shRek! Oud lijf, jong hartje

Gestart door jrkalf, 08-04-2010 19:09:22

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Dan hebben ze ergens iets niet teruggestoken zoals het hoort... Balen!
2011 V70 2.0T R-Design MT

)()()sT

Waarom is die turbo eigenlijk uit Zweden gekomen??
Hopelijk heb je snel een oplossing voor het euvel nu ;)

jrkalf

Citaat van: Thijssie! op 12-10-2010 11:52:30
Valt misschien best mee... Kan best zijn dat hij een brandstoftekort heeft waardoor hij stottert. Of de bougies zijn gewoon niet meer fris, bij de turbomotor zijn die wel vaker veroorzaker van stotterende motoren ;)

Brandstof tekort, zou hij misschien ook last van gehad moeten hebben voor de turbo wissel? Er is niets verandert inde brandstof..... alhoewel... het inlaatspruitstuk is er vanaf geweest toen de de carter ontluchting aangepakt is. Misschien dat er daar iets fout zit.

Bougies: net 6.000km oud. Van die mooie NGK BRK8E-IX bougies
Bougie kabels: 10.000km oud.
Verdelerkap: onbekend, maar wel ooit vervangen
Rotor: onbekend
bobine kabel: origineel
Bobine: origineel

Er zitten dus nog wat gaten in de diagnose, maar wel heel frapant dat het direct na de turbo wissel komt.
Was er niet iets met verschillende type carter ontluchting olieafscheider potjes ?
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

jrkalf

Citaat van: )()()sT op 12-10-2010 11:56:22

Komt bij volvo vandaan, hebben ze in Nederland niet nieuw meer op voorraad liggen. Ja, een echte metaalgrijs blinkende nieuwe.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Wout309t

Turboslang los/niet goed vast?
2011 V70 2.0T R-Design MT

jrkalf

Citaat van: Wout309t op 12-10-2010 12:00:18
Turboslang los/niet goed vast?
Intercooler slangen zijn gecontroleerd en ook even bevoeld. Ze zitten vast en ik voel geen scheuren.
shRek is verkocht!
---

Thijssie!

Is niet frappant, heb dat recent nog ergens gelezen. Ik dacht aan het volgende:

nieuwe turbo bouwt meer druk op waardoor meer brandstof nodig is. De brandstofpomp was voor de wissel al een beetje ral en kan met de nieuwe turbo het extra beetje brandstof niet meer leveren...

Klinkt best aardig al zeg ik het zelf...

jrkalf

Citaat van: Thijssie! op 12-10-2010 12:05:39

nieuwe turbo bouwt meer druk op waardoor meer brandstof nodig is. De brandstofpomp was voor de wissel al een beetje ral en kan met de nieuwe turbo het extra beetje brandstof niet meer leveren...

Ik heb het probleem in beide gevallen (LPi en Benzine). Ik denk dat de brandstofpomp dan af valt.
shRek is verkocht!
---

Thijssie!

Citaat van: jrkalf op 12-10-2010 12:08:33

Ik heb het probleem in beide gevallen (LPi en Benzine). Ik denk dat de brandstofpomp dan af valt.

Dat had je niet gezegd he?! :eusa_naughty:

;D

Dan nog eens je ontsteking nakijken, hoe oud zijn de bougiekabels?

)()()sT

Citaat van: jrkalf op 12-10-2010 11:59:44
Citaat van: )()()sT op 12-10-2010 11:56:22

Komt bij volvo vandaan, hebben ze in Nederland niet nieuw meer op voorraad liggen. Ja, een echte metaalgrijs blinkende nieuwe.

???

Ik heb gewoon bij de dealer mijn 16T besteld en de dag erna was ie er ;)

Ludo

Ja maar het klopt niet.  ;D
Voor zover ik begrepen heb, is de auto niet gechipt, en is er de standaard turbo weer opgekomen.

Thijssie!

Citaat van: Ludo op 12-10-2010 12:11:06

Ja maar het klopt niet.  ;D
Voor zover ik begrepen heb, is de auto niet gechipt, en is er de standaard turbo weer opgekomen.

Dat kan, maar dan ben ik wel benieuwd wat in dit verhaal niet klopt. Klopt het in het geheel niet of zie ik iets over het hoofd? Zo leer ik er nog iets van.... ;)

jrkalf

De originele ECU zit er in. Ik weet alleen niet of de vorige eigenaar (autobedrijf medewerker bij een gas inbouwer) in die ECU heeft zitten roeren...  ???

inlaatspruitstuk klinkt als misschien een puntje.. Het probleem is gekomen sinds de gecombineerde wissel van carterontluchting als turbo. Misschien hebben ze iets scheef getikt in het inlaatspruitstuk? Geldt dit geval voor zowel benzine als LPi?

Jelle
shRek is verkocht!
---

jrkalf

Citaat van: Thijssie! op 12-10-2010 12:13:07
Citaat van: Ludo op 12-10-2010 12:11:06

Ja maar het klopt niet.  ;D

Dat kan, maar dan ben ik wel benieuwd wat in dit verhaal niet klopt. Klopt het in het geheel niet of zie ik iets over het hoofd? Zo leer ik er nog iets van.... ;)

Het verhaal van een "andere" turbo, dus andere turbodruk dus andere brandstof waardes klopt wel. Bij een origneel systeem met eenzelfde turbo zou een turbo wissel ongestraft moeten kunnen. Dan verandert er niets aan de brandstof waarden.
shRek is verkocht!
---

Ludo

Met standaard ecu en standaard turbo veranderd er niks als je de turbo vernieuwd.
De turbodruk word daarom niet persé hoger.
Tenzij de oude turbo zo versleten is, dat ie de standaard turbodruk niet meer haalt.