raar probleem met klokkenwinkel

Gestart door Vulk, 20-03-2010 20:03:55

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Kan daar makkelijk, is in 5 minuten los. Met een passagiers aribag ben je wel wat langer bezig.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Vulk

thuur

Vwb het vermogen: je accu is geruime tijd losgeweest dus de ECU moet zich nog schikken naar jouw rijgedrag (historie gewist). Dat zou met een paar dagen wel weer terug op het oude peil moeten zijn.

Gr ;)

Vulk

140km/u, 5de versnelling & volgas. Auto versnelt nauwelijks. In de 4 is het doenbaar, maar het blijft veel te traag.

kan dat zo' n verschil geven?

Turbo-Geek

Citaat van: Vulk op 20-03-2010 22:01:40
140km/u, 5de versnelling & volgas. Auto versnelt nauwelijks. In de 4 is het doenbaar, maar het blijft veel te traag.

kan dat zo' n verschil geven?

Nee, niet naar mijn weten.
Vaak zat de accu los gehad (uren achter elkaar) en de auto was niet trager voor mijn gevoel en zeker niet dat hij nauwelijks versnelde.
Nee hoor, dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

cas

Vulk, geduld is een schone zaak  ;D  

morgen meeting, daar gaat jouw klokkenwinkel ongetwijfeld gemaakt worden.

zou het probleem met snelheid iets te maken kunnen hebben met het feit dat de klokkenwinkel niet goed werkt? een soort van beveilinging omdat je niet visueel ziet wat je auto doet met snelheid en toeren of temperatuur. dat hij daarom in de  noodloop gaat?

vd week dik anderhalve dag mijn accu uit de auto gehad, omdat ik hem in een andere nodig had. na terugzetten totaal geen verschil niets noppes nada.  in mijn ogen blijft al deze ellende de schuld van je slecht/niet werkende tellerhuis.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Vulk

Kan ook, alle slangetjes zitten nog goed vast voor zover ik in het donker kon zien.

Morgen na het eten maar even kijken. Komt wel goed met dat ding. ;D

Turbo-Geek

Doet de turbo drukmeter het nog wel ?

Vulk

Die lijkt normaal uit te slaan ja.

thuur

Het enige signaal waar de ECU gevoelig voor is qua turbodruk is het snelheidssignaal bij mijn weten. Dat gaat ook via de klokkenwinkel als ik het goed heb.

Gr ;)

Turbo-Geek

Citaat van: thuur op 21-03-2010 13:48:26
Het enige signaal waar de ECU gevoelig voor is qua turbodruk is het snelheidssignaal bij mijn weten. Dat gaat ook via de klokkenwinkel als ik het goed heb.

Gr ;)

Ja maar dat is puur voor de presentatie van de snelheid, De ECU krijgt dat signaal van de bron en niet via het instrumentenpaneel. Logisch ook want dat zou een heel veel extra kabel kosten.

Vulk

Ik ben vandaag niet in de mogelijkheid geweest om even te kijken. Morgen ben ik vrij vroeg terug van het werk (normaal toch) en dan kan ik even rustig kijken. :)

Vulk

Net even alles losgemaakt. Alles zat goed vast. Er ligt één bruin stekkertje los, waar op staat 6702. Moet dit vast?

tips?

Vulk

Dit stekkertje heb ik over:

Van zodra ik de dashboardverlichting uitzet, begint de klok te werken trouwens.

Turbo-Geek

Zegt mijn niks, ik ben die niet tegen gekomen .....
Wordt die ook vermeld in de schema's ?