie ^^
foto's mail ik je zo..
T-5R

daytonawim

Das idd een hele operatie, maar wel met prima resultaat !

SirRutte

Zo dat is nog eens een gave klus! Dat forumlid schijnt het vaker te hebben gedaan ;D

Het verschil met een nieuwe koppeling is inderdaad geweldig, bij de eerste keer ontkoppelen trapte ik het pedaal bijna door de bodem heen :P

cas

heb vandaag weer wat gerommeld, wide de antenne op mn dak al een tijdje vervangen voor een nettere. bij deze  ;D

ook heb ik mn parrot binnen, maar dat aansluiten gaat niet zonder verloop, dus morgen maar even verloopje bij inbouwstation halen.

En op vervolg van de hete ECU wil ik iets met koelfannetjes proberen. deze is wat klein, even op zoek naar een dubbele.

Op de buitenwand kan het niet ivm met het sluitsysteem. Wil ook de toevoer in de toekomst vergroten op 1 of andere manier.

jrkalf

Cas je ECU wordt toch al gekoeld door dat mooie luchtbuisje naar de ECU box. Waarom zou je je zorgen maken over de temperatuur in je ECU? Die doet al jaren niets anders dan zo warm worden.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

cas

dat smalle buisje doet niet veel  ;D  ding was abnormaal heet, volgens mij kan extra koeling geen kwaad  :eusa_think: