T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

maartendeb

#795
De dag voor de Kerstboommeeting de voorremmen losgehad vanwege gepiep. Op de terugweg van de kerstboommeeting piepten ze alweer  >:( Derhalve de Textar blokken in de prullenbak gepiept en dit keer Volvo blokken geplaatst. Daarbij ben ik er achter gekomen dat er blijkbaar blokken voor 15" en voor 16" schijven bestaan, weer wat geleerd :)

Volvo remblokken 272343 voor 16" schijven:


Bij poging 1 van het ontpiepen van de Piepstar blokken viel me al op dat ze aan de buitenkant een opstaand randje hadden, alsof de blokken net te groot waren. Als je ze vergelijkt met de Volvo blokken klopt dat zo te zien wel:


Daarna nog de reden van de koelwaterlekkage aangepakt, het kleine (siliconen) slangetje dat die leiding naar de turbo verbindt, druppelde onder druk:


Het is het rechte slangetje van dit do88 kitje. Het andere slangetje hoort onder bij de turbo:


Dus nou ik blij, lekkage opgelost, koelvloeistof bijgevuld en een flink stuk gereden. Nog 1x gepiep van de voorremmen gehoord, gelijk boos natuurlijk. Maar goed kom ik vandaag thuis, even onder de kap checken, niveau weer net onder het minimum. Najaaaa :eusa_think: Rook geen weeïge lucht meer rond de auto, en het vervangen slangetje lijkt in orde, dus ik denk die lekkage in ieder geval gefixt is. Kan verder ook nergens sporen van lekkage vinden in/onder het motor compartiment vinden. De radiateur is 2 jaar geleden vervangen, thermostaat ook, de kachelradiateur vorig jaar (geen vettige ramen/weeïge lucht in de wagen), koelwaterslangen in oktober. De waterpomp was vorige keer bij de garage al gecheckt en die leek in orde. Koelsysteem onder druk gezet en toen lekte dus dat kleine slangetje.
Na het vervangen van dat slangetje heb ik koelvloeistof bijgevuld en niet ontlucht. Nu bijgevuld en goed ontlucht. Koelvloeistof ziet er prima uit, er borrelde niets in het tankje, de peilstok knettert niet bij de aansteker. Morgen weer een flink stuk rijden, kijken wat het doet. Dinsdag gaat de wagen voor de APK, dan vraag ik of ze nogmaals op onderzoek uit willen.
Inmiddels ook ingelezen op het forum wat betreft alle rampscenario's, dat wordt weer heerlijk slapen de komende tijd ;D

De wagen rijdt verder echt heerlijk, ik geniet ervan!

arjen850

Citaat van: maartendeb op 31-12-2011 20:11:46
De dag voor de Kerstboommeeting de voorremmen losgehad vanwege gepiep. Op de terugweg van de kerstboommeeting piepten ze alweer  >:( Derhalve de Textar blokken in de prullenbak gepiept en dit keer Volvo blokken geplaatst. Daarbij ben ik er achter gekomen dat er blijkbaar blokken voor 15" en voor 16" schijven bestaan, weer wat geleerd :)

Volvo remblokken 272343 voor 16" schijven:
http://dl.dropbox.com/u/1442271/v70/remmen/01_volvo_remblokken_272343.jpg

Bij poging 1 van het ontpiepen van de Piepstar blokken viel me al op dat ze aan de buitenkant een opstaand randje hadden, alsof de blokken net te groot waren. Als je ze vergelijkt met de Volvo blokken klopt dat zo te zien wel:
http://dl.dropbox.com/u/1442271/v70/remmen/02_remblok_volvo_vs_textar.jpg

Daarna nog de reden van de koelwaterlekkage aangepakt, het kleine (siliconen) slangetje dat die leiding naar de turbo verbindt, druppelde onder druk:
http://dl.dropbox.com/u/1442271/v70/koelwaterslangen/02_lekkende-turbo-koelwaterslang.jpg

Het is het rechte slangetje van dit do88 kitje. Het andere slangetje hoort onder bij de turbo:
http://dl.dropbox.com/u/1442271/v70/koelwaterslangen/01_do88-kit24_turbo_koelwaterslangen.jpg

Dus nou ik blij, lekkage opgelost, koelvloeistof bijgevuld en een flink stuk gereden. Nog 1x gepiep van de voorremmen gehoord, gelijk boos natuurlijk. Maar goed kom ik vandaag thuis, even onder de kap checken, niveau weer net onder het minimum. Najaaaa :eusa_think: Rook geen weeïge lucht meer rond de auto, en het vervangen slangetje lijkt in orde, dus ik denk die lekkage in ieder geval gefixt is. Kan verder ook nergens sporen van lekkage vinden in/onder het motor compartiment vinden. De radiateur is 2 jaar geleden vervangen, thermostaat ook, de kachelradiateur vorig jaar (geen vettige ramen/weeïge lucht in de wagen), koelwaterslangen in oktober. De waterpomp was vorige keer bij de garage al gecheckt en die leek in orde. Koelsysteem onder druk gezet en toen lekte dus dat kleine slangetje.
Na het vervangen van dat slangetje heb ik koelvloeistof bijgevuld en niet ontlucht. Nu bijgevuld en goed ontlucht. Koelvloeistof ziet er prima uit, er borrelde niets in het tankje, de peilstok knettert niet bij de aansteker. Morgen weer een flink stuk rijden, kijken wat het doet.
Inmiddels ook ingelezen op het forum wat betreft alle rampscenario's, dat wordt weer heerlijk slapen de komende tijd ;D

De wagen rijdt verder echt heerlijk, ik geniet ervan!

Ah, dus daar kwam dat hele kleine plasje onder je V70 vandaan ;) Ik vind het een mooie auto Maarten :eusa_clap:

maartendeb

Citaat van: arjen850 op 31-12-2011 20:15:36
Ah, dus daar kwam dat hele kleine plasje onder je V70 vandaan ;) Ik vind het een mooie auto Maarten :eusa_clap:

Oh ja Arjen heb ik wat achter gelaten bij de Kerstboommeeting? Ik zit te denken of de ECC niet aanstond toevallig. Had zelf niet het idee dat dat kleine slangetje zoveel lekte, voor de voordeur houdt ie z'n plasje altijd wel binnen namelijk.

Dank voor het compliment, doet me goed! :)

arjen850

Citaat van: maartendeb op 31-12-2011 20:25:31
Citaat van: arjen850 op 31-12-2011 20:15:36
Ah, dus daar kwam dat hele kleine plasje onder je V70 vandaan ;) Ik vind het een mooie auto Maarten :eusa_clap:

Oh ja Arjen heb ik wat achter gelaten bij de Kerstboommeeting? Ik zit te denken of de ECC niet aanstond toevallig. Had zelf niet het idee dat dat kleine slangetje zoveel lekte, voor de voordeur houdt ie z'n plasje altijd wel binnen namelijk.

Dank voor het compliment, doet me goed! :)

We zagen een klein plasje liggen toen je wegreed, en vroegen ons af of dat van je V70 afkomstig zou zijn. Maar dat hoeft natuurlijk niet he ;D

StefanCJ

Citaat van: arjen850 op 31-12-2011 20:28:24
Citaat van: maartendeb op 31-12-2011 20:25:31
Citaat van: arjen850 op 31-12-2011 20:15:36
Ah, dus daar kwam dat hele kleine plasje onder je V70 vandaan ;) Ik vind het een mooie auto Maarten :eusa_clap:

Oh ja Arjen heb ik wat achter gelaten bij de Kerstboommeeting? Ik zit te denken of de ECC niet aanstond toevallig. Had zelf niet het idee dat dat kleine slangetje zoveel lekte, voor de voordeur houdt ie z'n plasje altijd wel binnen namelijk.

Dank voor het compliment, doet me goed! :)

We zagen een klein plasje liggen toen je wegreed, en vroegen ons af of dat van je V70 afkomstig zou zijn. Maar dat hoeft natuurlijk niet he ;D

En bedankt Arjen, dat worden weer twee slapeloze nachten meer  ;D

arjen850

Dat zou ik nooit willen bereiken hoor((:~)

maartendeb

#801
"Zo! Die is kapot!"


Nieuwe handremkabels en weer een jaartje APK. Nu kan ik gelukkig weer lachen, gisteren niet ;D

Ze hebben bij A&E ook koelwaterlekkage nummer 2 gevonden: de grote koelwaterslang naar het motorblok bleek aan de onderkant iets te lekken onder hoge druk, nadat ik die roestige klem had vervangen door een sexy nieuwe. Naja liever te los dan te vast toch? Klem aangedraaid en hopelijk klaar met dat koelwater nu!

)()()sT

Ik vind dat ook altijd lastig. bij mij lekte dus de aansluiting van een van de kachelslangen of de turbo-afvoer op die metalen buis.
Zelf vond ik dat ze eerst al aardig vast zaten, maar toen de boel na de inspectie nog ff vaster gezet (en was de lekkage weg :))
Tijdens de erop volgende beurt bij Thuur heeft ie alle klemmen nog een slagje kunnen geven  :azn:

maartendeb

#803
We missen net dat fingerspitzengefühl Joost 8)

)()()sT


maartendeb

#805
Zo wat een sleutelgeweld in de Webdagboek sectie dit weekend! :o Kom ik aan met slechts m'n gele mistlampies...:eusa_shifty:

Het stond bij de wagen van tom480 erg mooi, dus ik dacht ik probeer het ook eens.

Ook folie gehaald bij F.S.B Shop:


Na 3 pogingen kreeg ik het niet beter dan dit. Het is helaas niet perfect geworden, ik kreeg de hoeken maar moeilijk netjes (breathe Maarten, breathe):








Met de stadslichten by night:


Ik had eigenlijk een foto moeten maken met alle lichten uit he :eusa_think: Naja, komt de volgende keer wel. En wat ik ook mooi vind, als ik het zat ben, kan het er zo weer af ;D

The Volvoboy

Hoe ben jij van plan je mistlampen te laten branden zonder je lichten aan te hebben staan?   :eusa_think:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

ulkeman

Citaat van: The Volvoboy op 08-01-2012 21:15:22
Hoe ben jij van plan je mistlampen te laten branden zonder je lichten aan te hebben staan?   :eusa_think:

eum dat kan gewoon met het draaiknopje hoor.


ik blijf de gele mistlampen super mooi vinden om te zien.
ga er toch ook zelf maar is aan denken.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

BBS

Citaat van: ulkeman op 08-01-2012 21:17:49
Citaat van: The Volvoboy op 08-01-2012 21:15:22
Hoe ben jij van plan je mistlampen te laten branden zonder je lichten aan te hebben staan?   :eusa_think:

eum dat kan gewoon met het draaiknopje hoor.

waar moet de schakelaar dan op staan wil je de stadslampen uit hebben en de mistlampen aan?
Volvoloos....

maartendeb

#809
Citaat van: BBS op 08-01-2012 21:21:44
Citaat van: ulkeman op 08-01-2012 21:17:49
Citaat van: The Volvoboy op 08-01-2012 21:15:22
Hoe ben jij van plan je mistlampen te laten branden zonder je lichten aan te hebben staan?   :eusa_think:

eum dat kan gewoon met het draaiknopje hoor.

waar moet de schakelaar dan op staan wil je de stadslampen uit hebben en de mistlampen aan?

Hmm, ik bedoelde eigenlijk een foto met àlle lichten uit.

Het is mij niet gelukt om slechts alleen de mistlampen aan te krijgen, alleen met stadslicht erbij. Heb beetje aan dat stelschroefje van de lichtknop gedraaid, toen kwam ik uit op de combinatie stads/mistlicht op standje stadslicht.

Edit: net nog even geprobeerd, "\" is het enige standje van het stelschroefje, waarbij de xenon pitten niet aanstaan als de schakelaar op 0 staat. Mistlampen doen het dan vanaf standje stadslicht.