shRek! Oud lijf, jong hartje

Gestart door jrkalf, 08-04-2010 19:09:22

Vorige topic - Volgende topic

jrkalf

In de buitencategorie dan nog maar.... De S40 van vrouwlief:
(cross post volvo40forum)

Hier moest een luchtpomp van het PAIR systeem worden vervangen.
Het is inderdaad droevig gesteld onder de motorkap. Ik heb de hele unit los gehaald en kan morgen nieuwe onderdelen bestellen:

Schroef de zekeringskast even los en het boutje wat je direct naast de ratel ziet zitten. (Dat is het bovenste vast zet punt van de luchtpomp)

Next up een rottig boutje links van de luchtpomp, naast het luchtfilterhuis:

Nu aan de rechterkant ook nog zo'n vrind:

Bij een tussentijdse inspectie van de ander unit waar Wouter (Lolvo40forum) mij voor waarschuwde werd de ergste vrees uiteraard werkelijkheid, wat een droefheid:

Zoals je ziet is zelfs het kleine vacuum slangetje dat uit de bovenkant komt uitgedroogd en was op z'n koppelstuk afgescheurd. Alles moet even worden vervangen.
De regelklep was zelfs binnenin helemaal kaal gevreten:

Deze unit moet ik dus even op de kop tikken:

Hier ergens onderin (kon geen goede foto maken vandaag van bovenaf) zit nog een stekker die los moet:

Hier een close-up zodat je hem beter kan vinden:

Zodra de reserve onderdelen er zijn, dan gaan we verder.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

jrkalf

Zo, reserve onderdeelnummers gevonden. Morgen gelijk de Lolvo dealer bellen.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

The Demon

Je bent lekker op dreef Jelle.
Achterlichten staan mooi.  :eusa_clap:

Groet,
The Demon.

maruska

ik had mn handen wel even mogen wassen voor de foto ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

The Demon

Zit dat er niet ingebakken dan??

Groet,
The Demon.

jrkalf

Citaat van: The Demon op 08-02-2011 23:46:20
Je bent lekker op dreef Jelle.
Achterlichten staan mooi.  :eusa_clap:

Groet,
The Demon.
Achterlampjes zijn bijna mooi. Ik mis de spiegelknipperlampjes nog. zo'n spiegeltje op het kopje zodat je niet meer kan zien dat er een geel bolletje in zit ;)

Daarnaast kon ik nog net voor ik weg moest naar de bios het remlampje vervangen.. alles getest, behalve het remlicht ;D
Anyway.. voor morgen:

- Volvo Pierenburg afsluitklep regelen.
- Koplamp wisserarmpje verkloten en beter maken.
- v70 vernevelkopjes plaatsen en terugslagklepjes.
- en even de regelknop van de koplamp hoogte stelmotors aansluiten om daarna naar de garage te rijden om ze af te stellen.
shRek is verkocht!
---

cas

netjes!  :eusa_clap:    zooooo mooi  ;D   het is weer een mooie dag om te knutselen. jammer genoeg moet ik weer vol aan de slag, had er graag bijgeweest gister  :(

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

jrkalf

Net maar even die pierenburg afsluitklep geregeld. Viel me nog mee. 5 tientjes voor de klep.
shRek is verkocht!
---

maruska

je had ook een stukje koper kunnen proberen ;D
T-5R

jrkalf

Citaat van: maruska op 09-02-2011 13:18:55
je had ook een stukje koper kunnen proberen ;D
Nee, die Pierenburg zit weer vast aan die magneet klep die weer een terugmelding geeft.

Ik heb de technische werkplaats manager van Lolvo even gesproken en die gaf ook aan dat de enige manier om het systeem uit te schakelen is het systeem er in laten zitten en de koppeling tussen de computer en het relais er uit te trekken. Het los trekken van alleen dat witte stekkertje lost niets op, dan gaat het systeem op hol met foutcodes.
shRek is verkocht!
---

jrkalf

Zo, alles is ingebouwd en de S40 loopt weer als een zonnetje. De pomp maakt geen herrie meer.

Verder nog even wat klusspullen aangeschaft:
- Momentsleutel 20 tot 200NM (lang model)

- Een mooi ratelring sleutelsetje. 11 delig van de meest voorkomende maten. Vandaag al erg handig gebleken bij het klussen in de S40.

En deze moet ik ook nog vervangen:
shRek is verkocht!
---

maruska

T-5R

jrkalf

Citaat van: maruska op 09-02-2011 22:11:48
you got some work to do homie ;D
Jij ook voor een + voor die ringratel set :)
shRek is verkocht!
---

jrkalf

Vandaag even aan de kleine klusjes geweest:

De sproeierkop van m'n bijrijders koplamp moest worden vervangen. Hieronder zie je ook waarom:

Om dit te kunnen doen moet je eerst even het kapje van de wisserarm halen. Dit is eenvoudig te doen door de arm even naar voren te bewegen en dan aan de achterkant het platic lipje weg te schuiven.. Daarna kan je het kapje er zo vanaf trekken. Plaatje van kapje met lipje:

Daarna was het de beurt aan de sproeier units op de motorkap. Ook deze zijn van 850 naar v70 geupgrade. hier een pre-upgrade foto:

De post-upgrade foto volgt later :)
shRek is verkocht!
---

SirRutte

Hoe klein ook, deze klusjes zijn weer leerzaam!

Bij mij is er ook een sproeierkopje bij de koplamp afgebroken, ik dacht dat ik daarvoor de hele wisserarm zou moeten vervangen :eusa_doh: Maar even zo'n dingetje bestellen dus :)

Heb je die sproeierkopjes op de motorkap vervangen voor V70 Classic of V70N exemplaren? Verstuiven die ook zo mooi?