shRek! Oud lijf, jong hartje

Gestart door jrkalf, 08-04-2010 19:09:22

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: jrkalf op 04-12-2011 00:35:02
Ja, de foto's zijn met een iPhone 4S geschoten. Als foto applicatie heb ik Hipstamatic gebruikt. Dit is een fotocamera app waarbij je zelf kan aangeven hoeveel de foto's verknooid worden. Vastgestelde variabelen die in bepaalde combinaties hele "aparte" foto's opleveren.

:P

jrkalf

Citaat van: elianmars op 04-12-2011 00:40:07
Ja, de foto's zijn met een iPhone 4S geschoten. Als foto applicatie heb ik Hipstamatic gebruikt. Dit is een fotocamera app waarbij je zelf kan aangeven welk type lens, filmrol en flitser je wilt gebruiken. Vastgestelde variabelen die in bepaalde combinaties hele mooie foto's opleveren.

Gaan daar filmrolletjes in?  :o :o
Bij wijze van ja. Mensen uit de tijd van de filmrolletjes weten nog wel dat een beplaald thpe rolletje een ander effect kon opleveren zeker in combinatie met bepaalde type lensen of flitsers.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

jrkalf

Citaat van: -D©©©L- op 04-12-2011 00:52:22
Ja, de foto's zijn met een iPhone 4S geschoten. Als foto applicatie heb ik Hipstamatic gebruikt. Dit is een fotocamera app waarbij je zelf kan aangeven hoeveel de foto's verknooid worden. Vastgestelde variabelen die in bepaalde combinaties hele "aparte" foto's opleveren.

jouw hoofd hield spontaan niet meer op het digitale papier. Ik heb die foto's allemaal weg moeten doen.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

-D©©©L-

Citaat van: jrkalf op 04-12-2011 09:36:57
Citaat van: -D©©©L- op 04-12-2011 00:52:22

jouw hoofd hield spontaan niet meer op het digitale papier. Ik heb die foto's allemaal weg moeten doen.
;D

R o b

Citaat van: jrkalf op 08-07-2011 11:25:25
Het is vakantie en de auto verdient ook wat liefde. Vandaag voor mij maar eens een dingetje weg gewerkt.
De baas is er nog nooit overheen geweest, de auto schijnbaar wel... dus de baas heeft hem maar verwijdert:

Op advies van Kornelis heb ik eerst een caramel schijf opgegeten, heerlijk... maar het plakt nu nog tussen m'n tanden.
http://static.pixelpipe.com/c6be8b19-c0d9-4799-b620-b6ad0fcbdaac_m.jpg
Daarna heb ik mijn met caramel verstevigde nagels (eerst netjes schoon gemaakt) achter de sticker geplaatst en hem rustig verwijdert.
http://static.pixelpipe.com/40be9c67-8ce4-49b9-bf47-c994bc4cb6fc_m.jpg

Daarna even extra poetsen en het geheel is al een stuk beter.
http://static.pixelpipe.com/833a5092-8f1b-4165-99f9-5935626ab00c_m.jpg

Kornelis bedankt voor de tip, maar adviseer de volgende keer gewoon een biertje. (Brand Up bijvoorbeeld)

En deze dan?  ;D

jrkalf

muahahaha. Dan liever een schone achterklep.
shRek is verkocht!
---

Misha

Citaat van: jrkalf op 04-12-2011 11:07:03
muahahaha. Dan liever een schone achterklep.
Zoiets ?

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

jrkalf

shRek kon vandaag minder goed op gang komen. Daar heeft hij de laatste tijd wel meer last van als hij langer dan 24u stil staat. Dat is uiteraard niet goed.

Dus heb ik even de multimeter erbij gepakt en meette 10,2V op de accu (dat is minder mooi). Dus de S40 van de vrouw erbij gepakt en shRek even tot leven gewekt. De s40 ontkoppelt en even terug op z'n plek gezet om vervolgens met een multi-meter op de accupoolklemmen eens te meten of de dynamo wel wil laden. Geeft het metertje aan: 15,22v !!?!

Meteen even vrind Cas gebeld en daarna vrind Marco. Zeer waarschijnlijk is de accu stuk aan het gaan omdat de spanningsregelaar in de dynamo het loodje heeft gelegd.

Dat wordt een dynamo revisie, nieuwe accu... en omdat de bende dan toch open ligt, gelijk even aan de garagist vragen of hij de kabels van Ulkeman er direct in wil stoppen ;-)

shRek is verkocht!
---

Ewout Schalkwijk

Dat zijn dan vele vliegen in een klap. Kost wat maar daarna heb je ook wat. Even slikken en daarna verder genieten.
Succes,

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

thuur

Citaat van: jrkalf op 10-12-2011 19:21:20
shRek kon vandaag minder goed op gang komen. Daar heeft hij de laatste tijd wel meer last van als hij langer dan 24u stil staat. Dat is uiteraard niet goed.

Dus heb ik even de multimeter erbij gepakt en meette 10,2V op de accu (dat is minder mooi). Dus de S40 van de vrouw erbij gepakt en shRek even tot leven gewekt. De s40 ontkoppelt en even terug op z'n plek gezet om vervolgens met een multi-meter op de accupoolklemmen eens te meten of de dynamo wel wil laden. Geeft het metertje aan: 15,22v !!?!

Meteen even vrind Cas gebeld en daarna vrind Marco. Zeer waarschijnlijk is de accu stuk aan het gaan omdat de spanningsregelaar in de dynamo het loodje heeft gelegd.

Dat wordt een dynamo revisie, nieuwe accu... en omdat de bende dan toch open ligt, gelijk even aan de garagist vragen of hij de kabels van Ulkeman er direct in wil stoppen ;-)

Batterij van de meter wel vol? Typisch geven die hogere waardes als ie slecht wordt.

Zo ja, let even heel goed op sporen van accuzuur, meestal een wit poederachtige substantie. Je hebt kans dat de accu 'gekookt' heeft van de hoge spanning. Spul goed weghalen en evt. beschadigde lakplekken herstellen. Draag handschoenen.

Gr 8)

jrkalf

Veel dank thuur. Voor de zekerheid een nieuw blokje voor de voltcraft gekocht.

Ik heb de auto afgelopen maandag bij de garage neergezet. (Na eerst even op het fietsje de accu starter gehaald te hebben aldaar) en toen aangegeven dat ik hem vrijdag weer nodig had. Men ging shRek woensdag onder handen nemen, eerder hadden ze geen tijd en ik zat twee dagen in Sittard/Geleen, dus ik kon hem niet op de woensdag weg brengen.
Ik heb de mannen op het hard gedrukt naar de accu, accukabels en de dynamo te kijken.

Dus naar verluidt geschiedde het volgende op woensdag ochtend: Hey collega, ik krijg die volvo 850 van die Kalf niet gestart. Hij's gans leeg! Ja, dan moet je de accu er uit halen en even goed opladen aan de druppellader..
Enkele uren later was het geheel opgeladen en ging men testen, omdat men een zeer sterke grootverbruiker vermoedde (hoe krijg je anders een accu onder de 8v!).

Accu geladen, niets gevonden. Dus de volgende dag verder (en zo zijn we op de donderdag uitgekomen). Op de donderdagochtend  bel ik zelf op: Ja, we vermoeden een grootverbruiker en we lopen alles even na. Ik druk nog op het hart dat er nieuwe accukabels bij liggen om het geheel wat 16+ jaren oud is te vervangen en dat ze de dynamo na moeten lopen omdat er een vreemde voltage waarde vanaf kwam. Ja is goed, we gaan kijken.
Donderdag aan het einde van de dag bel ik op: We kunnen het niet vinden. We hebben de accu goed opgeladen en we laten hem een nachtje staan om zeker te weten dat het niet de accu is. <Lees accu goed geladen aan de druppellader en dan alleen maar alles aansluiten en vooral de auto niet starten>.. De accu meette op dat moment 12,5v. De vrijdagochtend meet de accu 12,4v. Niets aan het handje dus. Dit kan standaard verbruik van een alarmsysteem zijn.

Dus men zou de vrijdag nog even wat testen (niets gevonden aan grootverbruikers). Ze hebben het geheel met een klein lampje tussen de accupool en de massakabel gemeten en daar kwam niets uit.

Op vrijdag einde middag heb ik de auto opgehaald. (Vriendelijke garage, no-cure... no pay.. en de accu zat sowieso nog onder garantie). Ik naar Hanss850, Maruska en Cas toe voor het kerstdiner met vrouw en kind. Vrouw mocht de auto rijden en ik aan de borrel...  ;D ;D ;D
's avonds de auto neergezet en niet meer naar gekeken. Dit zou immers geen probleemgeval zijn.

Zaterdag het durp in met de fiets, want met de auto is het geen doen op de dag voor kerst. Nooit meer naar de auto gekeken (ERROR!).

Op zondag een kerstdiner afspraak bij m'n moeder. Ik zou om 14:00-15:00 vertrekken dus rond 12:00 de auto even willen starten en voor de zekerheid de voltcraft <met nieuw batterij; Dank Thuur!> mee naar de auto. Meet ik de volgende waarde:

SUBOPTIMAAL!

Dus ik de s40 er tegenaan gezet en de auto weer gestart. Meet ik stationair 14,2v en op 1500rpm en er boven 14,0v... Er begint nu weer wat te dagen. Iets met een slijtende dynamo uit een of ander dynamo, accu, massakabels draadje op dit forum.

Dus ik rap de s40 aan de kant gegooid en de auto gepakt om hem even vol te rijden en m'n broer uit voorburg op te halen. Ik heb hem bij m'n broer voor de deur even laten draaien om zeker te weten dat hij niet te leeg zou zijn om te starten. Wederom met broer dit keer een meting gedaan. Stationair en 1500rpm+ een meting van 13,8v en niet verschillen onder toeren belasting.

Weer even langs huis. Broer aan de koffie en ik even snel omkleden. Vrouw, kind en broer in de auto laden en in een drafje richting Beneden-de-rivieren. Ik was verdorie de snelweg nog niet op of "Dirk's favorieten uitspraak" HET GEDONDER BEGINT AL. Vanaf de A12 richting de A13 het Clausplein gepakt en net als ik over de helling heen ben op de weg naar beneden heb je de brugdelen die een kuiltje hebben.. Auto hobbelt en PLOF elektra uit... en weer aan. Auto rijdt door, wel even de gastank in de stress maar we rijden verder op de benzine en in 30 seconden weer op gas. Saillant detail: Radio vraag om de Security Code.  Toch een duidelijk geval van "EPIC FAIL!".

Ik besluit in alle wijsheid deze fail te negeren. Shrekkie is oud en kan nukkig zijn. Alles lijkt verder in orde dus doorkarren met het hok. De A13 af en aangekomen bij het Terbregtseplein richting de A20/A16. Zelfde heuvel, zelfde bocht (naar links). Zelfde hoek naar beneden. Weer zo'n brugdeel verbinding die een kuil heeft:De hobbels hierbij zijn geen lange kuilen die zo'n relaxed omlaag/omhoog gevoel geven als je er doroheen rijdt, maar die korte kuiltjes die echt zo'n tik uitdelen. PLOF, elektra uit en er weer op. Auto afgeslagen, elektra weer aanwezig en de radio op Security code. Ik stop net aan het einde van de vluchtstrook.
Even de alarmlichten aan, auto in neutraal, starten en .... Kwalitatief Utermate Terleurstellend... de bak zit in de noodloop  :o :o >:( Hop, snel de snelweg af bij de volgende afslag en parkeren.

Wat nu? Kerst, weinig anwb op weg en een afspraak. Wat is wijsheid. F*ck it, ik waag het er op om terug in nootdorp te komen met de auto. Binnendoor door Overschie op de parallelbaan langs de A13. Na een flink aantal hobbels op die parallelbaan die langs de flatgebouwen daar loopt gaat het ABS lampje branden, knipperen en FLOP! bak uit de noodloop en alles lijkt 100%. 200m voor de beslissing.. parallelbaan of de a13 op schieten en gericht je weg uitkiezen naar huis.
F*ck it, ik heb m'n dag toch al niet. Het wordt gewoon de A13. Vrouw in de stress, kind in slaapgedommeld op de hobbelweg. Broer die navigeert op z'n mobiele telefoon.

Ik de A13 op en rustig op de rechterbaan achter het verkeer aan gesukkeld als iemand die een Nissan GT-R heeft gekocht, maar de motor van een Micra er in heeft zitten omdat hij niet meer kon betalen.

Uit voorzorg maar niet het Clausplein genomen, maar via Delft-Noord er af en de juiste route omheen gekozen met zo min mogelijk hobbels en stoplichten.

Thuis aangekomen iedereen en alles overgeladen in de S40 en de reis uiteindelijk succesvol naar het zuiden gemaakt.

U mag het al raden. Ik ga morgen even goed praten met de garage.
Dit lijkt vrijwel zeker aan de dynamo te liggen die op is waarbij bij een hobbel de dynamo intern de contact punten kwijt raakt met de kabels die richting een accu of het hele laadtcircuit lopen.

shRek is verkocht!
---

henry classic v70

............. zalig kerstfeest :eusa_think:
Garages zien onze Roffels als oude hokken, je zou eigenlijk een liefhebber met technische kennis moeten zoeken bij jou in de buurt dan weet je zeker dat 't goed komt!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Contactslot, kabels / klemmen en dynamo is zo het eerste wat me te binnen schiet...

MVeldhuis

Dynamo lijkt me niet omdat een volle accu als buffer fungeert. Jelle kon de auto uit zetten en starten aan de kant van de weg dus die accu was vol.

jrkalf

Citaat van: Dirk342 op 26-12-2011 12:46:43
Contactslot, kabels / klemmen en dynamo is zo het eerste wat me te binnen schiet...

Contactslot en kabels dan misschien.

klemmen zitten goed vast. En de dynamo, al is het een verdachte... hij laadt de auto wel bij. Ik kon nadat ik bij m'n broertje was geweest de auto gewoon weer stoppen en starten zonder hulp van startkabels of een startaccu.

Ik zit op de volvo chat ook even te praten met de slimme mannen. Daar wordt mogelijk gehint naar een relais. Ik ga zo maar even buiten bij de auto kijken.
shRek is verkocht!
---