T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

maartendeb

Citaat van: innocenti op 04-01-2016 13:50:36
Maarten. Je mag mijn foto ook plaatsen hoor.

Check. Met de plastic buis van Joost en hergebruik van de rest van het originele traject kun je deze maken :)

razorx

Dat oogt heel verzorgd. Nette oplossing!

V70geRwin

Citaat van: maartendeb op 04-01-2016 14:18:02

Check. Met de plastic buis van Joost en hergebruik van de rest van het originele traject kun je deze maken :)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1442271/850/reverse_intercoolerslangen/11_reverse_intercooler_slangen_innocenti.jpg

Mooie oplossing om de buis niet over de injectoren te laten lopen  :eusa_clap:
Je kan er zo ook makkelijk PU voor krijgen, setje kopen en niet alles gebruiken!

Heb je nog een flens/rand gemaakt aan die buis vanaf de turbo?

innocenti

Citaat van: V70geRwin op 04-01-2016 14:56:20

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1442271/850/reverse_intercoolerslangen/11_reverse_intercooler_slangen_innocenti.jpg

Mooie oplossing om de buis niet over de injectoren te laten lopen  :eusa_clap:
Je kan er zo ook makkelijk PU voor krijgen, setje kopen en niet alles gebruiken!

De buis vanaf de turbo is volgens mij de standaard buis en ingekort. De 2de buis naar de intercooler heeft 2 flensranden met ribbels om de slang te bevestigen. Ik heb het setje gekregen op de sloop. Het lag in onderdelen in een Engelse R en was niet orgineel, dus men wist er geen raad mee. Ik wel  ;)

V70geRwin

Citaat van: innocenti op 04-01-2016 15:37:23
Citaat van: V70geRwin op 04-01-2016 14:56:20

Mooie oplossing om de buis niet over de injectoren te laten lopen  :eusa_clap:

De buis vanaf de turbo is volgens mij de standaard buis en ingekort. De 2de buis naar de intercooler heeft 2 flensranden met ribbels om de slang te bevestigen. Ik heb het setje gekregen op de sloop. Het lag in onderdelen in een Engelse R en was niet orgineel, dus men wist er geen raad mee. Ik wel  ;)

Ja dat snap ik, het zijn de buizen van een standaard t-5 traject vanaf '95 tot aan de ME7 versies met elektronische gasklep, maar je hebt die buis afgezaagd en gewoon de slang met een klem erom gedaan?
Geen randje meer erin laten persen en dat blijft gewoon zitten?

Zoek zelf naar iemand met deze:
http://www.nico-sport.nl/index.php?route=product/product&path=24_154&product_id=820
Om er een mooi randje in te laten maken.

henry classic v70

Als zo'n buis is ingekort en er geen rand meer aanzit is dit eigenlijk vrij simpel op te lossen door een 6-7 tal gaatjes aan het einde te boren en daar popnagels in te drukken.. Met de juiste slangenklem schiet de slang er echt niet meer vanaf (gebeurt nl. heel vaak in de autosport op deze manier)

Deze dus de breedband slangenklem

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70geRwin

Citaat van: henry classic v70 op 04-01-2016 16:20:19
Als zo'n buis is ingekort en er geen rand meer aanzit is dit eigenlijk vrij simpel op te lossen door een 6-7 tal gaatjes aan het einde te boren en daar popnagels in te drukken.. Met de juiste slangenklem schiet de slang er echt niet meer vanaf (gebeurt nl. heel vaak in de autosport op deze manier)

Dat is inderdaad ook een oplossing, zelf met een pons vanaf de binnenkant timmeren kan ook.
Buis is alleen best dik met 4 mm, Volvo kwaliteit  ;D
Maar dat kan altijd nog als ik geen machientje kan vinden...

innocenti

Als t droog is zal ik m vanavond losschroeven. Het zit er nu een jaar of 6 zo op en is alleen losgeschoten toen ik bij een turbowissel vergeten ben vast te schroeven. Ik ben niet meer bang dat ie loskomt.

V70geRwin

Citaat van: innocenti op 04-01-2016 17:11:46
Als t droog is zal ik m vanavond losschroeven. Het zit er nu een jaar of 6 zo op en is alleen losgeschoten toen ik bij een turbowissel vergeten ben vast te schroeven. Ik ben niet meer bang dat ie loskomt.

Van mij hoeft hij niet los hoor, geloof je zo ook wel  ;)

peteRRR

Moet de slangenklem juist niet aan de ander kant van de felsrand,..kan me in deze situatie ( sluiting bocht )
voorstellen dat je er 1 aan beide kanten van de felsrand zet.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

V70geRwin

Citaat van: peteRRR op 04-01-2016 18:02:33
Moet de slangenklem juist niet aan de ander kant van de felsrand,..kan me in deze situatie ( sluiting bocht )

http://i68.tinypic.com/1t6frn.jpg

Groet.

De slang is eigenlijk iets te lang voor deze plek en zit verder over de buis geschoven.
Je ziet naast de klem nog een felsrand zitten namelijk. Het zit prima zo dus.

innocenti

Citaat van: V70geRwin op 04-01-2016 18:20:27

Groet.

De slang is eigenlijk iets te lang voor deze plek en zit verder over de buis geschoven.
Precies. Te lui om de slang in te korten.

peteRRR

Groet.

Volgens mij als er te veel druk op de loop komt te staan schiet de slang naar links er af en de buis naar rechts er uit en zit de klem voor de felsrand ipv er achter,...zo als het nu zit wordt de functie van de fels te niet gedaan.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

innocenti

Voor de oplettende kijker: ik heb wel t afdekkapje van de gasklep op moeten offeren.

Citaat van: V70geRwin op 04-01-2016 17:38:51
Citaat van: innocenti op 04-01-2016 17:11:46

Van mij hoeft hij niet los hoor, geloof je zo ook wel  ;)
Contreer t zo toch ff. Ik wil geen valse info geven.

innocenti

Citaat van: peteRRR op 04-01-2016 19:30:05

Groet.

Volgens mij als er te veel druk op de loop komt te staan schiet de slang naar links er af en de buis naar rechts er uit en zit de klem voor de felsrand ipv er achter,...zo als het nu zit wordt de functie van de fels te niet gedaan.

Groet.
Nee hoor. Aan beide zijde van de slangenklem zit een verdikking op de buis.