RIP

Gestart door michiel, 01-04-2010 20:05:11

Vorige topic - Volgende topic

hathü

Mooi dat het goed met je gaat,  tis wel balen je mooie auto kapoet, maar verder echt een geluk bij een ongeluk. Ken iemand die met 40 km tegen een lantaarnpaal reed en als gevolg daarvan 3 maand in het ziekenhuis lag. Je hebt blijkbaar een goed bewaarengeltje.
Leuke kinderen trouwens en allemaal racefanaten, aan hun kleding te zien.

Ludo

Citaat van: VolvoMafia op 02-04-2010 14:36:48
sjesses dat moet je niet met een <vul maar iets willekeurigs in> doen...

Jij bent vast autoverkoper.  ;D

fbm

Je zus, wat een klapper! Maarja gelukkig heeft niemand letsel opgelopen, die groene is wel weer te vervangen!  ;) maar toch erg zonde!

Citaat van: Turbo-Geek op 01-04-2010 21:11:05
Gelukkig dat het goed is afgelopen. Zal een hele enge ervaring zijn en de nachtmerrie van iedere automobilist (geen remmen !!)

Heb het ook een keer meegemaakt, in Hilversum op een kruizing voor rood moeten stoppen alleen deden de remmen het niet meer  :o reactie was heel hard aan mijn handrem getrokken en stuur goed recht houden! Ben me nog nooit zo de teering geschrokken!

michiel

Citaat van: Misha op 02-04-2010 18:18:50
Citaat van: Laserblue op 02-04-2010 18:15:27
Citaat van: M a r c op 02-04-2010 16:48:04
Citaat van: Laserblue op 02-04-2010 12:59:39
goed om te lezen dat je er goed van af bent gekomen.  :eusa_clap:

komt er eigenlijk onderzoek naar de oorzaak of is dit verder niet belangrijk?  :eusa_think:

Wil je na 15 jaar nog iemand aansprakelijk stellen dan?  Volvo of WP Pro?  ;)  ;D

neuh, maar kan me voorstellen dat een verzekering wel wil weten of het niet toevallig kan komen doordat één of andere Hobbybob er zelf remmen onder heeft gegooid en dat hier bijv. de fout zit  ;)

Los daarvan: ik zou zelf nooit meer in een auto willen rijden van een type waarbij zonder enige aanwijsbare  oorzaak je rem het begeeft. Aansprakelijkheid is dan niet zo belangrijk, dan koop ik wel een Toyota.

Leuk dat je dan goed beschermd zit, maar liever een constructie waarbij dat niet kan.

En als het inderdaad aan de WP Pro ligt: ja, inderdaad, dan zou ik ze op zijn minst een briefske sturen.

Het is natuurlijk (nog) niet zo dat er geen aanwijsbare oorzaak is, ik heb het restant vd auto nog niet goed bekeken want die staat nog bij het sleepbedrijf. Wordt binnen 3 werkdagen naar Wim & Ed in Watergang getransporteerd. Dus oproep aan alle ramptoeristen: Komt dat zien!

Of nee, blijf maar weg.

Maar zodra de auto aankomt krijg ik een belletje en dan gaan we eens zien of er een oorzaak valt aan te wijzen. En ik ben dan wel een hobbybob maar er is geen wet die ons verbiedt aan onze auto's te werken. De remmen zijn overigens door Wim gemonteerd. Bovendien is eea een kleine 2 jaar geleden gebeurd dus als er fouten gemaakt waren tijdens de montage dan was dat al lang aan het licht gekomen.
Ik heb ook niet het idee dat het dak gekreukt is, alle 4 de deuren gaan ook nog gewoon open en dicht. Net als de achterklep. De pedalen zijn ook niet naar binnen gekomen, volgens mij is de auto an sich nog wel reparabel maar het slaat kostentechnisch gewoon nergens op. We gaan het zien zodra ik de auto voor me heb staan.

Dank nogmaals voor de opbeurende woorden.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Douwe

Gelukkig ben je er zelf lichaamelijk goed vanaf gekomen, maar ik kan me voorstellen dat het een groot verlies is om je VOLVO op deze manier kwijt te raken.
Ik hoop dat je weer snel een andere "Roffel"tot je beschikking hebt.

Ik ben ook zeer nieuwschierig naar de oorzaak als die te achterhalen is.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

mikky

Gisteren een vriend gesproken die vorige week met zijn s60 ook plotseling geen remdruk meer had en met de handrem moest remmen, tijdens het remmen hoorde hij wel rare geluiden  :eusa_think:

daytonawim

Ai ai ai, dat is maar weer meegevallen.

Als ik het zo lees gok ik op je hoofdremcylinder, anders heb je altijd nog wel ergens ren druk

mehn

Ik sprak vandaag Rijns_t5r gesproken, die had wel een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Zijn T-5R heeft hetzelfde probleem gehad.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daytonawim

???

Nu maak je ons wel nieuwschierig hoor  :eusa_whistle:

thuur

daytonawim

michiel

Ook namens mij.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

FGG

Jeetje, ik had 't hier nog over met Maikel, Robert en Peter afgelopen zondag maar lees 't verhaal nu pas. Wat een klap! En dat met die snelheid. Wat gebeurt er in godsnaam dan met hoge(re) snelheden? :o

Wel super dat je er zelf zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen. :eusa_clap:

Citaat van: mehn op 04-04-2010 18:30:28
Ik sprak vandaag Rijns_t5r gesproken, die had wel een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Zijn T-5R heeft hetzelfde probleem gehad.

Staat zelfs in dit topic al genoemd:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40736.msg817928.html#msg817928

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

michiel

Citaat van: FGG op 07-04-2010 14:16:13
Jeetje, ik had 't hier nog over met Maikel, Robert en Peter afgelopen zondag maar lees 't verhaal nu pas. Wat een klap! En dat met die snelheid. Wat gebeurt er in godsnaam dan met hoge(re) snelheden? :o

Ik hoop daar, eerlijk gezegd, nooit achter te komen, als je het niet erg vindt.

jrs2k3

Fijn dat je zelf er (haast) niks aan over hebt gehouden! En idd blik is te vervangen, mensen leven niet!