shRek! Oud lijf, jong hartje

Gestart door jrkalf, 08-04-2010 19:09:22

Vorige topic - Volgende topic

haasje

Je cc code kun je negeren, die heb je altijd als je de codes uitleest zonder dat je eerst boven de 35 bent geweest

Je ecc codes zullen wel oude zijn, anders knipperen je rec en airco lampjes wel met aanzetten van contact.

jrkalf

Citaat van: cas op 10-02-2011 21:20:10
Citaat van: Ludo op 10-02-2011 21:17:52
Heel goed Cas.  :D

:'(    ;D

@ Jelle,

deed je mee met de carterventilatie die op stapel staat? dan kan je er zo bij.
De gehele carterventilatie is in augustus/september vervangen. (Dan bedoel ik niet provisorisch maar alle slangen, klemmen en het potje die op het volvo plaatje over de carterventilatie staan).
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

cas

nouja... dan doen mark en ik de ventilatie, en dan zijn wij nog vers in het netjes demonteren en monteren van t spruitstuk. dan doen we dat even in een middagje met zn drieen of wij met zn tweeen als mark niet zin heeft  ;D. wel een nieuwe pakking bestellen dan.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ludo

Heb even naar een duidelijke afbeelding gezocht.
Hier staat een foto: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15331.msg72552/topicseen.html#msg72552
Als bv de pingelsensor zoals op de foto rechts onder zit, is die niet goed gepositioneerd, zoals je kan zien, zit deze eerder op 16.00 uur dan 15.00 uur.

jrkalf

Citaat van: Ludo op 10-02-2011 21:39:43
Heb even naar een duidelijke afbeelding gezocht.
Hier staat een foto: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15331.msg72552/topicseen.html#msg72552
Als bv de pingelsensor zoals op de foto rechts onder zit, is die niet goed gepositioneerd, zoals je kan zien, zit deze eerder op 16.00 uur dan 15.00 uur.
Akkoord, ik begrijp nu exact wat je bedoelt. Zo'n zelfde sensor zit iets meer naar rechts en die moet op half 6 hangen.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

jrkalf

Dankzij de mooie comfortmodule handleiding is het me ook gelukt om het systeem in te bouwen:

De vijf draadjes die we moeten aanpassen:

Dit is hoe ik het heb weg gewerkt. Ik heb de onderdash bij de bestuurderskant even los gehaald en vervolgens de draad vanaf onder naar boven ingebracht. Onder de dash kan je nog half de relais stekker zien hangen:

Ook maar even een mooie "tijdens het klussen" plaatje. Uiteraard met de how-to op de achtergrond. Ere wie ere toekomt:

Ik merkte wel dat de eerste twee draden (groen-rood en blauw-grijs) dikke draden zijn. Houdt hier rekening met de mogelijkheid dat je de draden niet in het kabelschoentje krijgt! Ik heb het opgelost door een ander type kabelschoentje te pakken. De andere 3 kabels zijn dunner en hiervoor kan je mooi de origineel bijgeleverde kabelschoentjes voor gebruiken.

Helemaal klaar, net voor het fatsoeneren van het dashboard. Je ziet het relais nu onder lekker bungelen:

http://www.youtube.com/embed/NvzvRC63uHQ?rel=0
shRek is verkocht!
---

cas

mooi!  :eusa_clap:  en zonder je ECC te demonteren! nare plek he met dat stuur in de weg...

ik zag wat woorden... Maruska, en olie... volgende keer maar afblijven, leidingen... etc...

jrkalf

Maruska heeft nog weinig los gelaten inderdaad. Kwam er ongeveer op neer dat de radiator en intercooler zijn vervangen en dat er olie in het rond spoot bij de eerste start van de auto....

spannend. Ik ben benieuwd naar de afloop...
shRek is verkocht!
---

cas

haha, ja dan moet je de leiding wel even aansluiten, dat was ik ook een keertje vergeten. En ik stond er onder toen mn maatje hem starte  ;D

we zullen afwachten. Wel fijn he? dat relais?

jrkalf

Citaat van: cas op 12-02-2011 21:19:19
haha, ja dan moet je de leiding wel even aansluiten, dat was ik ook een keertje vergeten. En ik stond er onder toen mn maatje hem starte  ;D

we zullen afwachten. Wel fijn he? dat relais?
Ik heb nog niet met het relais rond gereden; Alleen droogtesten op de parkeerplaats. Daar al een complete sensatie.
Dit ga ik echt leuk vinden.
shRek is verkocht!
---

UserID6342

Citaat van: jrkalf op 12-02-2011 21:04:00
Maruska heeft nog weinig los gelaten inderdaad. Kwam er ongeveer op neer dat de radiator en intercooler zijn vervangen en dat er olie in het rond spoot bij de eerste start van de auto....

spannend. Ik ben benieuwd naar de afloop...
Afloop komt wel goed , doen we binnenkort over en dan hangen we het spul erin zoals het ook hoort te zitten.  Maar dat krijg je met die %$##@imitatietroep.  Het past allemaal net niet.  Wat betreft het olieverhaal is het volgende gebeurt. Ik heb samen met een monteur van Rutten de onderste oliekoelerleiding vastgezet, dit is goed gebeurt.  De bovenste was een behoorlijk gevecht en zat uiteindelijk ook, alleen bleek dus achteraf niet goed.  Bij de 1e start spoot de olie eruit.  Nogmaals vastgezet mbv een monteur van Volvo, maar ook hun hadden twijfels over e.e.a., omdat het allemaal net niet lekker past.  Bij de 2e start alles ok en zat het blok in ieder geval dicht.

Let wel; uiteraard nieuwe klemmen en O-ringen gebruikt.  Nu is dit hele systeem af Volvo zo wie zo al brak in mijn ogen, maar als het dan net niet lekker past is het helemaal een crime.

cas

damn... dat is wel een domper dan dat de aansluitingen niet zo lekker zijn. heeft hij zn turbo druk nog terug of je weet door de nieuwe intercooler?

Sorry Jelle. nou zit ik in jouw blog andere dingen te bespreken :-)

jrkalf

Boeie, Jonguh!

Er komt zo een modje die ingrijpt en Maruska's berichten naar zijn blog gooit. (is mijn vermoeden)

Maar goed om te weten dat Mark's auto nu in ieder geval veilig is om mee te rijden. (En dat het een klusproject blijft, het mag niet in een keer goed gaan natuurlijk)
shRek is verkocht!
---

maruska

druk lijkt terug te zijn, heb maar even voorzichtig terug gereden..
KVS was halverwege de terugweg op, dus maar even bijgevuld en morgen even kijken op olielekkage...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

jrkalf

KVS op was te verwachten, er zit altijd een luchtbel in bij een verbandmiddel radiator/intercooler. De enige manier om er goed vanaf te komen is even ee. Stukje rijden/de motor aan te hebben en bijvullen nadien.
shRek is verkocht!
---