Spuitbusje bandenplak

Gestart door manvandemaan, 11-03-2010 00:43:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

manvandemaan

Ik heb onlangs ondervonden dat de banden-EHBO van de Brezan een wassen neus is. Zijner mensen met ervaring met andere bandenplakspuitbussen die wel werken?
Of is er een alternatief?
Zeg niet: thuiskomer  :eusa_wall:

Ronald21

ja spuitbusje van de halfords (zwart)

wel goed gebruiksaanwijzing lezen

in de winter is het allemaal wat moeilijker, spul moet warm worden (via kachel )

manvandemaan

Sja, met dat Brezanbusje was het ook winter. Dus kan toch ook daaraan liggen.
De bandenboer verkoopt het spul niet eens. Werkt niet, zeggen ze  :'(

elianmars

Citaat van: manvandemaan op 11-03-2010 00:43:08
Ik heb onlangs ondervonden dat de banden-EHBO van de Brezan een wassen neus is. Zijner mensen met ervaring met andere bandenplakspuitbussen die wel werken?
Of is er een alternatief?
Zeg niet: thuiskomer  :eusa_wall:


Dan zeg ik, volwaardig reservewiel  :angel:


cas

t is zooi.... je kan je band dr na weggooien. is het niet een idee, om je eigen proppentrekker aan te schaffen?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

manvandemaan

Ja, dat 'ie niet meer te repareren is, dat klopt. Maarja, de kans dat je band sowieso te repareren is, is klein. Waarschijnlijk: als het met het spuitbusje liet lukt, lukt het de bandenboer ook niet.

Turbo-Geek

Citaat van: cas op 11-03-2010 09:21:02
t is zooi.... je kan je band dr na weggooien. is het niet een idee, om je eigen proppentrekker aan te schaffen?

In principe raak je je hoge snelheids rating kwijt als de band door de bandenboer gefixed is, dus als je op safe wilt spelen moet je toch aan een andere band.
Ik rijd al heel wat jaartjes en heb NOG NOOIT met een lekke band gestaan .... (afkloppen)
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 11-03-2010 09:28:14
Ik rijd al heel wat jaartjes en heb NOG NOOIT met een lekke band gestaan .... (afkloppen)

Ik ben elk jaar wel een keer aan de beurt, afgelopen jaar zelfs 3 keer.
Denk dat het een beetje afhankelijk is van het gebruik van de auto, op veel bouwplaatsen en in het oostblok lig er nog wel eens wat rommel op de straat.

manvandemaan

Citaat van: cas op 11-03-2010 09:21:02
t is zooi.... je kan je band dr na weggooien. is het niet een idee, om je eigen proppentrekker aan te schaffen?

Dat is zeker een idee!
Ben jij thuis in die handel?

Turbo-Geek

Citaat van: -D©©©L- op 11-03-2010 09:30:37
Citaat van: Turbo-Geek op 11-03-2010 09:28:14
Ik rijd al heel wat jaartjes en heb NOG NOOIT met een lekke band gestaan .... (afkloppen)

Ik ben elk jaar wel een keer aan de beurt, afgelopen jaar zelfs 3 keer.
Denk dat het een beetje afhankelijk is van het gebruik van de auto, op veel bouwplaatsen en in het oostblok lig er nog wel eens wat rommel op de straat.

Precies, heel erg afhankelijk van waar je rijd.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

cas

dat je je hogesnelheids rating verliest  klopt, maar bedoel meer dat wanneer je in nood met een platte band staat.  als ik weet dat er een spijker of iets in mn band zit zou ik ook niet meer > 200 gaan rijden  ;D    ook niet met een prop of ingelijmd stukje van binnen.

ik heb ook weinig ervaring met lekke banden, meer zacht... of een stuk ventiel..


nee, sorry, ben niet thuis is dat spul, maar lijkt me sterk dat je dat niet als particulier kan bestellen bij een betere automaterialen zaak.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

V70 classic

Citaat van: manvandemaan op 11-03-2010 09:30:51
Citaat van: cas op 11-03-2010 09:21:02
t is zooi.... je kan je band dr na weggooien. is het niet een idee, om je eigen proppentrekker aan te schaffen?

Dat is zeker een idee!
Ben jij thuis in die handel?

Houd je er wel even rekening mee dat sommige banden merken afstand nemen van proppen in een band.

Je kunt er wel een prop in duwen maar je weet dan nooit of je carkas onbeschadigd is gebleven.

advies bij auto's en vrachtauto's.
geen reparatie vloeistoffen.
geen proppen.

alleen repareren met een binnenmanchet.
De reparatie troep was aanvankelijk alleen voor bouwmachines die dus zeer vaak door een spijkertje geplaagd werden en langzaam reden.

Daarna ontdekte de auto industrie dat als je het reservewiel thuis liet de koffer een stuk groter werd, en de auto lichter.
Alleen hoe kwam je dan thuis?
Juist ja je spuit er troep in.
Moet je alleen op tijd stil staan anders werkt het ook niet meer.

Dus het reservewiel moet gewoon wettelijk verplicht worden.

grts ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

tackle

Citaat van: manvandemaan op 11-03-2010 09:30:51
Citaat van: cas op 11-03-2010 09:21:02
t is zooi.... je kan je band dr na weggooien. is het niet een idee, om je eigen proppentrekker aan te schaffen?

Dat is zeker een idee!
Ben jij thuis in die handel?
Iedere motorfietszaak heeft die setjes, BMW levert ze standaard bij de motorfietsen. Met zon CO2 ampul om m effe te vullen/.

manvandemaan

Citaat van: tackle op 12-03-2010 14:32:59
Citaat van: manvandemaan op 11-03-2010 09:30:51
Citaat van: cas op 11-03-2010 09:21:02
t is zooi.... je kan je band dr na weggooien. is het niet een idee, om je eigen proppentrekker aan te schaffen?

Dat is zeker een idee!
Ben jij thuis in die handel?
Iedere motorfietszaak heeft die setjes, BMW levert ze standaard bij de motorfietsen. Met zon CO2 ampul om m effe te vullen/.


Thx! Ga ik proberen!
(na de vakantie, lekker weekje snowboarden, toch maar ff reservebandje meenemen dan...)