Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

ed

Citaat van: Taranis op 05-02-2011 19:56:26
Als je synthetische olie gebruikt, is 't echt onzin om ieder jaar olie te wisselen. 't Verzuurt namelijk toch niet. Gewoon wachten tot je aan de kilometers zit.

Het enige wat een argument kan zijn om vroeger te wisselen is veel kleine stukjes rijden en dus vocht/condens in de olie.
Dat s echt niet waar wat je zegt. Synthetische olie verzuurt net zo snel als minerale olie. De verzurng komt namelijk uit de brandstof en niet uit de olie.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Taranis

Citaat van: ed op 06-02-2011 11:09:01
Citaat van: Taranis op 05-02-2011 19:56:26
Als je synthetische olie gebruikt, is 't echt onzin om ieder jaar olie te wisselen. 't Verzuurt namelijk toch niet. Gewoon wachten tot je aan de kilometers zit.

Het enige wat een argument kan zijn om vroeger te wisselen is veel kleine stukjes rijden en dus vocht/condens in de olie.
Dat s echt niet waar wat je zegt. Synthetische olie verzuurt net zo snel als minerale olie. De verzurng komt namelijk uit de brandstof en niet uit de olie.

Die verzuring uit de brandstof zoals jij 't zegt is een reactie tussen water en zwavel. Alle brandstoffen zijn tegenwoordig zwavelvrij (volgens EN590).

ed

maar goed, dan nog is de gebruikte olie daar niet op van invloed. De zuren worden gevormd en een synthetische olie neemt die net zo makkelijk op als een minerale. Het is echt niet slim om langer als een jaar met olie te rijden.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Taranis

Citaat van: ed op 08-02-2011 14:01:31
De zuren worden gevormd

Waardoor dan? Wat veroorzaakt die verzuring als er geen zwavel aanwezig is?

elianmars

Ach, ik zie het wel. Ik zal binnenkort de olie wel verversen. Dat heeft het torretje wel verdiend  ;D

Vandaag kwam alles tegelijk binnen. De meters, de meterhouder en de adapter.

Ik heb nog even geen tijd om de boel aan te sluiten, maar kon het niet laten om te kijken of het past en hoe het staat. De speaker kan er gewoon onder blijven liggen, dus het is nog even twijfelen of ik het zo laat (speaker afkoppelen), of een gat in de meterhouder zagen en er iets van gaas onder leggen  :eusa_think:

De meterhouder is niet glad, maar er zit hetzelfde profiel in op als in het dashboard. Ik vind het mooi!!  :D

Sbv

Hmm zo eens even bekijken dan maar

elianmars

Citaat van: Sbv op 08-02-2011 19:23:38
Hmm zo eens even bekijken dan maar

Het is er al weer uit en in de doos  :eusa_shifty:

Bouke

Denk je niet dat het stoort met naar buiten kijken qua licht van de meters ???

antraciet

Veel plezier bij de klus vanavond  ;)

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 08-02-2011 19:21:44
Ach, ik zie het wel. Ik zal binnenkort de olie wel verversen. Dat heeft het torretje wel verdiend  ;D

Vandaag kwam alles tegelijk binnen. De meters, de meterhouder en de adapter.

Ik heb nog even geen tijd om de boel aan te sluiten, maar kon het niet laten om te kijken of het past en hoe het staat. De speaker kan er gewoon onder blijven liggen, dus het is nog even twijfelen of ik het zo laat (speaker afkoppelen), of een gat in de meterhouder zagen en er iets van gaas onder leggen  :eusa_think:

De meterhouder is niet glad, maar er zit hetzelfde profiel in op als in het dashboard. Ik vind het mooi!!  :D

http://www.familie-verweij.nl/V70N/meterhouder5.jpg

:eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool: Beetje Focus ST/RS stijl, en dat is een groot compliment ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Bouke

Dankje ,kom je ook ik heb verse cake ;D

antraciet

Citaat van: Bouke op 08-02-2011 19:34:02

Is goed ben er om 23.30  ;D

Bouke

Citaat van: antraciet op 08-02-2011 19:35:09
Citaat van: Bouke op 08-02-2011 19:34:02

Is goed ben er om 23.30  ;D