Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Nou, sinds vanmorgen is m'n account bij xs4all opgeheven. Er zullen dus wat foto's zijn verdwenen.
Als ik weer thuis ben, zal ik eens kijken welke foto's eventueel teruggezet moeten worden (bijvoorbeeld in de technische afdelingen).

Voor iedereen alvast een fijne jaarwisseling gewenst. Doe voorzichtig met vuurwerk  ;)

Ewout Schalkwijk

Ga je serieus je blog niet meer bijwerken?  :o
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-12-2012 16:19:50
Ga je serieus je blog niet meer bijwerken?  :o

Ik zal er eens een keer voor gaan zitten. Moet eerst alle foto's weer online zetten.

The Volvoboy

Op de eerste pagina staan gewoon nog de foto's.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

#5074
Citaat van: The Volvoboy op 31-12-2012 17:01:35
Op de eerste pagina staan gewoon nog de foto's.

Klopt. Ik had de foto's via twee sites gelinkt. De ene van mezelf, familie-verweij.nl, de andere via xs4all.

elianmars

Citaat van: elianmars op 29-12-2012 03:04:21
Citaat van: Emiel op 28-12-2012 19:08:19
Wat ik ervan lees op diverse forums is dat die iPd tcv's vaker problemen veroorzaken, iig vaker dan de OEM, Phuzzy, Snabb of ARD tcv. Heb je die standaard tcv niet liggen?

Zojuist de Snabb besteld. Hopelijk zijn de douane en de pakketbezorger een beetje lief voor me  :eusa_pray:



Zo, bijna een maand later eindelijk de Snabb binnen gekregen. Helaas was het in zo'n achterlijk grote doos ingepakt, dat de douane m'n pakje er tussenuit heeft gehaald. Na afrekenen van 21 euro mocht ik het in ontvangst nemen.

Binnenkort monteren en kijken hoe deze tcv zijn werk doet.

Sbv

Ben benieuwd of het nu wel allemaal goed werkt

elianmars

#5077
Zoals waarschijnlijk wel bekend is, ben ik bezig met het blok dat uit de sloper van Sander komt. Ik ben het op mijn gemak uit elkaar aan het halen, om te zien hoe alles in elkaar zit. Ten eerste omdat ik het mooi vind om te doen, ten tweede is het leerzaam voor mij. Ik weet van de 850 en S/V70 inmiddels wel hoe ze in elkaar steken, op het motorische gedeelte na. Nu heb ik mooi de gelegenheid om ook dat te leren kennen  :)

Misschien dat anderen het ook interessant vinden, daarom zal ik hier wat foto's plaatsen.

De (restanten van de) auto en het moment van verwijderen van de motor:



Het blok in de takel:



Hierna is het blok op een hondje (karretje) gezet en hebben Richard en ik de versnellingsbak gedemonteerd.
Vanmorgen heb ik de koppeling en het vliegwiel verwijderd. Ook de turbo en het uitlaatspruitstuk zijn er af. Bij het verwijderen van het spruitstuk vielen de pakkingen in stukken er tussenuit:



En zo staat het blok klaar om geslacht te worden:



Kleppendeksel eraf:



Rotor is behoorlijk gaar:



Nokkenassen verwijderd:



10 klepstoters verwijderd:



Nu begrijp ik het verhaal over tikkende klepstoters en klepstoters die gevuld moeten worden  :)

Zoals te zien is, heb ik de distributieriem pas verwijderd nadat het kleppendeksel los was. Had ik natuurlijk eerder moeten doen  :eusa_shifty:
Ik heb de riem los gekregen nadat ik de spanner heb los gemaakt. Ik wist niet of dat de manier was om de riem los te halen, dus vanavond even in Vadis gekeken en zowaar, ik had het goed  ;D
Ik krijg alleen de riem er onderin niet tussenuit, dus die hangt er nog bij. Daar moet ik nog even naar kijken hoe ik 'm er tussendoor krijg.

Waarschijnlijk morgen weer verder.

Boemeltje

Tof klusje zo, lijkt me leuk om op zo'n manier te leren hoe een blok in elkaar zit (en om het eventueel weer in elkaar te klussen!) :eusa_clap:

elianmars

Citaat van: Boemeltje op 30-01-2013 00:12:54
Tof klusje zo, lijkt me leuk om op zo'n manier te leren hoe een blok in elkaar zit (en om het eventueel weer in elkaar te klussen!) :eusa_clap:

Of ik het weer in elkaar ga zetten weet ik nog niet. En als ik het weer in elkaar zet, ben ik bang dat het niet meer zal lopen  :eusa_shifty:  ;D

Boemeltje

Haha, ja, dat is natuurlijk los van de tijd ook best een kostenplaatje. Voor mij nog wel steeds een 'droom' om een keer te doen, hoe tof is het om zo'n blokje helemaal te reviseren en weer aan het lopen te krijgen :eusa_clap:

De vraag is inderdaad alleen of dat gaat lukken ;D

UserID6342

Leuk bezig Marcel  :eusa_clap:  De distr. riem kan er op 2 manieren af: a) draai de krukaspoelie er vanaf 4 boutjes M6 los en de krukasmoer (dop 27 of 30 afhankelijk van welk model) of b) aan de kant van het oliekoelerthermostaathuisje zit een metalen kapje achter de poelie, deze zit vast met 2 lange M6 boutjes die je aan de kant van de thermostaat los kunt draaien.  Dit hele kapje kun je nu, met een beetje gefriemel, er tussen uit halen.

De riem kun je nu kantelen en er tussen door schuiven maar let op, aan de kant van het thermostaathuisje zit een ietswat uitstekend pennetje (die voel je wel als je met je vinger aan de binnenkant van de poelie voelt), hier moet de riem omheen dus tussen de poelie en dit pennetje door.  Is even friemelen maar goed te doen.

KIM

De riem er tussenuithalen met kantelen lukt mij over het algemeen slecht; ik knip 'm daarom altijd door.
Er komt toch een nieuwe op en die er tussendoor friemelen lukt op een of ander manier veel beter.

Maarreh: Lekker bezig hoor!

Sbv

Je bent al leuk bezig ermee moet ik zeggen. Wel weer in elkaar zetten hoor en schoonmaken daarna kijken of het wil lopen  ;D

Klepsteelrubbers ook al gevonden ?

UserID6342

Citaat van: KIM op 30-01-2013 07:09:11
De riem er tussenuithalen met kantelen lukt mij over het algemeen slecht; ik knip 'm daarom altijd door.

Raar is dat hè, de ene keer lukt het je zo en de andere keer ben je even aan het frötten.  Maar ik had het van de week met de 20V van Jorn dat ik het helemaal niet voor elkaar kreeg en dus de poelie eraf moest trekken om de riem eraf en een nieuwe er weer op te krijgen...