Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Mozes, heb je niet als eerste verdachte de wielen laten balanceren?

elianmars

Citaat van: Hans Duiven op 07-02-2018 21:08:46

Nope ;D

Maar zoals gezegd, het stuur zwabberde echt bij lage snelheid. Dat was al over na montage van de nieuwe wiellagers. Dat lag dus niet aan een wiel.
Het oude rechter lager voelt ook niet gezond meer aan.

Hans Duiven

Citaat van: elianmars op 07-02-2018 21:19:31
Citaat van: Hans Duiven op 07-02-2018 21:08:46

Nope ;D

Maar zoals gezegd, het stuur zwabberde echt bij lage snelheid. Dat was al over na montage van de nieuwe wiellagers. Dat lag dus niet aan een wiel.
Het oude rechter lager voelt ook niet gezond meer aan.

Oke!

elianmars

Vanmorgen de wielen afgegooid bij de garage. Ik hoop dat ze de onbalans eruit krijgen.
Ik zei dat ik er binnenkort mee naar Winterberg wil en kreeg de opmerking dat het profiel van de winterbanden voor daar richting minimaal gaan.
Dat wist ik al, maar ik wil nieuwe banden nog even uitstellen tot volgend winterseizoen  :eusa_angel:

Ook de zomerbanden zijn bijna op, dus straks eerst die maar eens vervangen.....

V70geRwin

Citaat van: elianmars op 13-02-2018 08:52:12
Vanmorgen de wielen afgegooid bij de garage. Ik hoop dat ze de onbalans eruit krijgen.
Ik zei dat ik er binnenkort mee naar Winterberg wil en kreeg de opmerking dat het profiel van de winterbanden voor daar richting minimaal gaan.
Dat wist ik al, maar ik wil nieuwe banden nog even uitstellen tot volgend winterseizoen  :eusa_angel:

Denk er wel aan dat er in DLD naar de mm profiel wordt gekeken of een winterband nog goed is of niet bij een incident.
Praktisch is het onder de 5mm ook niet meer heel effectief als winterband.

elianmars

Citaat van: V70geRwin op 13-02-2018 09:05:42
Citaat van: elianmars op 13-02-2018 08:52:12

Denk er wel aan dat er in DLD naar de mm profiel wordt gekeken of een winterband nog goed is of niet bij een incident.
Praktisch is het onder de 5mm ook niet meer heel effectief als winterband.

Ik weet het. Zitten nu rond 4,5 mm, dus gaat nog net.

Ewout Schalkwijk

Zelfs in het über strenge Noorwegen geldt 3mm als minimum voor winterbanden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Maestro12

In duitsland maar 1,6 mm

Profieldiepte

De minimale profieldiepte voor banden in Duitsland is 1,6 mm. Echter voor winterbanden wordt een minimale profieldiepte van 4 mm geadviseerd omdat beneden de 4 mm de banden niet meer optimaal werken en de band zijn winterse eigenschappen verliest.

https://www.anwb.nl/auto/themas/winterbanden/winterbanden-in-duitsland
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

NinaPaul

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-02-2018 10:40:56
Zelfs in het über strenge Noorwegen geldt 3mm als minimum voor winterbanden.

Ik zou niet rijden tot "afkeur" het zijn de enige contactvlakken met de aarde, het is je eigen veiligheid en die van een ander.

Maar met 4,5mm zou ik nog wel een vakantie aandurven (tenzij de banden oud zijn).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ewout Schalkwijk

Dat is ook absoluut niet wat ik doe, maar we gaven even de minimale eis aan. Winterbanden kun je sowieso het derde seizoen vervangen omdat het rubber dan echt hard wordt. Je zeilt alle kanten op. Zelfs met nog 5mm profiel.

Twee seizoenen is echt de max hier
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-02-2018 11:39:42
Dat is ook absoluut niet wat ik doe, maar we gaven even de minimale eis aan. Winterbanden kun je sowieso het derde seizoen vervangen omdat het rubber dan echt hard wordt. Je zeilt alle kanten op. Zelfs met nog 5mm profiel.

Twee seizoenen is echt de max hier

Eh.... dit is, als ik het goed zeg, het zevende seizoen  :eusa_shifty:

Maakt ook niet uit, want ik werd net gebeld door de garage dat een van de banden niet goed is. Dat verklaart ook het trillen. Was niet zomaar zichtbaar, kwam pas aan het licht toen het wiel op het balanceerapparaat zat.
En deze band is juist een van de twee met het meeste profiel.

Ik word straks gebeld met een aanbieding. Ik ben benieuwd waar ze mee komen.

elianmars

Na 7 jaar Nokian wordt het nu Dunlop. Ik ben benieuwd of die wat stiller zijn dan de Nokians, dat vond ik het enige negatieve van die banden.

Marc O.

Paar jaar geleden had ik Dunlop winterbanden, maar dat vond ik maar herriemakers. Kan inmiddels anders zijn natuurlijk.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Marc O. op 13-02-2018 17:56:16
Paar jaar geleden had ik Dunlop winterbanden, maar dat vond ik maar herriemakers. Kan inmiddels anders zijn natuurlijk.

Och, ik zie (hoor) het wel. De Nokians zijn ook herriemakers, dus ben wel wat gewend ;D

Hans Duiven

Citaat van: elianmars op 13-02-2018 18:37:53
Citaat van: Marc O. op 13-02-2018 17:56:16

Och, ik zie (hoor) het wel. De Nokians zijn ook herriemakers, dus ben wel wat gewend ;D

De Dunlop SP Winter Sport 3D vind ik een fijne band 👍🏻
Lekker veel grip😄 wellicht op het natte wegdek nog beter dan de
Continental WinterContact TS 850 die ik op de achterwielen heb.
Vorige week verliet ik stevig te hard een natgeregende snelweg en op de afrit verloor ik bijna de achterkant.
Dat was wel even een hart stopping momentje. Doen we niet weer  ;D