LvD stelt zich voor

Gestart door LvD, 20-03-2010 01:44:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LvD

Beste forummers,

hier een mogelijk toekomstige v70-rijder. Ik ben me nog aan t oriënteren, dus dit is een crosspost met t v40forum. Ik rij nu Saab, een 900NG op LPG. Daarnaast hebben we een Suzuki Swift voor 't woon-werkverkeer van mijn vrouw. Lekker licht autootje, dus goedkoop rijden maar daardoor ook weer een beetje 'n koekblik. Niet zo'n heel veilig gevoel. De Saab daarentegen is een heel ander verhaal. Heerlijke reiswagen, zelfs met z'n ongeblazen 2.0i-motor meer dan voldoende power, zowel bij 't stoplicht als bij de tussenacceleraties.

Ivm gezinsuitbreiding op komst toch aan 't kijken naar iets dat de Suzuki kan vervangen. De Saab heeft behoorlijk wat bergruimte maar de LPGtank (die gelukkig wel in de lengterichting van de auto ligt) slokt daar al een substantieel deel van op. Als je ziet wat een gemiddeld huis-tuin-en-keuken-gezinnetje mee moet nemen als er een weekendbezoekje aan deze en gene wordt gebracht dan wordt dat toch puzzelen en meten in de saab. Liever stouwen in een station. Eigenlijk moet t wel een LPG-onderbouw worden, ik rij ongeveer 30.000 km per jaar en dan is LPG zoveel goedkoper... Het optiepakket zou in ieder geval airco moeten bevatten en een cruise control, leer vind ik een pre. Een automaat lijkt me ook wel lekker. Andere kanshebbers zijn overigens de v40 en de Saab 9-5 (zolang 't maar zweeds is blijkbaar...).

Nu kan ik een prachtige zwarte v70 overnemen van familie van kennissen. Het is een 2.5T dus 193 pk, half leer, beige interieur, 220k, 1997. Voor € 2500,- kan hij bij mij op de parkeerplaats komen te staan. Alle onderhoud gehad, aantoonbaar. Maar geen LPG. Wat zeggen jullie? Doen? En dan nog LPG in laten bouwen? Daarmee zou het totaalbedrag op 4500 euro komen, is dat een redelijke prijs voor een v70 met deze specs?

Verder over mij: de naam is Jurjen, wonend, werkend, ondernemend en (af)studerend in 't westen des lands.

Vriendelijke groet, Jurjen


ief

Welkom!

Ik zeg doen!! Lijkt me een prima deal.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

sander2

Welkom. En ik sluit me aan bij Ief: doen! De 2.5T is zo'n gruwelijk fijne motor en voor die prijs zou ik het wel weten!

)()()sT

Welkom, gelijk een mooie uitgebreide intro!
€2500,- voor een -in goede staat verkerende- V70 is een lachertje, dus als ie in orde is: doen.
Ik zou bij die motor wel voor LPi van Vialle gaan; dat kost €2200-2500,-

jan piet

Welkom bij de Volvo gekken. (maar velen van ons vinden het andere Zweedse merk ook fraaie modellen gemaakt hebben in het verleden).
Zoals Joost al aangeeft: € 2500 is te geef met een auto die goed onderhoud heeft gehad. Op LPG een mooie combi en als je toch gaat inbouwen LPI er in. het verschil heb je door de lagere wegenbelasting er snel uit. En je verliest geen PK's. Als je t half stof half kippenleer zat bent en liever écht leer wil: daar staat genoeg van te koop en is een klusje van ongeveer een uurtje of 2. Voor max € 350.- heb je dat ook geregeld, dus wat is het probleem?
Succes! Gr,JP

triton

Welkom op dit forum.
Ik zeg DOEN!
En met mij vele forummers.


Succes en we horen het wel.

Professioneel raddraaier

mehn

Citaat van: jan piet op 20-03-2010 07:50:39
Op LPG een mooie combi en als je toch gaat inbouwen LPI er in. het verschil heb je door de lagere wegenbelasting er snel uit. En je verliest geen PK's.

Wegenbelasting voor LPi is precies even hoog als de wegenbelasting voor een ander LPG systeem dat hij zou kunnen laten inbouwen.

Dat ie met LPi in vergelijking met een verdampersysteem geen pk's verliest is wel juist.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ruup

Als de v70 goed onderhouden is moet je het doen voor dat geld. Als je maar niet voor verassingen komt te staan. En ik zou idd Lpi nemen heeft (bijna) geen vermogensverlies. Gr. Ruben

)()()sT

Citaat van: Ruup op 20-03-2010 09:16:55
En ik zou idd Lpi nemen heeft (bijna) geen vermogensverlies. Gr. Ruben

Inderdaad, juist vermogenswinst  :evil: ;D

LvD

Tja... hoe kan ik na al deze reacties deze auto voorbij laten gaan...:-). Hebben jullie nog input over dit type motor op LPG? Heeft-ie al een harde kop? En 't is een '97-er, dus vroeg in de productie. Mijn saab heb ik bewust uit de laatste productiejaren gekocht, omdat daarbij alle kinderziektes er al uit zijn, bij de 900NG is daar ook echt verschil in. Bij de v70 classic ook?

volvobug

Welkom, besef je wel dat je op het punt staat een virus op te lopen  ;)

1997, vroege productie geen probleem voor mij. Zie het als een late 850 waar alle kinderziektes uit zijn  8)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

ro~djo

welkom op het forum

met allemaal Volvo liefhebbers

Saai maar sluit me bij de familie/collega's aan  ;)

Hou ons op de hoogte


)()()sT

Citaat van: LvD op 20-03-2010 11:22:06
Tja... hoe kan ik na al deze reacties deze auto voorbij laten gaan...:-). Hebben jullie nog input over dit type motor op LPG? Heeft-ie al een harde kop? En 't is een '97-er, dus vroeg in de productie. Mijn saab heb ik bewust uit de laatste productiejaren gekocht, omdat daarbij alle kinderziektes er al uit zijn, bij de 900NG is daar ook echt verschil in. Bij de v70 classic ook?

Hij heeft hydraulische klepstoters, dus dat is perfect!
De kinderziektes van de 850 kunnen er inderdaad wel uit zijn, maar zo heeft een vroegere V70 ook wel weer wat... Zoals loslatende bekleding van de deurpanelen.

Succes!

innocenti

Mijn vader heeft ook een V70 2.5T laten voorzien van LPI. Loopt erg goed. Daarnaast is de km stand niet hoog en goed om nog 2ton bij te zetten.

En door de hydro klepstoters hoef je geen kleppen te stellen, dus onderhoud voor op LPI is ideaal.

Ik zeg ook doen. Lijkt me een nette deal. Met LPI betaal je minder dan mn vader voor een vergelijkbare zonder LPI. En zo heel lang heeft ie m nog niet.

LvD

#14
Nou, de kogel is ongeveer halverwege de kerk. De wil is er wel, maar we zijn nog even aan 't kijken hoe we 't precies gaan doen: alles in een keer of eerst een tijdje rijden en later overzetten op LPG. En de swift verkopen, iemand toevallig interesse? 8) Zowel ik als de verkoper heeft alle tijd, dus die nemen we dan ook.

Hij stuurde op mijn verzoek nog een foto van de middenconsole, die had ik namelijk nog nooit eerder gezien. Jullie vast wel... Dit is 'm:


Boven de radio zit het paneel van de climate control. In hoeverre verschilt dit van een paneel met draaiknoppen?