Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: VolvoMafia op 01-12-2010 11:07:38
Daarom zit er ook een pluspunt onder de kap, lv bij je vpb. effe klepje met de + erop optillen, massa pak je maar ergens :-)

Echt waar? Vanavond maar eens kijken waar dat precies zit. Dan weet ik 't voor de volgende keer ;D

Vanavond gaat er wel een nieuwe accu in de Sei, dus als het goed is, is het voorlopig niet meer nodig,

Walter

tussen het luchtfilter en de vpb zit de zekeringkast. en als je goed kijkt zie je bij de bout van de vpb een klepje omhoog staan

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Walter

Facta non verba
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.

elianmars

Walter

dat was het enige minpuntje aan deze afbeelding...

Facta non verba

elianmars

Oh ja, ik heb er gisterenavond nog naar gekeken, maar er is nou niet echt veel ruimte om daar de klem van een startkabel op te zetten  :eusa_think:

Taranis

Gaat prima, ook als je daarvoor eerst de boot even opgeblazen hebt met behulp van de accu in de auto. He Claudia? ;D

elianmars

Citaat van: Taranis op 02-12-2010 12:41:24
Gaat prima, ook als je daarvoor eerst de boot even opgeblazen hebt met behulp van de accu in de auto. He Claudia? ;D

;D

Ik heb wel dikke startkabels met bijbehorende grote klemmen. Ik zal 't eens een keer proberen of de klem er tussen past.

elianmars

Vandaag volop genoten van de winterbanden. Het waarschuwingslampje van de DSTC knippert regelmatig. Met het knopje op "uit" is het leuk spelen, maar op "aan" is het voor mijn gevoel behoorlijk veilig rijden. Ik ben er erg blij mee.

Sbv

En bevallen de Nokians ?

Bij ons in ieder geval wel in de sneeuw

elianmars

Citaat van: Sbv op 04-12-2010 17:36:57
En bevallen de Nokians ?

Ja hoor, gaat prima met deze banden. Ik stond in Zoetermeer naast een S60 voor een verkeerslicht. Toen het licht op groen ging, kon ik gewoon weg rijden. De S60 wilde wel, maar bleef vrolijk op z'n plek staan met spinnende zomerbandjes  ;D

Chris

Citaat van: elianmars op 04-12-2010 17:39:44
Citaat van: Sbv op 04-12-2010 17:36:57
En bevallen de Nokians ?

Ja hoor, gaat prima met deze banden. Ik stond in Zoetermeer naast een S60 voor een verkeerslicht. Toen het licht op groen ging, kon ik gewoon weg rijden. De S60 wilde wel, maar bleef vrolijk op z'n plek staan met spinnende zomerbandjes  ;D

Kijk, dat is goed werk!

Moet zeggen dat ze hier ook goed bevallen. Gisteren lekker stukje mee gereden, doen het goed op gestrooide wegen maar ook erg goed op verse en vastgereden sneeuw... het gaat in ieder geval een stuk minder makkelijk om de S60 te laten glijden dan vorig jaar ;D.

elianmars

:eusa_think:

De wagen deed gisteren vreemd....... We reden weer vanuit Nederland naar België. In België zijn de wegen niet al te best, maar er is te rijden.
Ik reed op de rechterbaan, toen er iemand nogal abrupt invoegde. Daardoor moest ik vol op de rem (linkerbaan was zo goed als niet te rijden), de wagen ging schuiven en DSTC greep in.

Verder niks aan de hand. Dacht ik.

Toen ik weer op het gas wilde, was er totaal geen trekkracht meer.
We moesten nog ca. 15 km. naar het huis, maar dat was niet fijn rijden. Het was net of DSTC continu bleef ingrijpen , maar er was geen foutmelding, of knipperend lampje.

Toen we bij het huis waren, heb ik even onder de motorkap gekeken, maar kan niks vreemds ontdekken.
Ik heb de motor uitgezet en even later weer gestart en een stukje gereden.

Omdat er alleen maar sneeuw op de wegen hier in de buurt ligt, kan ik niet echt lekker vol op het gas gaan, maar ik heb het idee dat er wel weer wat meer trekkracht is, maar of het nu weer helemaal als voorheen is, weet ik niet.

Kan het zijn dat de turbo ineens de geest heeft gegeven? Of is er dan helemaal niet meer mee te rijden?
Ik dacht aan eventueel los slangetje o.i.d., maar ik kan zo op het eerste oog niks ontdekken.

Het vreemde is dus, dat het plotseling gebeurde nadat DSTC ingreep op de snelweg.
Daardoor weet ik niet goed waar ik het probleem zou moeten zoeken.

Godzijdank is dit in ieder geval niet in de buurt van Tilff gebeurd, anders had ik daar echt nooit meer in de buurt gekomen  ;D

)()()sT

Ow ja, DAAR heb jij ook van die slechte ervaringen  :eusa_doh:
Ik kan je verder geen tips geven maar het lijkt me stug dat de turbo ineens de geest geeft.
Als het al turbo-gerelateerd is zou er een slang los kunnen liggen o.i.d.

Marc O.

Ik heb zoiets een keer gehad met een Golf TDi, ook na een nogal abrupte remaktie vanwege iemand die zonder te kijken van rijbaan wisselde. Volgens de dealer was er een of andere "klep" vastgeslagen. Geen flauw idee wat voor een klep.
...The Nile isn't just a river in Africa...