T-5r van cas, de spookrijder ((volvo verkocht! maar leuk speelgoed erbij ))

Gestart door cas, 07-03-2010 22:52:49

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

-D©©©L-

Citaat van: ulkeman op 06-02-2011 23:38:41
waarom luchttankje niet wegwerken  bij reserve wiel? of in de uitsparingen aan de zijkant?
je kunt dan voorin bij de luchthoort een 12 klepje maken die opent als je op de toeter drukt.
dan ben je er toch ook of zie ik dat fout?

Gewoon een oude 40 liter LPG "onderbouw" tank scoren ;-)

cas

waarom luchttankje niet wegwerken  bij reserve wiel? of in de uitsparingen aan de zijkant?
je kunt dan voorin bij de luchthoort een 12 klepje maken die opent als je op de toeter drukt.

dan is het traject van de leiding nog steeds te ver weg. die moet zo kort mogelijk zijn.

Damn, die hornblasters zijn wel extreem  ;D  dat wat in mn bus zit is niets.... maar toch wel errug hard! wel profi spul, ook voor de volvo heb ik al een setje horns klaar liggen.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

jrkalf

Cas, je banaan wordt het hoerige zusje van Maruska's banaan.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

ulkeman

Citaat van: cas op 06-02-2011 23:41:48
waarom luchttankje niet wegwerken  bij reserve wiel? of in de uitsparingen aan de zijkant?

dan is het traject van de leiding nog steeds te ver weg. die moet zo kort mogelijk zijn.

Damn, die hornblasters zijn wel extreem  ;D  dat wat in mn bus zit is niets.... maar toch wel errug hard! wel profi spul, ook voor de volvo heb ik al een setje horns klaar liggen.

eum met de juiste diameter en een goede druk zal het echt niks uitmaken hoor?
weet je wel waar de compressor bij een vrachtwagen zit? niet op dak in iedergeval ;D

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

pwassink

Komop zeg, stukje Festo 8 of 10 Mm hardline ertussen met een 12 volts ventieltje kort voor de hoorns en t toetert wel
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

cas

tjaa... Ik wil ook weer niet overal kabels en leidingen hoeven trekken, ook dat speelt mee.  niet te groot, want ik wil nog wel een beetje snel blijven en niet te veel gewicht mee sleuren voor zo nu en dan een TOETTT...

En nee, een 8 mm leiding wil niet zo. 10mm wellicht beterrrr... maar bij de bus zat er een 8 tussen, en daarmee is de opbrengst een stuk minder dan de dikkere slangen die er nu op zitten.

o, en in de vrachtwaggel, is de tank ook wat groter. bij mij slaat de compressor al weer aan omdat hij dan bij een groot traject de hele tank in de helft van de leidingen heeft zitten. Dat is meer een Pffft dan een TOETTT dan wat eruit komt ben ik bang.

ulkeman

als je het 12 volt klepje bij de luchthoorn hebt zitten staan die leidingen er voor ook gewoon onder druk hoor....
en je wilt niet te veel aanpassen maar wel de accu naar achteren heen brengen???

afdeling dalfsen

cas

Citaat van: ulkeman op 06-02-2011 23:53:57
als je het 12 volt klepje bij de luchthoorn hebt zitten staan die leidingen er voor ook gewoon onder druk hoor....
en je wilt niet te veel aanpassen maar wel de accu naar achteren heen brengen???

dat klepje klopt idd wel. zo ook uiteindelijk bij de bus gedaan.

Accu achter is meer gewoon, dat men daar niet de auto voor openbreekt. een compressor ( die ik wil ) ziet er imposant en waardevol uit.... dus tja. en de herrie van het bijpompen. dat mag buiten.

ulkeman

Citaat van: cas op 07-02-2011 00:01:59
Citaat van: ulkeman op 06-02-2011 23:53:57

dat klepje klopt idd wel. zo ook uiteindelijk bij de bus gedaan.

Accu achter is meer gewoon, dat men daar niet de auto voor openbreekt. een compressor ( die ik wil ) ziet er imposant en waardevol uit.... dus tja. en de herrie van het bijpompen. dat mag buiten.

een oude lpg ring tank onder de bekleding en niemand ziet hem ;)
en lawaai je kunt de boel natuurlijk isoleren.
en je had het over gewicht wat denk je dat de kabels wegen van voor naar achter?
en dan heb ik het niet over een 2,5 kwadraatje :D

afdeling dalfsen

cas

heb je weleens een lpg tang van 60 liter opgepakt tegenover een 4 meter kabel  ;)  ik heb heel wat lpg tanks in mn handen gehad. maar dat is me toch een gewicht. of worden die ringtanks niet van staal gemaakt? want ik had altijd die "bommetjes" uit amerikanen in mn handen.

reserve wiel??

pwassink

Citaat van: cas op 07-02-2011 00:14:40
heb je weleens een lpg tang van 60 liter opgepakt tegenover een 4 meter kabel  ;)  ik heb heel wat lpg tanks in mn handen gehad. maar dat is me toch een gewicht. of worden die ringtanks niet van staal gemaakt? want ik had altijd die "bommetjes" uit amerikanen in mn handen.

reserve wiel??

9 kilo, in delft gemaakt notabene ...

http://www.autoworks.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=15370&Itemid=24
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

cas

Citaat van: pwassink op 07-02-2011 00:17:30
Citaat van: cas op 07-02-2011 00:14:40

reserve wiel??

9 kilo, in delft gemaakt notabene ...

http://www.autoworks.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=15370&Itemid=24

komnie uit delft nie he  ;D 

maar 9 kilo... dat valt ernstig mee! alleen... dan kan ik denk ik ook gaan denken aan een kant en klare hornblasterset als ik die ringtank, koppelingen en al die andere zooi ga aanschaffen. 

nee.. tenks voor de suggesties heren. Misschien bij een fininanciele meevaller, maar dit is een lowbudget project. compressor met luchttankje op 1 plaat, met een gasralais die ik nog heb, zo dicht mogelijk bij de horn zelf.

het is nog maar een spinsel... maar kan er zomaar over twee weken inzitten  ;D  VOOR de spoiler er ooit op komen zal ...  :eusa_shifty:

ulkeman

en voor reserve wiel kun je een thuisbrenger nemen, die past dan weer in de uitsparing aan de zijkant ;)
want hoe wil je de accu daar kwijt worden? en als deze wat vloeistof verliest begint je auto in de koffer lekker te roesten en de bekleding vind dat ook niet zo leuk........

afdeling dalfsen

cas

accu gaat gewoon in een accubak, Die las ik ff inelkaar. gewoon open laten, zodat een boefje niet denkt dat het een kluis is.

t is nog steeds een idee hoor, dus kan alle kanten op. n thuiskomertje ben ik alleen niet zo dol op. mag je maar 80 mee. en no way dat ik ook harder ga op die fietsbandjes....