shRek! Oud lijf, jong hartje

Gestart door jrkalf, 08-04-2010 19:09:22

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Hebben we het hier nou 'gewoon' over hoogteregeling voor de lampen? Dat is toch al 100 jaar standaard? Toch zeker op een Volvo? Het verbaasd me echt.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

jrkalf

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-06-2011 21:40:46
Hebben we het hier nou 'gewoon' over hoogteregeling voor de lampen? Dat is toch al 100 jaar standaard? Toch zeker op een Volvo? Het verbaasd me echt.

Ewøut
die hoogte regeling is dus helaas niet standaard op alle volvo's. Op de 850's vind je de meeste nog met zo'n stokje aan de achterkant van de koplampen en die kan je met de hand stellen. Die motortjes heb ik echt even voor moeten zoeken om die te vinden. Ik heb ze uiteindelijk van een 850 uit '96 geplukt van de sloop en daar ook de schakelaar gevonden.

Toen eenmaal thuis was ik er nooit bij stilgestaan dat ik de kabel niet zou hebben in het dashboard. Dus dat heeft me ook nog even gekost om die te vinden. Blijkt dat je die zelf even moet maken. Maar goed, nu zit het er in.

Jelle
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

mehn

Ik had hetzelfde probleem. Alles voorbedraad behalve de kabel van de schakelaar naar de multistekker.
Gelukkig had thuur een 850 staan waar het wel in zat.

Helaas was dat een MY1997 wat betekende dat ik er andere schoentjes aan heb moeten solderen ;D

Binnenkort maar eens hetzelfde doen met de V70 kabelbomen van de electrisch verstelbare stoelen, die schoentjes passen ook niet in de 850 multistekker  :eusa_shifty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

jrkalf

Citaat van: mehn op 02-06-2011 23:13:29
Ik had hetzelfde probleem. Alles voorbedraad behalve de kabel van de schakelaar naar de multistekker.
Gelukkig had thuur een 850 staan waar het wel in zat.

Helaas was dat een MY1997 wat betekende dat ik er andere schoentjes aan heb moeten solderen ;D

Binnenkort maar eens hetzelfde doen met de V70 kabelbomen van de electrisch verstelbare stoelen, die schoentjes passen ook niet in de 850 multistekker  :eusa_shifty:
Precies. Ik heb nog een grote rode stekker. De MY1996 en nieuwer heeft die kleinere stekkers wat ik heb gezien. die grote multi-stekker is overigens geen pretje. Het was even prutten om die de eerste keer los te krijgen.

Anyway, het is nu los en er zitten 3 draadjes in. Lang leve de lol ;)
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Ewout Schalkwijk

Citeerdie hoogte regeling is dus helaas niet standaard op alle volvo's. Op de 850's vind je de meeste nog met zo'n stokje aan de achterkant van de koplampen en die kan je met de hand stellen. Die motortjes heb ik echt even voor moeten zoeken om die te vinden. Ik heb ze uiteindelijk van een 850 uit '96 geplukt van de sloop en daar ook de schakelaar gevonden.

Toen eenmaal thuis was ik er nooit bij stilgestaan dat ik de kabel niet zou hebben in het dashboard. Dus dat heeft me ook nog even gekost om die te vinden. Blijkt dat je die zelf even moet maken. Maar goed, nu zit het er in.

Jelle

Zo, dat verbaasd me echt. Van welk jaar is shRek! dan? Het is wel een AlterII toch?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

Er is toch geen Alter I T-5R?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ewout Schalkwijk

UserID6342

Netjes gedaan Jelle, je bent nummer drie al van het forum die binnen 14 dagen de koplampstellertjes in orde heeft gemaakt.  Het gaat de goede kant op, hahaha.  Who's next ??

jrkalf

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 03-06-2011 18:06:31
Citaat van: The Volvoboy op 03-06-2011 17:58:51
Er is toch geen Alter I T-5R?

Weet ik veel... ;)

Ewøut
De T-5R auto's zijn allemaal Alter II. De allereersten hebben misschien nog een alter 1.5 trekje hier en daar en de laatste T-5R's hebben misschien wat meer MY1996 trekjes.
Heeft gewoon te maken met de eenvoud waarmee Volvo de auto's bouwt: we maken eerst de oude onderdelen op en als we oude modellen moeten bouwen en de oude onderdelen zijn op, dan pakken we alvast de nieuwe onderdelen.

handig, misschien niet... maar dat is destijds de keus geweest.
shRek is verkocht!
---

The Volvoboy

Ik zag laatst inderdaad een 850 met Alter II bumpers en Alter I koplampen en achterlichten... :eusa_think:
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km

)()()sT

Ja die kun je er toch zo opzetten? Kijk maar naar Jeff  8)

The Volvoboy

Ja maar het kenteken was van 1994, dus Alter II. Als je het laatste bericht hierboven van jrkalf leest zul je wel begrijpen waarom ik het nu begrijp ;)

jrkalf

Citaat van: The Volvoboy op 03-06-2011 20:04:27
Ik zag laatst inderdaad een 850 met Alter II bumpers en Alter I koplampen en achterlichten... :eusa_think:
Niet helemaal ;)
Je hebt het nu over een combinatie die toevallig wel heel lastig is om te doen. Dit ivm de daadwerkelijke hoogte verschillen van ik meen toch wel een 2,5cm. Dat lijkt me lastig er in wroeten.

Maar er zijn genoeg gevalletjes her en der.
shRek is verkocht!
---

elianmars

Citaat van: jrkalf op 03-06-2011 21:00:13
Niet helemaal ;)
Je hebt het nu over een combinatie die toevallig wel heel lastig is om te doen. Dit ivm de daadwerkelijke hoogte verschillen van ik meen toch wel een 2,5cm. Dat lijkt me lastig er in wroeten.

Dat is toch alleen een andere strip onder de koplampen?

jrkalf

Citaat van: elianmars op 03-06-2011 21:51:43
Citaat van: jrkalf op 03-06-2011 21:00:13
Niet helemaal ;)

Dat is toch alleen een andere strip onder de koplampen?
Kwestie van even vida nalopen. Niet onlangs gedaan, maar ik dacht dat het daarmee ook met de lengte van de lip van de motorkap te maken had. Ik ben geen expert, daar hebben we ander mensen voor op het forum.

Maar terug on topic. die klote stekker met 4 draden zit dus standaard niet achter het dashboard verwerkt op de dashboard kabelboom.
shRek is verkocht!
---