T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Die klusruimte is wel ubercool  :eusa_drool:

fbm

Citaat van: StefanCJ op 24-12-2011 15:22:31

Zeker! En dat in Utrecht, dat is maar schaars te vinden zo'n ruimte in deze omgeving!  :eusa_clap:

maartendeb

Citaat van: fbm op 24-12-2011 20:25:04
Citaat van: StefanCJ op 24-12-2011 15:22:31

Zeker! En dat in Utrecht, dat is maar schaars te vinden zo'n ruimte in deze omgeving!  :eusa_clap:

Was het maar in Utrecht! Het is 20 minuutjes rijden, maar absoluut de moeite waard :)

maartendeb

Zo vandaag heerlijk geklust! Intercoolerslangen gemonteerd, de IPD TCV opnieuw ingebouwd en de koelwaterslangen van mooie nieuwe slangklemmen voorzien :)

Begonnen met een ergenis wegwerken. Het wordt allemaal broos, dus kom ze steeds vaker tegen. Ik pak er gewoon elke klus een paar aan, dan heb ik ze op den duur allemaal wel een keer gehad:

En weer netjes:

Koelwaterslangen van nieuwe slangklemmen voorzien:

Zoals Dirk vaak zegt: kijkt gelijk een stuk mooier zo :D (mooie uitspraak)

Gelijk weer een nieuwe ergenis gespot, volgende keer dat kabeltje even aanpakken:

Daarna de IPD TCV opnieuw gemonteerd. Die had ik er destijds weer afgehaald, omdat de turbodruk ineens raar begon te doen (werd geknepen door het motormanagement). Toen een turbodrukmeter gemonteerd om het probleem te "visualiseren". Ook een nieuwe originele Pierburg TCV gemonteerd en de Emission Control Module zekering eruit getrokken. Het probleem bleef lang weg, zeker een half jaar. Tot de terugweg van vakantie eind Augustus van Zuid Frankrijk (30C) naar Nederland (15C), toen begon het weer -> Uiteindelijk zekering ECM er weer uit -> sindsdien weer weg. We proberen het gewoon nog een keer, want kennelijk ligt het dus niet aan de IPD TCV. Nou dan mag ie er wel weer in.

De eerste keer had ik hem volgens de handleiding gemonteerd. Je schroeft de bracket met twee parkertjes aan het luchtfilterhuis, vervolgens kun je er niet meer bij. Dat zag er zo uit:

Toen kwam ik nog een plaatje op de interwebz tegen, waarbij de bracket in spiegelbeeld was, dan past het perfect ???

Nu heb ik het zo gedaan, bracket beetje bijbuigen en klem zetten:

Iets langer slangetje voor naar de wastegate gemonteerd, toen zag het er zo uit, prima deluxe!

Daarna verder met de intercoolerslangen. Zo had ik ook een foto van de oude slangklemmen onder bij de radiateur en intercooler:

En de nieuwe intercoolerslang + slangklemmen erop:

Net bij het terugkijken van de foto's viel me ineens pas die groene aanslag links bij de condensor op. Met flits valt het helemaal op:

Ze hebben bij het repareren van de airco 1,5 jaar terug groene kleurstof toegevoegd om in te toekomst eventuele lekkage eenvoudig op te kunnen sporen. De condensor is niet vervangen destijds...:(

Gelijk maar even onderdeelnummers opgezocht:

En even een snelle prijs check van de condensor:

So first I was like:

Then I was like:

Die condensor ga ik dus alvast op de plank leggen ;D (en de o-ringen)

Nog wat plaatjes van de montage:

Die slangklem bij de intercooler heb ik uiteindelijk nog een kwartslag gedraaid, anders paste dat schotje er niet meer bovenop:

Klaar :) Dan valt gelijk die scheve slangklem op:

Toch liever recht ;D

Het was weer een fijne klusmiddag. Ik heb weer fijne stramme poten en was weer half onderkoeld, maar het ging lekker en verder geen verassingen (op de airco na dan). Blij met de keuze voor zwarte slangen in plaats van blauwe, dat zou me toch iets te pimp worden. Daarnet nog even een testritje gemaakt en ik wil me gezien de ME7+ inleren TCV nog niet meteen rijk rekenen, maar ik zag mooi wel even 0,05 bar meer turbodruk op m'n metertje, woehoe! 8)

dopie

Netjes Maarten (jammer dat je ze niet blauw hebt gedaan ;D)

Sbv

Bewust voor zwarte slangen gekozen ?

net werk verder. Ben nog denkende om voor de S70 dit ook eens allemaal te gaan vervangen

)()()sT

Mooi Maarten, geweldig leuk verslag weer :D
Die thules rondom de LPi-bekabeling verweren heel snel hè!

maartendeb

Citaat van: Sbv op 24-12-2011 20:50:34

Ja. Ik zat eerst op de wip, wilde eerst blauw. Maar bij een MY99 zitten die turboslangstukken toch wel erg in het zicht, dat zou dan wel heel erg blauw worden allemaal. Bovendien is zwart wat bescheidener, past bij mijn bescheiden turbo. En wat de doorslag gaf was dat do88 alleen zwart op voorraad had ;D

Emiel

maartendeb

Citaat van: )()()sT op 24-12-2011 20:55:28
Mooi Maarten, geweldig leuk verslag weer :D
Die thules rondom de LPi-bekabeling verweren heel snel hè!

Thanks :) Ja zonde he. Je ziet ze met de dag witter uitslaan, en daarna vallen ze uit elkaar :-\

Hiker

Ben nog denkende om voor de S70 dit ook eens allemaal te gaan vervangen

Wellicht geen overbodige luxe om dat ook bij een '99-er diesel te doen......
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

maruska

net werk verder. Ben nog denkende om voor de S70 dit ook eens allemaal te gaan vervangen
Bel je tegen die tijd ? Heb al zoooo lang geleden die dingen vervangen, dat de routine eruit is ;D
@Maarten : Ubernetjes !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Vulk

Mooi hoor! Elke dag een beetje beter. :)

dopie

Maar Maarten wanneer komt nu de RRRRRRRRRRRR dan ;D?