Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: triton op 05-12-2015 19:46:19
En dan vergeet hij voor het gemak de priveplaatsen verder op in de straat

Die staan in het weekend altijd vol  :eusa_shifty:

elianmars

De Peugeot staat inmiddels op Marktplaats. Er zou komende week iemand voor komen kijken, maar die zegde helaas toch af.
Binnen een uur nadat ik 'm op Marktplaats had gezet kreeg ik een mooi bod. Ik wacht het nog heel even af, je weet het nooit  :P

De Punto blijft nog eventjes. Ik wil eerst de C in orde hebben en sowieso parkeersensoren in de achterbumper monteren. Misschien zelfs ook in de voorbumper. De wagen is behoorlijk onoverzichtelijk en aangezien ik de C een soort van opdring aan mijn vrouw, moet ze er wel met een beetje vertrouwen in kunnen rijden. Hoewel dat rijden wel goed komt, zal parkeren wat lastiger zijn. Vandaar de parkeersensoren.
Ik wil wel zo klein mogelijke sensoren. Heb ze inmiddels gevonden, maar die moeten uit China komen. Behalve dat ik nog moet zien of ze überhaupt goed functioneren, duurt het een aantal weken voordat ze in Nederland zullen zijn.
Vandaar dat de Punto nog eventjes mag blijven.

Toen we vorige week gingen kijken bij de wagen, wilde ik in eerste instantie alweer weglopen toen ik de wagen zag. Op de kap zaten twee plakkers. Dak lek, was mijn conclusie. De verkoper vertelde dat het dak gegarandeerd dicht zou zijn. De plakker aan de linkerkant zit er op omdat de kap net langs een steuntje schuurt als deze achterin zakt. Om het symmetrisch te houden, had hij op de rechterkant ook zo'n plakker gedaan. Je moet het maar verzinnen......  :eusa_wall:
Omdat de wagen verder behoorlijk netjes was en het technisch in orde leek, de koop toch maar doorgezet. Anders komt er nooit een C  :eusa_shifty: ;D

Vanmiddag even bezig geweest met de wagen. Omdat de plakkers er niet mooi op zaten, heb ik van de week een reparatiesetje voor de softtop besteld. De plakkers eraf gepeuterd en zoveel mogelijk oude lijm verwijderd. Helaas kreeg ik het onder de nep-plakker niet helemaal weg, anders had ik daar geen nieuwe meer op gedaan. De nieuwe plakkers op maat geknipt, dak afgeplakt om te voorkomen dat alles onder de lijm zou komen en de nieuwe erop gelijmd. Hierna ben ik met het interieur aan de gang gegaan, waarvoor ik het dak naar beneden heb gedaan en ben vergeten foto's van de nieuwe plakkers te maken. Deze heb ik zojuist buiten, in de regen, gemaakt.

Foto's van hoe ik het dak vorige week aantrof:

Het plakken:

En hoe het er nu uitziet:

Het valt gelukkig niet heel erg op, maar fraai is anders. Het dak schuurt niet meer langs het steuntje, dat heb ik opzij gebogen. Dat had de vorige eigenaar ook kunnen doen...  :eusa_doh:
Voorlopig doen we het maar even met dit dak. Zolang het dicht is, is het allemaal geen ramp.

En toen het interieur. De nieuwe stoel zat er zo in. Het ging zo snel, dat ik geen tijd had om foto's te maken (gewoon vergeten  :eusa_shhh: ). Wel moest ik de gordelvanger overzetten, aangezien er geen srs-kabeltje aan de vanger van de "nieuwe" stoel zat.
De handbediende stoel is veel fijner en sneller naar voren te klappen, dus waarschijnlijk zullen de jongens voortaan aan de bestuurderskant gaan instappen  ;D  De stoel ziet er nog heel fraai uit en zit heerlijk. Dat is toch weer het voordeel van een Engelse stoel. Ik weet nu ook zeker dat het een Engelse is. In de opbergzak aan de achterkant zaten nog drie CD's en een of ander Engels entreekaartje.

Toen aan de slag gegaan met de zijpanelen. Ik kreeg in eerste instantie de zitting en rugleuning er niet uit. Na wat zoeken op het net heb ik gevonden hoe ik het moest doen. Ik was te voorzichtig met de zitting omhoog trekken  ;D

En dan komen er mooie subwoofers tevoorschijn  :eusa_drool:

Vertrouwd gezicht  ;D

Flink beschadigd.....

Dynaudio. Mooi spul, maar ik vind het geluid in de V70 toch veel mooier/beter.

En het eindresultaat. Het begint al wat te worden  :)

The Volvoboy

Strak Marcel! :eusa_clap: Lekker bezig :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Johann

Doe dat nou niet te snel. Straks heb je niets meer te sleutelen..  :eusa_doh:

elianmars

Citaat van: Johann op 06-12-2015 19:48:34
Doe dat nou niet te snel. Straks heb je niets meer te sleutelen..  :eusa_doh:

Sorry  :-[ :eusa_shifty: ;D

Technisch is er ook nog wel e.e.a. te doen, dus dat komt wel goed.

Bouke

Netjes Mars zo. Dat geluid is mss ook door de accoustiek in de c :eusa_think:

elianmars

Citaat van: Bouke op 06-12-2015 19:49:45
Netjes Mars zo. Dat geluid is mss ook door de accoustiek in de c :eusa_think:

Zou inderdaad kunnen, ja.
Zoals ik in de app al meldde, doen de dashboard-tweeters het niet. Als die weer meedoen, zal het geluid ook al beter zijn, denk ik.
Ik moet nog eens uitzoeken waarom ze het niet doen  :eusa_think:

T5-4life

Wordt weer een nette auto! How to van de achterbank/zijpanelen heb ik al eens hier gepost.
Dynaudio's klinken in een coupé veel beter als in een cabrio is mijn ervaring.
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Ewout Schalkwijk

Wat voor audio heb je in de V70 dan? In mijn XC vind ik de Dynaudio's echt wel mooi klinken. Zijn 'maar' 12 speakers. Volgens mij heeft jouw C nog meer toch?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

widebody

Ziet er goed uit! Nog effe en dan is ie beter dan nieuw ;D.

Sbv

Weer lekker bezig geweest vandaag Marcel.
Staat de radio wel op C70 ingesteld ? werken de andere speakers wel afgezien van tweaters ?

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-12-2015 20:06:38
Wat voor audio heb je in de V70 dan? In mijn XC vind ik de Dynaudio's echt wel mooi klinken. Zijn 'maar' 12 speakers. Volgens mij heeft jouw C nog meer toch?

In de C twee in dashboard, vier in de deuren, vier in achterpanelen en twee subs, dus 12 speakers, als ik het goed heb.

In de V Premium Sound. 10 speakers, inclusief de subwoofer achterin. Alleen de subs in de voordeuren dreunen al mooier/beter dan de subs die achter de achterbank van de C liggen.

Misschien ligt het aan de radio in de C. Dat is een SC-805. Ik kan daar niet veel mee doen, qua afstelling.

elianmars

Citaat van: Sbv op 06-12-2015 20:14:43
Weer lekker bezig geweest vandaag Marcel.
Staat de radio wel op C70 ingesteld ? werken de andere speakers wel afgezien van tweaters ?

Alle andere speakers doen het. Hoe kan ik zien of de radio op C70 is ingesteld? Heb wat gezocht op internet, maar kan niet veel vinden over de 805.

Sbv

elianmars