Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Laserblue op 05-05-2010 18:32:21
Vind het zo nog het beste  :)

http://www.familie-verweij.nl/V70N/klepspoiler4.jpg

Vind ik ook niks. Staat rommelig. Hou ik niet zo van.

Aan m'n auto, dan  ;D

Laserblue

zou het kapje van een classic niet passen?
die is veel kleiner  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Misha

Ik denk dat de beste oplossing toch een geheel custom achterbumper is waar die uitlaat normaal in past en de trekhaakresten achter vallen...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Laserblue

Citaat van: Misha op 05-05-2010 18:39:53
Ik denk dat de beste oplossing toch een geheel custom achterbumper is waar die uitlaat normaal in past en de trekhaakresten achter vallen...

dat kan niet anders meer, en dan een BMW trekhaak monteren die er zo achterklapt ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

marcelV70R

Citaat van: elianmars op 05-05-2010 18:29:52

Binnenkort ga ik maar eens kijken of 't veel werk is om 'm er helemaal onderuit te halen.

lijkt mij een héél goed idee!!! ;D

Marcel

elianmars

Ik ben er nog niet uit, Mars. Maar als-ie er onderuit gaat, zal ik aan je denken  ;)

Ik heb het al tegen meerderen gezegd, maar nog niet op het forum zelf. Het resultaat van de poetsbeurt was niet helemaal naar mijn zin. Aan de buitenkant dan.
Toen de zon op de wagen stond, zag ik overal kringen staan van de poetstol. Ik heb de hele wagen met ScratchX bewerkt. Daarna in de teflon wax gezet.
De kringen zijn niet meer te zien en ik ben nu wél heel tevreden. Dit resultaat had ik alleen met de hand niet voor elkaar gekregen, dus de poetsbeurt is in ieder geval toch positief geweest  ;D

Het enige nadeel is dat nu wel elke oneffenheid te zien is. Ik heb nu ook een deukje in de motorkap ontdekt en de achterbumper is verre van strak. Dat laatste had ik wel al gezien, maar het is nu helemaal goed te zien.

Vanmorgen zaten er natuurlijk opnieuw vogelflatsen op de wagen. Ik ben naar de wasbox gereden en heb de wagen afgespoten. Verder niet met de borstel gedaan. Ook geen hotwax gebruikt. Alleen afgespoeld. En zo droogde het op:

Niet verkeerd, toch?  :)

Volgende week maar eens kijken of de verlaging er onder wil  ;D

Jeff

Zekers niet, maar door het poetsbedrijf zijn dus die kringen ontstaan, als ik het goed begrijp? En jij bent er zelf machinaal nog een keer overheen geweest met ScratchX? :)

verder ziet het er zeer netjes uit Marcel!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

elianmars

Citaat van: Jeff op 07-05-2010 00:10:34
Zekers niet, maar door het poetsbedrijf zijn dus die kringen ontstaan, als ik het goed begrijp? En jij bent er zelf machinaal nog een keer overheen geweest met ScratchX? :)

't Is geen bedrijf dat mijn wagen gepoetst heeft  ;)

Ik heb de wagen zelf nog met de hand gepoetst. Ik heb geen machine ervoor  :eusa_shifty:

850estatetdi

bij jou gingen die kringen juist weg toch jeff;)

Jeff

Citaat van: 850estatetdi op 07-05-2010 00:16:41

De hoeveelheid is afgenomen, maar zitten her en der nog wel wat als de volle zon erop staat zag ik! Misschien ook maar is dat middel gebruiken Barry :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

850estatetdi

Citaat van: Jeff op 07-05-2010 00:18:01

De hoeveelheid is afgenomen, maar zitten her en der nog wel wat als de volle zon erop staat zag ik! Misschien ook maar is dat middel gebruiken Barry :)
volgende week gewoon is de tijd nemen om hem echt goed te doen dat wiol ook helpen ;)

Jeff

Citaat van: 850estatetdi op 07-05-2010 00:20:02
Citaat van: Jeff op 07-05-2010 00:18:01

volgende week gewoon is de tijd nemen om hem echt goed te doen dat wiol ook helpen ;)
Komt vast goed... ;)

razorx

Hoi Marcel,

Ik lees dat je kringen kreeg door je poetstol.
Wat, misschien overbodige tipjes, en anders nuttig voor anderen:
-Excentrische machine gebruiken.
-Absoluut geen troep op je auto, of je tol, of in je pasta. Hoofd boosdoener kringen.
-zacht drukken en voorzichtig je druk indien nodig opvoeren, laag toerental en check met de rug van je hand (minder vet en zuur) de temperatuur van de lak na je werk.

heb het al twee jaar niet gedaan, zo veel werk als je het echt mooi wilt doen.

Maarruh op de foto's is het toch echt een schoonheid.

P.S. scratchx werkt heel subtiel. Als het echt wat dieper zit raad ik toch echt commandant 4 (handversie, maar goed machinaal te gebruiken) aan. en daarna scratchx voor de diepe glans.
Wees niet gechoqueerd over die Commandant: in basis zijn het allemaal schuurmiddelen, met verschillende grofheid, meer niet.

Commandant 3 is imho ehh wat minder.

Je wagen ziet er wel erg mooi uit!

elianmars

Ik heb de wagen niet zelf met een poetstol bewerkt, Yits.
Ik heb 'm afgelopen zondag weggebracht naar een jongen, die op Marktplaats adverteert.

Ter plekke heb ik twee auto's gezien die hij ook had gedaan en die zagen er super uit.

In eerste instantie dacht ik dat die van mij ook perfect was, totdat ik 'm in de zon zag staan.

De poetser had gezegd dat ik terug mocht komen als er iets zou zijn, maar ik wilde eerst zelf kijken of ik de cirkels er uit kon krijgen.
Dat ging zonder veel moeite en ik vond het eigenlijk ook wel leuk om te doen ;D
Bovendien kon ik de wagen gelijk in de teflon  wax zetten, die ik juist had binnen gekregen.

Al met al ben ik nu heel tevreden met het uiteindelijke resultaat.

MarcoV

ik heb ook geen poetskringen meer, gewoon even opnieuw laten spuiten ;D
Mooi geworden Marcel, top gedaan :eusa_clap:

MarcoV ;)