Ook maar een blogje van mijn rode R, en de Sandstone 2,5 10V automaat.

Gestart door arjen850, 11-03-2010 23:00:48

Vorige topic - Volgende topic

de Boeing

Chapeau!!!  :eusa_clap:

heerlijk update

idd dat stuur  :eusa_drool: het hout hiervan is dus lichter geverfd?!
en nu ik toch bezig ben: wat doet die antenne knop onder de telefoonhouder precies?

KIM

Ja we hebben wat af geappt 8).
Maar het resultaat is waar je op hoopte. Ondanks dat lelluke :P interieur blijft het een prachtbak! Ik zal zorgen dat onze lady in red ook weer eens op haar bandjes komt dan kunnen we eens een mini-meet doen!

arjen850

Citaat van: de Boeing op 17-05-2021 10:48:48
Chapeau!!!  :eusa_clap:

heerlijk update

idd dat stuur  :eusa_drool: het hout hiervan is dus lichter geverfd?!
en nu ik toch bezig ben: wat doet die antenne knop onder de telefoonhouder precies?

Daarmee zet ik de Tom Tom aan of uit😀 ik vond het symbool op de schakelaar nog wel passend. Uiteraard is dat dan ook verlicht🙃

arjen850

Citaat van: KIM op 17-05-2021 12:54:05
Ja we hebben wat af geappt 8).
Maar het resultaat is waar je op hoopte. Ondanks dat lelluke :P interieur blijft het een prachtbak! Ik zal zorgen dat onze lady in red ook weer eens op haar bandjes komt dan kunnen we eens een mini-meet doen!

Daar wordt het idd hoog tijd voor, beetje goed eten erbij lijkt mij dan ook wel😁

V70geRwin

Kijk grondig als altijd, en ja als je toch bezig bent..
En in deze staat ben je het eigenlijk ook wel verplicht  ;)

Prachtig en fijn dat de bak weer knap schakelt  :eusa_clap:

arjen850

[/quote]
Citaat van: V70geRwin op 20-05-2021 11:23:35
Kijk grondig als altijd, en ja als je toch bezig bent..
En in deze staat ben je het eigenlijk ook wel verplicht  ;)

Prachtig en fijn dat de bak weer knap schakelt  :eusa_clap:

Toch is dat wel een dingetje, hoever moet je gaan. Het is een auto van ondertussen 25 jaar oud, hij wordt nu gewoon dagelijks gebruikt, hoeveel geld en tijd blijf je erin steken om hem als "nieuw" te houden? Zelfs bij het instappen ben ik extra voorzichtig zodat het leer en alcantara niet teveel te lijden heeft😇🤭🤨

Overigens nu een dikke 400 km gemaakt, en hij schakeld werkelijk subliem. Ik krijg weer plezier van de auto, en dat was vorig jaar wel een beetje weg.

V70geRwin

Citaat van: arjen850 op 20-05-2021 17:38:31

Toch is dat wel een dingetje, hoever moet je gaan. Het is een auto van ondertussen 25 jaar oud, hij wordt nu gewoon dagelijks gebruikt, hoeveel geld en tijd blijf je erin steken om hem als "nieuw" te houden? Zelfs bij het instappen ben ik extra voorzichtig zodat het leer en alcantara niet teveel te lijden heeft😇🤭🤨

Overigens nu een dikke 400 km gemaakt, en hij schakeld werkelijk subliem. Ik krijg weer plezier van de auto, en dat was vorig jaar wel een beetje weg.

Dat is zeker wel een punt, merk dat ik dat mezelf dat ook steeds meer afvraag. En dan ben ik nog meer van het technisch op orde houden/verbeteren dan optisch. Met die van jou zou ik even doorzetten, er komt een punt dat je dat wel terug krijgt, naast elke dag (weer) plezier natuurlijk!

arjen850

Gister een heerlijke dag samen met Maarten aan de hobby geweest in de garage. Er lagen ondertussen wat motoren en bakken die uit elkaar konden. En ik was benieuwd naar het inwendige van de bak die van de R afkomt.

Toen we de bak uit elkaar hadden kwamen we dit tegen, rare smurrie.

Zo ziet het eruit op de vinger. Gevalletje koelwater in de bak dus. Wel een dure maar belangrijke les geleerd, een radiateur die er van buiten zeer goed uitziet hoeft dat zeker niet te zijn. Wat ben ik blij dat ik zekerheid halve een nieuwe radiateur heb geplaatst.

Dit doet koelwater dus met de frictie plaaten, de voering is gewoon weg. Dat hij überhaupt nog redelijk rijden wou valt me niets tegen. Maar dus echt goed kapot.
Opzich ben ik nu wel blij om een oorzaak gevonden te hebben overigens.

volvobug

Haha, jong geleerd...... kon ook niet anders  :D

Heb je niets gemerkt aan koelvloeistofgebruik? Of is er maar een beetje nodig om die smurrie en ook gevolgschade te veroorzaken?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Goed werk, mooi dat je het gevonden hebt en je grondigheid betaalt zich direct uit  :eusa_clap:

(heb mijn radiateur daarom ook preventief gedaan).

T5-4life

Balen zeg. Je radiator eerder/preventief vervangen kost dus uiteindelijk minder.
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Ries van de Zilverschuit

Ben je afhankelijk van de radiateur voor de koeling van de olie? Of is er ook een optie om te koelen buiten de radiateur om? De gevolgschade van zo'n interne lekkage is wel erg groot. (Zelf geen automaat, maar nog wel oliekoeling via de radiateur)
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

de Boeing

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 24-05-2021 09:28:48
Ben je afhankelijk van de radiateur voor de koeling van de olie? Of is er ook een optie mogelijk om te koelen buiten de radiateur om? De gevolgschade van zo'n interne lekkage is wel erg groot. (Zelf geen automaat, maar nog wel oliekoeling via de radiateur)

Met een RN oliepan eronder ben je wel af van de route door de radiator, er zit dan een oliekoeler rechtstreeks tegen de oliepan aan (maar ook deze benut koelwater...)

Nu begin ik mijn ineens ook zorgen te maken, heb bij mijn automaat revisie en motorwissel een Nissens radiator geplaatst maar die schijnen nu toch niet zo goed te zijn?!  ??? (want heel licht koelwaterverlies). Zie je deze drap ook als je de automaatolie aflaat? (al is het dan wellicht ook al te laat).

henry classic v70

Gaaf zo samen met de "grote" kleine jongen  :)
...toch goed om te analyseren wat het probleem zou kunnen zijn geweest, kan voor anderen ook tot nadenken zetten wat betreft de radiator  :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

The Demon

Ik zou toch eens gaan denken aan een aparte oliekoeler b.v. net achter de bumper zodat de KVS nooit meer bij de bakolie kan komen.
Wordt wel wat McGyveren om het netjes te krijgen maar zeker de moeite waard.