Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

MVeldhuis

Zoeits permanents zou ik gewoon netjes een breek relais voor halen trouwens.

elianmars

Citaat van: MVeldhuis op 22-12-2011 15:42:35
Zoeits permanents zou ik gewoon netjes een breek relais voor halen trouwens.

Heb je gelijk in. daar ga ik niet mee rommelen.

elianmars

Net even een maak-relais open gemaakt en een kabeltje binnen in het relais aangesloten, als zijnde breek-relais en dat gaat werken. Nu nog zo'n relais zien te vinden.
Wat is verstandiger, voor elke lamp (ik wil er led in doen) een relais, of beide lampen op een relais?

Edit: Dit relais lijkt me zowel maak als breek. Klopt dat?

UserID6342

ja dat klopt is een maak- / breekrelaistje

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 22-12-2011 18:27:05
ja dat klopt is een maak- / breekrelaistje

Ok. Thanks  :)

elianmars

Vandaag heb ik trouwens de bumper bij de spuiter afgegeven. Geen idee wat het gaat kosten, aangezien er, behalve een monteur, niemand aanwezig was.
Ik heb al behoorlijk wat laten spuiten daar en altijd tegen nette prijzen, dus ga er vanuit dat dat nu ook wel het geval zal zijn.

viking_in_shorts

Citaat van: fpede op 22-12-2011 15:37:11
dag-rij-lichten ?
heb er ook een tijdje moeten op denken eer ik het zag ;D

Eigenlijk komt het van Daytime Running Lights, maar dat zien we even door de vingers.

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 22-12-2011 19:34:55
dag-rij-lichten ?

Eigenlijk komt het van Daytime Running Lights, maar dat zien we even door de vingers.

Klinkt wel veel stoerder  8)  ;D

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 22-12-2011 19:39:08
dag-rij-lichten ?

Klinkt wel veel stoerder  8)  ;D

Heb jij niet nodig. Ben je al  :-*

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 22-12-2011 19:40:57
Citaat van: elianmars op 22-12-2011 19:39:08
dag-rij-lichten ?

Klinkt wel veel stoerder  8)  ;D

Heb jij niet nodig. Ben je al  :-*

razorx

Ben benieuwd.

Ik zou beide lampen gewoon op één relais doen.

elianmars

Citaat van: razorx op 22-12-2011 20:36:04
Ben benieuwd.

Ik zou beide lampen gewoon op één relais doen.

Dan hou ik de tweede wel op voorraad (heb ze net besteld)  :eusa_shifty:  ;D

Ook de ledlampjes zijn besteld. Ik ben benieuwd of het wat wordt. Gelukkig zaten de stekkers en een stuk kabel nog aan de mistlampen van de S60 bumper, die ik kan gebruiken. Mocht het niks worden, doe ik gewoon de originele lampen er weer in en de originele stekkers er op  :)

elianmars

Inmiddels zitten we lekker in België. Ik heb weer genoten van de rit er naartoe. Wat rijdt m'n karretje toch lekker. Ik geniet er elke seconde van  :)

Vanmiddag kreeg ik plots een melding op het dashboard "parkeerlampje defect". Uitgestapt en alles gecontroleerd. Niks aan de hand  ???

Melding weg gedrukt en gaan rijden. Toen kwam de melding weer. En ging vanzelf weg. En kwam weer terug. Het leek wel discoverlichting op het dashboard. Behoorlijk irritant  >:(

Toen was ik het zat. Heb de wagen aan de kant gezet en nog eens een rondje er omheen gelopen. Niks aan de hand met de lampjes, maar de melding bleef maar knipperen.Daarom maar eens een paar klappen op de achterlichten gegeven (ik ben zuinig op de wagen, maar had het even gehad) en toen verdween de melding. Waarschijnlijk een slecht contact, of zo? 

StefanCJ

Zou inderdaad wel een slecht contact kunnen zijn. Ik heb een paar keer gehad dat één van mijn achterlichten het niet deed, beetje friemelen aan het lampje en het werkte weer gewoon.

Veel plezier in Belgie verders!

reneetje

Citaat van: elianmars op 26-12-2011 20:22:38
Inmiddels zitten we lekker in België. Ik heb weer genoten van de rit er naartoe. Wat rijdt m'n karretje toch lekker. Ik geniet er elke seconde van  :)

Vanmiddag kreeg ik plots een melding op het dashboard "parkeerlampje defect". Uitgestapt en alles gecontroleerd. Niks aan de hand  ???

Melding weg gedrukt en gaan rijden. Toen kwam de melding weer. En ging vanzelf weg. En kwam weer terug. Het leek wel discoverlichting op het dashboard. Behoorlijk irritant  >:(

Toen was ik het zat. Heb de wagen aan de kant gezet en nog eens een rondje er omheen gelopen. Niks aan de hand met de lampjes, maar de melding bleef maar knipperen.Daarom maar eens een paar klappen op de achterlichten gegeven (ik ben zuinig op de wagen, maar had het even gehad) en toen verdween de melding. Waarschijnlijk een slecht contact, of zo? 

Dat is 1 van de kleine steeklampjes die ook achter in de lamp units zitten en dan kapot is en deze melding geven.

Zo valt het niet op maar haal de printplaat maar eens los waar de lampen inzitten , dan zie je het meteen.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)