shRek! Oud lijf, jong hartje

Gestart door jrkalf, 08-04-2010 19:09:22

Vorige topic - Volgende topic

jrkalf

Citaat van: Ludo op 10-02-2011 20:48:08
Citaat van: jrkalf op 10-02-2011 20:42:12
A2: 111 -> Zo zie ik ze graag.
Verklaard nog niet waarom de auto te arm loopt op benzine. Je verwacht er een melding van terug te krijgen.... Ludo? Komt dit omdat hij op LPG wel goed loopt en eigenlijk altijd op LPG loopt?

Als de motor daadwerkelijk te arm loopt op benzine, moet ie dat ook doen op lpg.
De lpg computer haalt nergens anders, dan in de benzine ecu zijn gegevens vandaan.
Tenzij de lpg computer hier op aangepast is natuurlijk.
Pas boven de 4000rpm bleek uit de metingen bij RICA. Tot die tijd levert het benzine traject genoeg. Dus ik vermoed dat hij wel goed zal lopen op LPG omdat het in de ECU goed staat. Maar Kan dit verklaren waarom ik geen meldingen heb in OBD-1?

Mag ik aannemen dat de LPG inspuitings hoeveelheid wordt bepaald door de ECU icm LMM en gemeten waardes van de lambda sonde? Dus niet afhankelijk van hoeveel de benzinepomp kan leveren die niets staat te doen omdat de auto op LPG rijdt?

---

Ik moet m'n hele benzine traject verder nog nalopen. Ik heb al wel een nieuw filter liggen en wat ultrasoon reiniger. Dat laatste verklaard zich binnenkort na een bezoekje aan Cas de injectorreiniger... Daarnaast een benzine pomp vervangen. Ik heb nergens in de onderhoud historie een benzinepomp vervanging gezien, dus die kan redelijk op z'n laatste poten lopen.

(Ik heb de onderhoudsbonnen vanaf 42dkm tot aan 250dkm).
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

cas

Citaat van: jrkalf op 10-02-2011 20:53:04
Citaat van: Ludo op 10-02-2011 20:48:08
Citaat van: jrkalf op 10-02-2011 20:42:12
A2: 111 -> Zo zie ik ze graag.
Verklaard nog niet waarom de auto te arm loopt op benzine. Je verwacht er een melding van terug te krijgen.... Ludo? Komt dit omdat hij op LPG wel goed loopt en eigenlijk altijd op LPG loopt?

Als de motor daadwerkelijk te arm loopt op benzine, moet ie dat ook doen op lpg.
De lpg computer haalt nergens anders, dan in de benzine ecu zijn gegevens vandaan.
Tenzij de lpg computer hier op aangepast is natuurlijk.
Pas boven de 4000rpm bleek uit de metingen bij RICA. Tot die tijd levert het benzine traject genoeg. Dus ik vermoed dat hij wel goed zal lopen op LPG omdat het in de ECU goed staat. Maar Kan dit verklaren waarom ik geen meldingen heb in OBD-1?

Mag ik aannemen dat de LPG inspuitings hoeveelheid wordt bepaald door de ECU icm LMM en gemeten waardes van de lambda sonde? Dus niet afhankelijk van hoeveel de benzinepomp kan leveren die niets staat te doen omdat de auto op LPG rijdt?

---

Ik moet m'n hele benzine traject verder nog nalopen. Ik heb al wel een nieuw filter liggen en wat ultrasoon reiniger. Dat laatste verklaard zich binnenkort na een bezoekje aan Cas de injectorreiniger... Daarnaast een benzine pomp vervangen. Ik heb nergens in de onderhoud historie een benzinepomp vervanging gezien, dus die kan redelijk op z'n laatste poten lopen.

(Ik heb de onderhoudsbonnen vanaf 42dkm tot aan 250dkm).

groupsbuy Walbro !  ;D   
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ludo

Boven 4000 toeren?.
Dit heb ik wel eens tegengekomen, kwam uiteindelijk door een defecte pingelsensor.  :eusa_think:
Bij 4000 toeren ging de ontsteking verlaten.
Wellicht dat dat op lpg niet of minder waarneembaar is. ?

Je hebt onlangs de motor vervangen, staan de pingelsensors goed afgesteld, op 15uur en 17.30uur?.

Dat de benzinepomp niets staat te doen, is verkeerd.
Die doet wel zekers mee, de druk blijft belangrijk.

jrkalf

even een belangrijke aanpassing aan mijn comment nodig:
Citaat van: jrkalf op 10-02-2011 20:53:04

Beter nog, ik weet 100% zeker dat hij op LPG wel geheel goed loopt en alleen op benzine niet boven de 4000 toeren. Dit is wat de rica metingen lieten zien. Roel jr. gaf duidelijk aan dat de auto alleen op benzine geen goede afr waardes gaf boven de 4000 toeren. Op LPG liep de auto over het hele toerengebied als een zonnetje.

shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

jrkalf

Citaat van: Ludo op 10-02-2011 21:01:00
Boven 4000 toeren?.
Dit heb ik wel eens tegengekomen, kwam uiteindelijk door een defecte pingelsensor.  :eusa_think:

Je hebt onlangs de motor vervangen, staan de pingelsensors goed afgesteld, op 15uur en 17.30uur?.

Ok, goed dat ik het weet van de benzine pomp, die blijft dus belangrijk.
Verders, waar vind ik de pingelsensors? Ik neem aan dat ik ze niet als pingelsensors terug vind in de haynes?
shRek is verkocht!
---

cas

Citaat van: jrkalf op 10-02-2011 21:04:45
Citaat van: Ludo op 10-02-2011 21:01:00
Boven 4000 toeren?.
Dit heb ik wel eens tegengekomen, kwam uiteindelijk door een defecte pingelsensor.  :eusa_think:

Ok, goed dat ik het weet van de benzine pomp, die blijft dus belangrijk.
Verders, waar vind ik de pingelsensors? Ik neem aan dat ik ze niet als pingelsensors terug vind in de haynes?

klopsensoren...

)()()sT

En als je met "waar" de positie bedoelt: onder je inlaatspruitstuk aan het blok vast.

Ludo

Hoe ze in Haynes beschreven staat weet ik niet, die heb ik ook niet nodig.  ;D
Ze zitten onder het inlaatspruitstuk op het blok.
De positie hoe ze gemonteerd staan, komt wel heel nauw.

jrkalf

Als ik er bij kan en ze ook zichtbaar zijn onder het spruitstuk te verwijderen, dan zal ik morgen een foto maken.
Als ze geplaatst zijn nadat de motor er in is gelepeld, dan bestaat er de kans dat het niet goed staat. Als ze standaard al in de motor zitten als deze geleverd wordt, dan heeft Zweden het zo afgesteld.
shRek is verkocht!
---

Ludo

Op het kale blok zaten ze niet, ze zijn overgezet van de oude motor.
Je ziet ze moeilijk zitten zonder het inlaatspruitstuk weg te halen.
Het lijkt mij vooralsnog de enige verklaring voor het probleem.
:eusa_think:

cas

Ludo

jrkalf

Lijkt me inderdaad een positie waarin ik lastig kan fotograferen. Laat staan, het uit kan lezen wat "de tijd" is op de bouten.
Als de motor verder goed loopt, mag ik aannemen dat het niet direct schadelijk is en de volgende keer gecontroleerd moet worden zodra het spruitstuk er af moet tijdens een beurt? Als ik het plaatje van Cas pak, welke moet op 15u en welke op 1730?

Jelle
shRek is verkocht!
---

cas

Citaat van: Ludo op 10-02-2011 21:17:52
Heel goed Cas.  :D

:'(    ;D

@ Jelle,

deed je mee met de carterventilatie die op stapel staat? dan kan je er zo bij.

Ludo

Direct schadelijk zal het niet zijn.
Als je voor de motor staat, zit de linkse op 15.00 uur en de rechtse op 17.30 uur.