T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Leuk cadeau om onder de kerstboom te vinden! Wanneer wordt  `ie gespoten?

Veel plezier eRmee!

Joeri

Vet, super coole bumpert! Ik neem aan dat de rest van de auto deze kleur krijgt  :evil:  Die kunnen we er mooi op het gemakkie op gaan plakken!
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Sbv

heb je ook al koplampwissers en motoren ?
Als je montage hulp nodig hebt, laat het maar weten

daytonawim

Aha, idd leuk klussie wissermotoren monteren   8)

Wel effe foto's maken of beter een filmpie met geluid   :eusa_whistle: :eusa_whistle:

StefanCJ

Ha ... Nu denk ik te weten waarom er bij mij alleen wissers zitten en ze niet werken!  ;D

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 25-12-2010 12:24:32
Ha ... Nu denk ik te weten waarom er bij mij alleen wissers zitten en ze niet werken!  ;D
Motoren zijn niet aangesloten bij je als ik het me goed kan herinneren tenministe

maartendeb

Het plan is een kamikaze actie (qua centen) in het voorjaar: dan gaan hopelijk in 1 sessie de bumper + accessoires en de velgen + nieuwe banden erop. Qua voorbereidingen op die klusdag moet ik dus nog wissers/motors/roosters/bumper brackets/schroeven/bumperstrip scoren, bumper spuiten, velgen op laten knappen, èn nieuwe banden :eusa_shifty:

Als mensen trouwens nog een goed (&betaalbaar) adres weten voor het spuitwerk, dan houd ik me aanbevolen!

Verder had ik al gelezen dat die koplampwissers een drama zijn, maarja ik vind wel dat alles moet werken aan de wagen hoor ;D Anders is dit misschien nog een optie?

UserID6342

In Nijmegen weet ik nog wel een aantal adressen waar je rustig heen kunt gaan, tegen allerzins redelijke prijzen.

Sbv

Motoren voor koplampwissers monteren is wel te doen, het is redelijk wat werk, maar kan prima.

Je kan ook tijdje zonder rijden hoor, of gelijk omdat het toch gespoten moet worden de boel dichtplamuren

StefanCJ

Citaat van: Sbv op 25-12-2010 13:12:49
Citaat van: StefanCJ op 25-12-2010 12:24:32
Motoren zijn niet aangesloten bij je als ik het me goed kan herinneren tenministe

Klopt.

maartendeb

Zo, de 2.5T is weer APK gekeurd voor een jaar. Stuurkogel LV was een APK puntje van vorig jaar, dus dit keer heb ik stuurkogels/stangen/hoezen laten vervangen. Ik had alleen niet verwacht dat de remschijven achter niet APK fähig meer waren; die zijn 18k / 11 maanden geleden nog vervangen. Ze hadden het over rare groeven aan de buitenkant, de binnenkant was nog wel goed :eusa_think: Wagen staat nu bij de uitlijner.

Verder ben ik het spoor bijster wat betreft het nare schuurgeluid tijdens het optrekken, het is namelijk weg. Daar ben ik uiteraard ontzettend blij mee. Alleen het enige wat er veranderd is na de turbo checkup, is dat ik een bevestigingsdopje van het hitteschild afgepulkt heb:

Het viel me op dat het dopje wat los zat en dat daardoor het hitteschild wat kon rammelen. Natuurlijk viel het dopje achter het motorblok en heb ik het niet meer terug kunnen vinden op straat, dus ja toen maar even zonder :eusa_doh:

De link legde ik later die dag pas na een rit door de omgeving. Ik wilde even checken of het geluid er nog was, dus ik trok stevig weg bij het stoplicht: hmm, niks. Daarna nog een paar stoplichten, niks...
De dag erna tijdens een lange rit bij elke mogelijkheid flink doorgetrokken, maar ik hoorde echt alleen nog awesome roffel en m'n vriendin ;D

Het lijkt me echt stug dat dit de fix was, want het klonk gewoon niet als een rammelend hitteschild. Then again, inmiddels ben ik alweer een paar weken verder zonder nare bijgeluiden, misschien eindelijk eens mazzel ::) Bedankt aan eenieder die heeft meegeholpen/gedacht, nu kan ik weer van de wagen genieten :)

VELTMAN

wie zijn die adressen in Nijmegen Dirk voor spuitwerk en  weet je of zo ook een stukje verroeste plaat kunnen verhelpen ;D

Joeri

Eindelijk weer een update!  ;) Hhmmmm, onverwacht wat duurder apk-tje dus... Wel vreemde slijtage aan je brakes zeg  :eusa_doh:

Ennuh, geluidje is dus nog steeds weg? Ook met nieuw doppie?  8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

maartendeb

Jep nog steeds weg, geen nieuw doppie! Zo dat stuurt trouwens wel een potje lekker die nieuwe stangen/kogels  :eusa_dance:

StefanCJ

Gelukkig had je je Comets al besteld voor je (duurder dan verwachte) APK, anders hadden die misschien even moeten wachten, en das natuurlijk zonde  ;)

Heb je je APK ergens in Utrecht laten uitvoeren?

Grtz.