antenne down schakelaar

Gestart door Lambal, 11-03-2010 20:00:37

Vorige topic - Volgende topic

Lambal

ik heb vandaag een antenne down schakelaar laten in bouwen.

9204656 (schakelaar uit een C70 - grijs)

maar ik wist dus niet dat de zwarte variant niet afkomstig is uit een C70
ik had dus gevragen om een C70 antenne down schakelaar aan mijn monteur, alleen dan in het zwart.
je raad het al.... ik heb nu dus een grijze schakelaar ingebouwd zitten  :eusa_doh: (met kabels enz.)

nu wil ik het dus zo goedkoop mogelijk oplossen en dus de vraag:

als ik een zwarte schakelaar koop (9447386 schakelaar uit een 960 dus) kan ik dan het zwarte kapje(s) om wisselen met die van de grijze?
of passen de meegeleverde kabels van de C70 schakelaar ook gewoon op de 960 schakelaar (dus gewoon omwisselen)

hier nog een pic om te zien om welke schakelaar het gaat:

mehn

Ik zou de hele schakelaar wisselen. Als het goed is zit de bedrading met een stekker vast.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Lambal

past deze stekker dan ook in een 960 schakelaar?
zijn de schakelaars van een c70 en 960 hetzelfde dan? (op de kleur na)

mehn

Denk het wel, maar ik heb geen schema's van de 960 dus zeker weten doe ik dat niet.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Ik heb helaas geen antwoord voor je, maar wel een vraag.  ;D
Ben eigenlijk benieuwd of de antenne volledig naar beneden gaat met een druk op de schakelaar, of moet hem ingedrukt houden tot de antenne volledig beneden is?.

Lambal

de elektrische antenne gaat omhoog als deze een signaaltje krijgt van de radio (via een remote kabel)
dit signaal word meteen verzonden zodra de radio aan gaat.

dus ook als je cd wilt luisteren zou dus betekenen dat je antenne omhoog staat (dan ben je zoon radiografische bestuurbaar volvotje zeg mar  :P)
wat deze schakelaar doet is simpel dit remote signaaltje onderbreken.
maar bij mij was het nog inwikkelder, ik heb een versterker achterin.
ook de versterker heeft een remote, en zou ik deze aftakken van de antenne dan betekend dat dus ook dat mn versterker/subwoofer niet meer werken. (dit is zo bij fbm, waar ik overigens de schakkelaar voor het eerst zag)
bij mij is het nu zo dat alleen mijn antenne reageert op de schakelaar (2x een remote kabel)

de motor aan de antenne heeft 2 standen aan en uit. Dus zet je de schakelaar om (deze blijft in postitie als je hem omzet, zoals de mistlampen) dan gaat de antenne omlaag

je hoeft te knop dus niet in te houden.

Ludo

Citaat van: Lambal op 11-03-2010 22:24:54
je hoeft te knop dus niet in te houden. 

Jammer, dat had ik dus veel handiger gevonden.
Dan kon je zelf bepalen hoever ze naar binnen gaat, of naar buiten komt.
De antenne is eigenlijk te lang, en niet zo flexibel als ik de garage binnen rij...  :eusa_doh:

Jeroentjuh

Citaat van: Lambal op 11-03-2010 20:10:12
past deze stekker dan ook in een 960 schakelaar?
zijn de schakelaars van een c70 en 960 hetzelfde dan? (op de kleur na)

Ja, zo heb ik het zelf ook  ;D heb ook nog een grijze schakelaar liggen, iemand intresse?

Lambal

zo de schakelaar is binnen (moest uit zweden komen)

en hij past idd perfect (gewoon ff de 2 schakelaars wisselen)

hier zie je de grijze en zwarte schakelaar boven elkaar

en ja de grijze schakelaar heb ik dus net als jou Jeroentjuh, over
ahjah kan altijd nog het lampje gebruiken   8)

FrankvdAa

Heb je naast die schakelaar ook nog bekabeling nodig, of is dat allemaal al aanwezig; dus stekker in de schakelaar en klaar?

Ben namelijk ook wel geinteresseerd in zo'n schakelaar namelijk...
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

haasje

Deze optie is nooit voor een 850 geleverd, je zult dus zelf moeten hobbyen.

FrankvdAa

Ik heb een S70 uit '98, dus mogelijk dat dat wel al is voorbereid?
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

Lambal

Ik heb zelf de schakelaar + bekabeling niet aangelegd in mn auto, dus kan niet zeggen hoe makkelijk/moeilijk het is.
Het is idd wel hobbyen
bekabeling van een c70 + schakelaar 960= antenne down 850

de kabelset van een C70 is het zelfde product nummer als van een S70 (als ik goed heb gekeken in Vadis)

- 9204656

Jeroentjuh

En zonder kabelboom ook makkelijk aan te sluiten, een gedimde plus en een massa voor het lampje en de 2 andere komen gewoon tussen de stuurdraad die naar de antenne gaat.....

Lambal

hier zie je volgens mij hoe ze dat (schakelaar monteren zonder de kabel set) doen

http://volvospeed.com/vs_forum/index.php/topic/13911-antenna-switch-write-up/