T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

Arie T5R

Om nog maar even terug te komen op het langzame vullen van je LPG tank: Mesman ontluchtte mijn tank en probleem echt helemaal opgelost! Verder ben jij ECHT goed bezig, tjee, dat wordt/is een mooie kar!

)()()sT

Alleen die grille....  :azn:

;D

Sbv

Citaat van: )()()sT op 08-10-2011 23:12:54

;D
Team Utrecht is bezig met een transformatie naar origineel of Vintage  ;D

StefanCJ

Citaat van: )()()sT op 08-10-2011 23:12:54

;D

Mooi hé? Binnenkort ook Team Limboland aan de retro gril?

;D

dbs1

Citaat van: maartendeb op 13-09-2011 11:25:21
Hoi! Helaas is mijn startprobleem is weer terug. Het is een paar weken na de LPi inbouw weer begonnen. Na een nachtje stilstaan komt ie maar moeilijk op gang, motor stort in en reageert niet op het gas (elektronisch pedaal). Meestal gaat hij naar een paar seconden goed lopen, soms slaat ie af en moet ik een 2e keer starten; dat gaat dan prima. Als hij moeilijk start, slaat hij wel net zo snel aan als normaal.

Vorige keer heb ik de injectoren gereinigd (utrasoon + injectorreiniger), brandstoffilter vervangen, antennering stekker schoongemaakt, bougiegaten geroken (geen benzinelucht), elco's in relais 103 vervangen, brandstofdruk gemeten. Van de een op de andere dag was het toen weg.

Dit keer dacht ik, gezien de verse Vialle installatie, gelijk aan lekke gasinjectoren. Dus ik ben wat gaan testen. Als ik hem 's avonds wegzet op gas, heb ik er de volgende ochtend last van. Als ik de laatste kilometers op benzine rij en hem dan wegzet, heb ik de volgende ochtend geen last. Ik zet hem nu toch steeds weg op gas. Voordat ik start, zet ik eerst het contact vanuit 0 een paar keer op II, dan start hij in 1 keer goed. Dan lijkt mij dat ik niet te maken met een lekke gas/benzine injector toch?

Ik verdenk nu de brandstofpomp, dus die zou ik graag vervangen. Mijn (n00b)vraag: volgens Vida hoort de benzinedruk bij mijn wagen tussen de 3.75 en 3.95 bar te zitten, ipv de gebruikelijke 3 bar. Kan ik dan gewoon een Walbro pomp monteren? 255 liter per uur zegt toch niets over druk?

Dank!

edit: bougies en bobines zijn trouwens ook vers.

Ik weet niet of je er wat aan hebt voor een MY99, mijn V70R is nog van MY98 (geen electronische gasklep), maar het eerste deel van het startprobleem lijkt op wat mijn V70R op LPi vertoonde:

wel spontaan aanslaan, maar vervolgens bijna afslaan, matige respons op het gaspedaal en na een aantal seconden was het goed.
Starten op gas kon ik niet proberen (LPi ME7 start bij mijn weten altijd op benzine), maar wanneer ik de auto handmatig op benzine had gezet voor het stoppen de avond ervoor, leek het minder te zijn. Ik verdacht dus een component van de LPi, bleek het uiteindelijk een vacuumlek te zijn.
Beter gezegd, ik had 3 vacuumlekken in een paar weken te pakken, inclusief het "knietje" links aan het inlaatspruitstuk. De anderen zaten in de buurt van het stationairregelsysteem, maar dat ziet er bij jouw 2.5T heel anders uit.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

)()()sT

Ow! Want ik heb het ook bij de 850 en verdacht/verdenk iets in de LPi-sfeer ;D

maartendeb

Dank voor de tips heren!

Om eerlijk te zijn, ik heb het startprobleem even gelaten. Als ik dus paar keer contact van 0 -> II zet en dan start lijkt het minder. Maar het blijft natuurlijk toevallig dat het een week na de LPi weer is begonnen ;D Binnenkort maar eens met Son bellen voor een afspraak. Heb alleen al m'n vrije dagen al verbrand dit jaar, dus dat stel ik uit tot begin 2012. Beetje lakse houding misschien, maar voorlopig krijg ik de 2.5T nog aan de praat. En het is altijd wel wat met de 2.5T, ben er even klaar mee :evil:

Taranis

Je bedoelt dat je voor iets ouders aan het kijken bent? :eusa_whistle:

maartendeb

Ik snap hem niet.

Taranis

Afgelopen zondag, VKB... voor dagelijks vervoer vond je 't niets, maar wel leuk voor erbij?

maartendeb

Ahh zo! Ja die "den blauwe" van volvolvo.nl, ik stond te watertanden :eusa_drool: Ik heb het thuisfront al geprepareerd, nu nog even sparen ;D

henry classic v70

Je gaat de 2.5 T toch niet wegdoen Maarten? Hij is weer in showroom conditie met al die nieuwe onderdelen ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

maartendeb

Citaat van: henry classic v70 op 18-10-2011 20:29:40
Je gaat de 2.5 T toch niet wegdoen Maarten? Hij is weer in showroom conditie met al die nieuwe onderdelen ;D

Haha welnee, van deze money pit komen we nooit meer af ;D Maar iets leuks belastingvrij voor erbij zie ik wel zitten... :eusa_drool:

Verder nog wat nieuws van het radio front. Van het weekend heb ik bij Joost een SC-900 opgepikt. De telefoon mute van de parrot werkte niet meer. En aangezien deze units picky zijn qua cd-r èn ik nog zo'n iPod kastje had liggen, moest dat er ook eindelijk maar eens in :)

Ik heb (nog) geen center speaker, dus heb de boel zo aangesloten: 1. kabel dashboard -> 2. volvo -> 3. iso -> 4. parrot -> 5. volvo -> 6. versterker -> 7. radio. De stroom voor de parrot, iPod adapter en turbodrukmeter heb ik van "2. volvo -> 3. iso" afgetapt. De mute heb ik in de stekker van "6. versterker -> radio" gezet, pin A-9, zelfde als bij de SC-805 (ipv A-12?). Alles werkt...en er zit inmiddels een kluwe kabels achter het dashboardkastje waar ik niet trots op ben ;D

Als laatste moet ik nog iets slims verzinnen voor een jack plug naar m'n telefoon. Of ik zal een stuk van m'n Brodit houder af moeten zagen en een kabeltje door het ventilatierooster moeten voeren, of ik maak een jack inputje in de asbak of in het opbergvak van de middenconsole.

Sbv

en je hebt geen mooie foto rapportage gemaakt ?

maruska

sander, je weet toch dat de Utrèchse Posse niet zo veel met camera's heeft, behalve die van achteren flitsen ? ;D
Weer netjes bezig geweest Maarten, wordt nog wel wat zo ^^
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R