Uitvallen tijdens rijden

Gestart door Dirk20v, 05-04-2010 18:19:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dirk20v

Probleempje, iemand een idee?
850 2.0 20v '94 automaat op lpg.
Probleem komt af en toe voor.
Na +/- 20km rijden op gas valt plots de motor uit (autosnelweg, 130kmh op cruisecontrol). Krijg hem dan niet meer gestart op lpg of benzine. 10min wachten en dan start ie terug als een zonnetje.
Soms is een koudstart ook een probleem, na 10min proberen gaat ie weer.
Soms met warme of koude motor een trip van 5 of meerdere km niet meer starten na stilleggen motor, na 10min weer ok.
Als dit gebeurd: benzinepomp hoor ik draaien, motor draait goed rond. Heb het idee dat er geen ontsteking is omdat ie niet wil op benzine en/of lpg.
Al vervangen: bobijn+eindtrap-benzinepomp-nokkenassensor-delco+rotor.

Ludo

Citaat van: Dirk20v op 05-04-2010 18:19:34
Al vervangen: bobijn+eindtrap-benzinepomp-nokkenassensor-delco+rotor.

Doe nog even de benzinedrukregelaar vervangen...

UserID6342

Klinkt raar, maar toch voor de zekerheid, ondanks dat de benzinepomp ronddraait, relais 103 even vervangen.  Je weet namelijk of tie bliijft draaien als tie uitvalt....

Claudia

Hee...da's mijn tekst! :(

Ik zeg: relais 103.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Dirk20v

Heeft relais 103 ook iets te maken met niet(rechtstreeks) starten op lpg?

Dirk20v


Ludo

De stroom voor de lpg installatie word meestal afgetakt, achter relais 103.
Dus ja, indien de ecu geen signaal van relais 103 ontvangt, start ie niet.

De moeilijke koudstart, schrijf ik toe aan een lekkende benzinedrukregelaar.
Controleer die dus ook.

Dirk20v

De stroom voor de lpg installatie word meestal afgetakt, achter relais 103.
Dus ja, indien de ecu geen signaal van relais 103 ontvangt, start ie niet.



Als ik relais 103 uittrek start ie natuurlijk niet op benzine. Op gas kan ik nog steeds rechtstreeks starten.
Hier ligt het toch niet aan dan, aangezien ik na het stilvallen niet kan starten op gas en benzine.

Dirk20v

Als die relais het probleem zou veroorzaken, zou ik toch niet kunnen starten op lpg als ie uitgetrokken is?
Auto gaat nog steeds uitvallen of niet?

Ludo

Citaat van: Dirk20v op 06-04-2010 18:39:20
Als die relais het probleem zou veroorzaken, zou ik toch niet kunnen starten op lpg als ie uitgetrokken is?

Enkel als de stroom voor de lpg installatie achter het relais afgetapt is, kan je niet starten.
Je schrijft hierboven dat je wél kan starten zonder relais 103, de stroom is dus vóór de relais afgetapt.  :eusa_doh:

UserID6342

Zoals Ludo het omschrijft klopt het helemaal, vergeet dat berichtje van mij (heb het al verwijderd) maar want ik was er ff niet helemaal bij. Als je auto loopt zonder relais dan hoef je het daar niet te zoeken in ieder geval, blijven dus over oa brandstofdrukregelaar, suffe bekabeling, afsluiters eventueel, ontstekingsproblemen.  Dit zijn gewoon rotstoringen om te zoeken, maar je zult puntsgewijs dingen moeten gaan uitsluiten.  En dat is dus ff puzzelen.

Dirk20v

Al vervangen: bobijn+eindtrap-benzinepomp-nokkenassensor-delco+rotor.

Als ie het niet doet is het op lpg en benzine, wat hebben ze beide nodig om te starten?
Enkel toch de ontsteking, of niet?

Ludo

Citaat van: Dirk20v op 06-04-2010 19:27:54
wat hebben ze beide nodig om te starten?
Enkel toch de ontsteking, of niet?

En wat dacht je van brandstof?.

Dirk20v

Zou toch toevallig zijn dat als ie niet start op gas of benzine, dat er geen gas of benzine is!

Ludo

Citaat van: Dirk20v op 06-04-2010 19:41:23
Zou toch toevallig zijn dat als ie niet start op gas of benzine, dat er geen gas of benzine is!

Heb je dat dan volledig uitgesloten, dat er geen brandstof is.  ???

Er kan nl ook een te veel aan benzine zijn, daarom is er al enkele keren gewezen op de benzinedrukregelaar.
Met een lekke drukregelaar (wat overigens heel vaak voorkomt) krijg je de symptomen waar je nu mee zit, zowel als je op gas wil starten, als op benzine...