Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

razorx

Ben benieuwd.

Ik zou beide lampen gewoon op één relais doen.

elianmars

Citaat van: razorx op 22-12-2011 20:36:04
Ben benieuwd.

Ik zou beide lampen gewoon op één relais doen.

Dan hou ik de tweede wel op voorraad (heb ze net besteld)  :eusa_shifty:  ;D

Ook de ledlampjes zijn besteld. Ik ben benieuwd of het wat wordt. Gelukkig zaten de stekkers en een stuk kabel nog aan de mistlampen van de S60 bumper, die ik kan gebruiken. Mocht het niks worden, doe ik gewoon de originele lampen er weer in en de originele stekkers er op  :)

elianmars

Inmiddels zitten we lekker in België. Ik heb weer genoten van de rit er naartoe. Wat rijdt m'n karretje toch lekker. Ik geniet er elke seconde van  :)

Vanmiddag kreeg ik plots een melding op het dashboard "parkeerlampje defect". Uitgestapt en alles gecontroleerd. Niks aan de hand  ???

Melding weg gedrukt en gaan rijden. Toen kwam de melding weer. En ging vanzelf weg. En kwam weer terug. Het leek wel discoverlichting op het dashboard. Behoorlijk irritant  >:(

Toen was ik het zat. Heb de wagen aan de kant gezet en nog eens een rondje er omheen gelopen. Niks aan de hand met de lampjes, maar de melding bleef maar knipperen.Daarom maar eens een paar klappen op de achterlichten gegeven (ik ben zuinig op de wagen, maar had het even gehad) en toen verdween de melding. Waarschijnlijk een slecht contact, of zo? 

StefanCJ

Zou inderdaad wel een slecht contact kunnen zijn. Ik heb een paar keer gehad dat één van mijn achterlichten het niet deed, beetje friemelen aan het lampje en het werkte weer gewoon.

Veel plezier in Belgie verders!

reneetje

Citaat van: elianmars op 26-12-2011 20:22:38
Inmiddels zitten we lekker in België. Ik heb weer genoten van de rit er naartoe. Wat rijdt m'n karretje toch lekker. Ik geniet er elke seconde van  :)

Vanmiddag kreeg ik plots een melding op het dashboard "parkeerlampje defect". Uitgestapt en alles gecontroleerd. Niks aan de hand  ???

Melding weg gedrukt en gaan rijden. Toen kwam de melding weer. En ging vanzelf weg. En kwam weer terug. Het leek wel discoverlichting op het dashboard. Behoorlijk irritant  >:(

Toen was ik het zat. Heb de wagen aan de kant gezet en nog eens een rondje er omheen gelopen. Niks aan de hand met de lampjes, maar de melding bleef maar knipperen.Daarom maar eens een paar klappen op de achterlichten gegeven (ik ben zuinig op de wagen, maar had het even gehad) en toen verdween de melding. Waarschijnlijk een slecht contact, of zo? 

Dat is 1 van de kleine steeklampjes die ook achter in de lamp units zitten en dan kapot is en deze melding geven.

Zo valt het niet op maar haal de printplaat maar eens los waar de lampen inzitten , dan zie je het meteen.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

elianmars

Citaat van: reneetje op 26-12-2011 20:36:40
Dat is 1 van de kleine steeklampjes die ook achter in de lamp units zitten en dan kapot is en deze melding geven.

Zo valt het niet op maar haal de printplaat maar eens los waar de lampen inzitten , dan zie je het meteen.

Hoe bedoel je precies, René? Waar moet ik zo'n steeklampje kunnen vinden?

reneetje

#3756
Citaat van: elianmars op 26-12-2011 21:02:56
Citaat van: reneetje op 26-12-2011 20:36:40
Dat is 1 van de kleine steeklampjes die ook achter in de lamp units zitten en dan kapot is en deze melding geven.

Zo valt het niet op maar haal de printplaat maar eens los waar de lampen inzitten , dan zie je het meteen.

Hoe bedoel je precies, René? Waar moet ik zo'n steeklampje kunnen vinden?

http://www.volvocars.com/nl/sales-services/services/site6/Documents/S60%20instructieboekje%20MY06.pdf

blz 172 positie 2

En vervang de andere kant ook maar vast , die is dan ook onderweg....... :eusa_shifty:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

elianmars

Instructieboekje van een S60?   :eusa_shifty:

Ik heb even in mijn eigen boekje gekeken en zie wel waar de breedte/parkeerlichten zitten, maar er is geen lampje kapot. Waarom er dan een foutmelding verschijnt?  :eusa_think:

reneetje

Citaat van: elianmars op 26-12-2011 23:00:18
Instructieboekje van een S60?   :eusa_shifty:

Ik heb even in mijn eigen boekje gekeken en zie wel waar de breedte/parkeerlichten zitten, maar er is geen lampje kapot. Waarom er dan een foutmelding verschijnt?  :eusa_think:

= hetzelfde als met een V70

Hoeveel lampen branden er dan als je de gewone lampen aan hebt (per achterlicht dus he) ?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

elianmars

Citaat van: reneetje op 26-12-2011 23:04:23
Citaat van: elianmars op 26-12-2011 23:00:18
Instructieboekje van een S60?   :eusa_shifty:

Ik heb even in mijn eigen boekje gekeken en zie wel waar de breedte/parkeerlichten zitten, maar er is geen lampje kapot. Waarom er dan een foutmelding verschijnt?  :eusa_think:

= hetzelfde als met een V70

Hoeveel lampen branden er dan als je de gewone lampen aan hebt (per achterlicht dus he) ?

Twee. Plus de ledjes.

reneetje

Citaat van: elianmars op 26-12-2011 23:09:57
Citaat van: reneetje op 26-12-2011 23:04:23
Citaat van: elianmars op 26-12-2011 23:00:18
Instructieboekje van een S60?   :eusa_shifty:

Ik heb even in mijn eigen boekje gekeken en zie wel waar de breedte/parkeerlichten zitten, maar er is geen lampje kapot. Waarom er dan een foutmelding verschijnt?  :eusa_think:

= hetzelfde als met een V70

Hoeveel lampen branden er dan als je de gewone lampen aan hebt (per achterlicht dus he) ?

Twee. Plus de ledjes.

Vervang ze maar , en aan beide kanten.

De kleine lampjes zijn overleden of staan op het punt van , vandaar af en toe de melding (weerstands verschil)

Alle die type's hebben er last van.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

haasje

Volgens mij zijn de stadslichtlampjes ook redelijk berucht voor storingsmeldingen.

grijzev70tdi

is trouwens heerlijk leuk vervangen die lampjes... :eusa_liar:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

MVeldhuis

Ach komop, een beetje gepriegel maar als dat al lastig is dan kan je beter geen monteur worden.

Snellebaksteen

Volgens mij geven de stadslichtjes geen foutmelding.
Bij mijn 2003 tenminste niet.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.