V70® Pearl Saffron, de 528i en de Swift...

Gestart door t_w, 14-03-2010 23:18:05

Vorige topic - Volgende topic

t_w

Citaat van: ief op 06-11-2010 08:26:45
Ben benieuwd hoe je wagen er uitziet na de hulp van pro-detailing. Denk dat je nog verbaasd zult zijn.

Dat hoop ik ook  ;D!

t_w

Leerzaam dagje!

Auto met klei bewerkt (dat was nieuw voor mij, best een openbaring!), gepolijst en in de wax gezet.
Ondertussen genoten van een stampotbuffet, allemaal prima geregeld!
Tussendoor nog wat bekende gezichten gezien, al met al een gezellige dag!

Ellende alleen dat ik zelf zo 'druk' ben geweest dat ik geen foto's heb gemaakt, dus voor de sfeer impressie leen ik die even van een aantal 'collega poetsers ;)'

Toen de meeste al weer op pad waren zag ik m'n camera liggen  :eusa_wall:
hier nog met het afplak tape...

Laatste punten bij m'n ouders in de schuur afgerond:

Ben best tevreden met het resultaat. Ellende is alleen, dat als je er zo mee bezig bent je ook goed ziet hoeveel beschadigingen er op je auto zitten... Maar hij is er zeker van opgeknapt 8)!
Zal eens kijken of de zon morgen nog een beetje mee wil spelen met voor een paar mooie foto's...

Er zou ook iemand langs komen om deuken te verwijderen, echter had de persoon in kwestie wat problemen met zijn agenda, dus dat is helaas niet wat geworden...

Uiteraard moest er ook weer wat kapot gaan :eusa_wall:
Volgens mij hebben m'n remschoenen van de handrem het begeven.  Elke meter die ik rijd gaat gepaard met een zeer eigenaardig geluid dat ik van klank kan laten veranderen door de handrem van positie te veranderen  :eusa_think:...
Zal morgen het spul een lostrekken om de schade te bekijken...

ief

En zijn die krassen die je verwijderd wilde hebben nu weg?
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

arjen850

Ziet en klinkt als het een leuke dag is geweest..
Ook ik ben benieuwd of de krassen weg zijn?

Groet Arjen ;)

StefanCJ

Ziet er erg gezellig uit (zeker met een stamppotbuffet, jammie  :eusa_drool:), en net zoals mijn twee bovenburen ben ik benieuwd of de krasjes weg zijn.

:)

t_w

Nee, niet alle krassen zijn eruit. Weet niet wat er met dat dak gebeurt is maar het is aardig 'gehavend'...

Maar heb met een 'medium polish' gewerkt, dus kan nog een stapje zwaarder eventueel.
Neemt niet weg dat de auto er een heel stuk op vooruit is gegaan! Vandaag de auto nog even naar buiten gehad en is toch echt wel een verschil 8). Ook als je over de lak voelt, is nu echt extreem glad.

Ook maar even de schijf eraf gepakt links achter. Spul ging vrij eenvoudig los, enkel de 'schijf'  zelf had wat meer overredingskracht nodig ;)

De remschoen viel er al spontaan uit toen ik de schijf eraf pakte...

En dit veroorzaakte het typische geluid. De onderste veer schraapte langs de naaf... Geen 'echte'  beschadigingen gelukkig...

Tja, en als je dan toch de hele auto schoongemaakt hebt, is het schoonmaken van de handrem een klein klusje ;)

Spul gewoon weer gemonteerd, aangezien ik op zondag natuurlijk geen onderdelen kan krijgen ;) Maar nu is het 'akelige'  geluid in ieder geval wel verdwenen. Moet er nu alleen even aan denken dat ik de handrem niet gebruiken kan... Zal morgen die remschoenen eens bestellen...

Hier nog een paar foto's van de auto in 'zon' licht. Vind het moeilijk om het resultaat van het poetswerk echt goed op de foto te krijgen. Neem van mij aan dat ie er echt weer goed uitziet ;)

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MikeyQR

rogerV701998

arjen850

Idd een mooie auto, die zou ik graag in real life eens zien..  Heerlijk toch he, onze sterke en betrouwbare handrem ;D
Scheelt, kost weinig en makkelijk te vervangen (das zo beetje het enige voordeel :P)

t_w

Vandaag de tijd gevonden om m'n handremschoenen te vervangen.
Was niet veel werk, netjes afgesteld (dacht ik)...

Nu het volgende:
De handrem werkt prima als de auto vooruit rolt
De handrem werkt totaal niet als de auto achteruit rolt...

Vaag.
Dus zal 'm van de week nog een keer 'nastellen', kijken of dit vage euvel daarmee kan verhelpen.

verburgh

Heb je ook nieuwe schijven gebruikt? en op hoeveel  klikjes heb je hem gezet?

t_w

Schijven zitten er ongeveer 1,5 / 2 jaar op (< 15000 km) dat lijkt me het probleem niet.
Zit ook geen 'rand' in de trommel.

Aantal 'klikjes' weet ik zo niet... Waarschijnlijk te weinig  ;D

Echter blijf ik het dan vaag vinden waarom hij het 'vooruit' wel doet en achteruit niet...

nickk.

Citaat van: t_w op 20-11-2010 22:42:21
Schijven zitten er ongeveer 1,5 / 2 jaar op (< 15000 km) dat lijkt me het probleem niet.
Zit ook geen 'rand' in de trommel.

Aantal 'klikjes' weet ik zo niet... Waarschijnlijk te weinig  ;D

Echter blijf ik het dan vaag vinden waarom hij het 'vooruit' wel doet en achteruit niet...

Had ik ook, gewoon ff de handrem opnieuw goed afstellen. Maximaal en dan twee tandjes terug, dan staat ie prima.

thuur

Citaat van: t_w op 20-11-2010 22:19:06
Vandaag de tijd gevonden om m'n handremschoenen te vervangen.
Was niet veel werk, netjes afgesteld (dacht ik)...

Nu het volgende:
De handrem werkt prima als de auto vooruit rolt
De handrem werkt totaal niet als de auto achteruit rolt...

Vaag.
Dus zal 'm van de week nog een keer 'nastellen', kijken of dit vage euvel daarmee kan verhelpen.

Waarschijnlijk zit het schoentje dan scheef.

Gr ;)