Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Ok. Goed om te weten. Ik doe de teflontape er al heel precies omheen om ervoor te zorgen dat er niks in het carter terecht kan komen, maar Loctite is dan toch beter.
Ik zal een tubetje aanschaffen en de volgende keer gebruiken.

mehn

Citaat van: elianmars op 11-09-2013 08:57:33

Neem je dan wel het juiste type? ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Taranis

Citaat van: Chris op 10-09-2013 20:49:44
Ben je er al achter waar je hem gaat monteren in de auto?

Ik was in de 850 erg blij met m'n olietemperatuurmeter en mis hem soms best wel, dus heb nogsteeds wel interesse. Vind alleen dat er niet echt een goede plek is om het ding te monteren. Anders misschien toch weer op de A-stijl :eusa_think:.

Ik twijfel tussen onderaan de A-stijl (klikkerdeklik) en het opofferen van de geintegreerde telefoon:

In het geval van de IPD pod-dinges wil ik 'm wel eerst even in de goede kleur spuiten. Als je interesse hebt, kunnen we er ook 2 bestellen hoor. Maar dan misschien zonder Marcel z'n blog nog verder te vervuilen :P (moet nog steeds een keer goede foto's van de V maken om een blog te kunnen starten ;D )

Citaat van: mehn op 11-09-2013 08:59:04

Dan wissel ik de volgende keer daar in de werkplaats het tubetje wel even om :eusa_whistle:

elianmars

Ik neem aan de 542, die Dirk noemde.

Als ik de verkeerde neem, krijg ik 'm niet meer los. Messing is toch al zachter, dus dat draait dan mooi rond ;D

elianmars

Citaat van: Taranis op 11-09-2013 09:53:04
Citaat van: Chris op 10-09-2013 20:49:44
Ben je er al achter waar je hem gaat monteren in de auto?

Ik was in de 850 erg blij met m'n olietemperatuurmeter en mis hem soms best wel, dus heb nogsteeds wel interesse. Vind alleen dat er niet echt een goede plek is om het ding te monteren. Anders misschien toch weer op de A-stijl :eusa_think:.

Ik twijfel tussen onderaan de A-stijl (klikkerdeklik) en het opofferen van de geintegreerde telefoon:

http://www.caschy.com/volvo/blitz/1pcvw2.jpg

In het geval van de IPD pod-dinges wil ik 'm wel eerst even in de goede kleur spuiten. Als je interesse hebt, kunnen we er ook 2 bestellen hoor. Maar dan misschien zonder Marcel z'n blog nog verder te vervuilen :P (moet nog steeds een keer goede foto's van de V maken om een blog te kunnen starten ;D )

Dan wissel ik de volgende keer daar in de werkplaats het tubetje wel even om :eusa_whistle:

Och, dit topic gaat toch al nergens over, dus beetje vervuiling maakt ook niet uit ;D

maruska

die sticker van het schakel schema van de versnellingen.. voor vrouwen ? en wat een modificaties.. knopjes tussen schakelpook en middensteun, telefoon weg. je moet er maar van houden, of nodig hebben..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

scania164

Wbt locktite. ...is 577 ook aan te raden. .
Gebruik ik op werk veel bij kranen en andere hydraulische voertuigen.

UserID6342

De 577 is in tegenstelling tot de 542 meer voor het grove spul.

elianmars

Vanavond samen met Sander de stuurbekrachtingingsvloeistof van de T5 vervangen. In de vakantie heb ik 'm iets bijgevuld, met atf. En dat schijnt er niet in te horen  :eusa_doh:

Groot was onze verbazing, toen bleek dat er niets anders dan atf in het reservoir zat. De slang naar het reservoir is ooit vervangen en blijkbaar is er toen geen speciale Volvo vloeistof in gegaan, maar atf.

Nu zit er dus weer de juiste in. Ik ben benieuwd of ik nog verschil merk met sturen.

San, bedankt voor je hulp!  :)

Sbv

Graag gedaan, nu mooi groen spul erin. Kijk je peil nog wel even na van de week.

Nog wat gemerkt met naar huis rijden ?

elianmars

Citaat van: Sbv op 16-09-2013 23:40:32
Nog wat gemerkt met naar huis rijden ?

Ik had het idee van wel, maar ook dat zal wel weer tussen m'n oren zitten  ;D

grijzev70tdi

Wat is het verschil tussen die 2 oliën? Behalve de kleur? ATF mag er namelijk gewoon in
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 16-09-2013 23:53:31
Wat is het verschil tussen die 2 oliën? Behalve de kleur? ATF mag er namelijk gewoon in
Fout !
bij de latere types V70n mag er dus geen atf in. Volgens mij zijn dat ander merk stuurhuizen

elianmars

In het instructieboekje staat:

Stuurbekrachtigingsvloeistof: WSS M2C204-A of een soortgelijk product met dezelfde specificaties.

Als ik daarop Google, kom ik uit op het groene Volvo-spul.

Bouke

Vers sapje is altijd goed voor je auto :eusa_dance: :eusa_dance: