HELP airco word wel koud onder de kap maar NIET in de auto

Gestart door 850estatetdi, 24-04-2010 22:23:16

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Dat kan, maar monteer ze wel in dezelfde stand terug! Bij voorkeur dus eerst helemaal open of dicht zetten.

Gr :D

850estatetdi

is er dan nog 1 klep speciaal voor de airco of moet ik ze allemaal ff los halen?

thuur

De kleppen zijn voor de uitstroomrichting. Welke voor welke richting is weet ik niet uit mijn hoofd, maar daar kom je proefsgewijs wel uit. Anders even zoeken op het forum, er staat vast wel ergens een prachtig plaatje.

Gr 8)

850estatetdi

schiet me nou wat te binnen me vader heeft die wittebak los gehad daar stond water kachelradiateur lek zou het kunnen dat omdat die los is geweest er iets niet goed zit?

sjarrel2

Als het een probleem is met de stelmotor(s), lees anders even mijn topic door http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40406.0.html. Ik heb het motortje van de passagierskant een aantal weken geleden vervangen. Even onder voorbehoud, weet niet of deltamill ecc's anders zijn. Succes iig!

850estatetdi

Citaat van: thuur op 25-04-2010 11:54:15
De kleppen zijn voor de uitstroomrichting. Welke voor welke richting is weet ik niet uit mijn hoofd, maar daar kom je proefsgewijs wel uit. Anders even zoeken op het forum, er staat vast wel ergens een prachtig plaatje.

Gr 8)

maar als ik zeg maar van de voeten stand naar het voor raam wil doet die dat wel gewoon en alle andere standen ook

thuur

850estatetdi

Citaat van: sjarrel2 op 25-04-2010 11:55:40
Als het een probleem is met de stelmotor(s), lees anders even mijn topic door http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40406.0.html. Ik heb het motortje van de passagierskant een aantal weken geleden vervangen. Even onder voorbehoud, weet niet of deltamill ecc's anders zijn. Succes iig!

dankje wel sjarrel maar had je dan echt warme lucht want bij mij is het zo dat er wel gewoone normaale koude lucht overal uit komt net als een auto zonder airco

850estatetdi

Citaat van: thuur op 25-04-2010 11:59:26
Dan heb je nog de koud/warm klep.

Gr :D

dankje wel thuur ik ga is ff zoeken waar die moet zitten en kijken of die dan wel goed werkt want het is niet zo dat er warme lucht uit komt

sjarrel2

Citaat van: 850estatetdi op 25-04-2010 11:59:35

Nee. Bij de passagierskant kwam er bij mij alleen maar warme lucht uit. Ook als ik hem koud zette. Met of zonder airco maakte niks uit. Toen ik het motortje eruit had gehaald, zag ik ook dat hij niet werkte; het asje draaide niet als ik de temperatuur wijzigde. Ik had trouwens ook een foutcode die keurig aangaf dat het motortje overleden was. Weet niet of die ecc's  van deltamill ook uit te lezen zijn??

dankje wel sjarrel maar had je dan echt warme lucht want bij mij is het zo dat er wel gewoone normaale koude lucht overal uit komt net als een auto zonder airco

850estatetdi

Citaat van: sjarrel2 op 25-04-2010 12:06:08
Citaat van: 850estatetdi op 25-04-2010 11:59:35

Nee. Bij de passagierskant kwam er bij mij alleen maar warme lucht uit. Ook als ik hem koud zette. Met of zonder airco maakte niks uit. Toen ik het motortje eruit had gehaald, zag ik ook dat hij niet werkte; het asje draaide niet als ik de temperatuur wijzigde. Ik had trouwens ook een foutcode die keurig aangaf dat het motortje overleden was. Weet niet of die ecc's  van deltamill ook uit te lezen zijn??

bij mij word die aan beide kanten wel gewoon koud
ik denk dat ik alless maar is los ga halen en ga kijken wat ik vinden kan

850estatetdi

net alles ff los gehaalt en gekeken of alles het doet en kan niets vinden dat het neit doet.
wel iets wat me net opviel toen ik de vergelijking aan ging met me andere auto een bmw 525 als ik de airco van de bmw aan zet woord die dikke leiding onder de motorkap vrij wel gelijk heel erg koud, bij de volvo daarin tegen niet.
uit de bmw komt ook gelijk steen koude lucht binnen de auto is, bij de volvo niet.
bij de bmw had ik nergens iets van ijs vorming bij de volvo wel(het blokje dat ik op de foto met rode pijtjes aan gegeven hebt)
maar de dikke leiding naar binnen toe word dus niet steen koud wel iets kouder maar niet echt veel. de kleine leiding er naast word warm.
wat zou dit kunnen zijn.

alvast bedankt voor jullie mee denk werk

850estatetdi

is het eigelijk normaal dat dat blokje vrij snel een soort sneeuw/ijs laag krijgt

KIM

Je zou wel condens op 1 van de leidingen moeten zien; bevriezen mag niet.
Misschien toch eens de vullingsgraad van je systeem laten controleren? Symptomen lijken ook wel op een installatie met te weinig koudemiddel.

Turbo-Geek

Citaat van: KIM op 25-04-2010 16:03:53
Je zou wel condens op 1 van de leidingen moeten zien; bevriezen mag niet.
Misschien toch eens de vullingsgraad van je systeem laten controleren? Symptomen lijken ook wel op een installatie met te weinig koudemiddel.

Lijkt me niet .... Als dat zo is dan slaat de compressor niet aan en dan kan je zeker geen koude delen of zelfs bevriezing zien/voelen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------