raar probleem met klokkenwinkel

Gestart door Vulk, 20-03-2010 20:03:55

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

De feiten:

- lampje klok doet het niet
- tijdens het rijden gaan er af en toe heel kort twee lampjes aan (benzine & service lampje denk ik). Er is geen regelmaat in. Soms bij een put, soms bij schakelen, soms bij gas los, soms zomaar, ...) Ongeveer elke 2 minuten, soms meer, soms minder.
- Telkens de lampjes aangaan wordt de klok gereset.
- Als ik de dashboardverlichting verminder of uitzet, gaat mijn temperatuurmeter naar beneden. Zet ik de verlichting aan, dan komt hij terug.
- Eén parkeerlichtje werkt niet, alle andere elektrische dingen het wel nog.
- Auto mist vermogen, vooral onderaan in toeren.

Wat is er vandaag aan de auto gebeurd (die relevant kan zijn).
- Thuur heeft geprobeerd een boordcomputer in te bouwen, maar die werkte niet.
- Koplampen zijn schoongemaakt.
- Batterij is een tijd afgekoppelt geweest.

Help?

Ronald21

Turbo-Geek

Ik denk dat je het igg moet zoeken bij het inbouwen van de boordcomputer aangezien veel zaken die je hier opnoemt aangesloten zitten (of deels) op het instrumenten paneel en/of ook lopen Via Connector 24/13 (zoek aktie 'connector 24/13' en dan zie je mijn topic).
Als je dan ergens bijv. een massa probleem hebt dan kan dta diverse zaken beinvloeden.

Koplampen schoonmaken lijkt me los van alles staan en de accu los ook aangezien die bij VEEL mensen regelmatig los gaat en nooit voor gedoe zorgt.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Vulk

Geen van deze problemen heb ik vroeger al gehad, dus ik sluit de dynamo etc voorlopig uit.

Morgen maar even kijken of ik dat licht terug werkend krijg. En wat betreft de rest, het dash er even afnemen en zien of alle stekkertjes goed zitten enzo?

rovelra

Was dit probleem ook alvorens de Bc was ingebouwd?

Vulk

Neen, absoluut niet.
De BC werkte niet en dan hebben we maar de gewone klok teruggeplaatst.

Turbo-Geek

Begin simpel, haal de onderplaat onder het stuur weg (3x Torx) en kijk links boven het koppelings pedaal en daar zie je 2 rode connectoren zitten met behoorlijk wat draden.

- Zit die goed vast ?
- Zo ja volg de draden zo ver mogelijk en bekijk de staat ervan, geen breuken beschadigingen ?
- Zo nee dan richting tellerhuis en de 3x groene connector controleren en de bedrading

Als dit allemaal klopt dan moet je het ergens anders zoeken.

thuur

Wellicht zit 1 van de grote connectors niet goed erin (bovenop de klokkenwinkel). Klinkt in ieder geval als een spanningsprobleem, in dat geval zou de rechtse (kleine) stekker niet goed kunnen zitten.

Gr :-\

Vulk

Dus het bovendek moet er terug van? Licht heeft daar vast niets mee te zien?

cas

Citaat van: Vulk op 20-03-2010 21:06:15

ik zet 5 euro op losse stekker onder bovendek!  ;D 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Turbo-Geek

Citaat van: Vulk op 20-03-2010 21:06:15

Niet helemaal, als je de bouten los maakt kan je hem voldoende optillen om iig de connectors aan te drukken en daarna te starten en kijken of het hielp. Zo niet dan verder eraf tillen en wat uitgebreider kijken.

Vulk

Heeft dat alles iets te maken met het verminderde vermogen?

Ik begin meer en meer te denken dat mijn auto vroeger moet gechipt geweest zijn, misschien is die software er uit?

cas

zorg eerst maar dat je klokkenwinkel weer volledig werkt  :)  stap voor stap ....
dat je software verdwijnt als je je tellerhuis en of je accu verwijderd lijkt me wat onwaarschijnlijk.  zeker niet door je koplampen te reinigen !
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Turbo-Geek

Nee dat is niet mogelijk.
Als de software eruit is dan is er geen mapping meer en dan start hij niet eens.
Je hebt maar 1 mapping en niet een schaduw map, noodloop heb je wel maar dat zou je snel zien door het storingslampje in je dash.

Vulk

Hmz, dan is er toch iets anders mis. Morgen op de BBQ maar iemand strikken die even kan helpen met het dashboard terug vast te krijgen. :)