Blogje over V70N D5

Gestart door grijzev70tdi, 04-05-2010 23:53:36

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Het is maar net wat je gewend bent. Steeds iets meer doen, kan hij er aan wennen  :eusa_angel:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Snellebaksteen

16 Inch en Nivomats!! Pas op! Daar komt de driemaster aan!!
;D ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Citaat van: Sbv op 11-04-2013 21:28:15
Citaat van: The Volvoboy op 11-04-2013 21:26:30
Een V70N, stug? :eusa_eh: ;D ;D ;D ;D ;D
Met 18" en Four-C op sport is het best wel stevig

En toch slaat de jouwe minder op dwarsrichels in de weg dan de mijne.

grijzev70tdi

Vanmiddag eindelijk een bleutooth setje in de D5 gezet. Toch stukken beter als het oude systeem waar maar 1 telefoon in kon staan. Die oude onverwoestbare Nokia ;D

Nu weer nokia setje, maar pakt gewoon alle telefoons. Wellicht niet het meest moderne systeem, maar werkt prima voor 15 euro ;D

Het knopje van het systeem heb ik op het blindplaatje naast het STC en het alarm gezet. Kan prima zo  8)

Voor:

Na:

grijzev70tdi

Vanmorgen even de winterbandjes gewisseld van de twingo. Moeders weer tevreden. Ook gezien dat ie aan zijn 1e beurt toe is (eigelijk al iets overheen, moest bij 15 000 en staat nu bijna 18 000) Volgende week even afspraak maken bij de dealert ;D

Toen de D5 op de brug gezet, met gas geven suisde hij weer, net of er een turboslang lek was. Intercooler zit er nu 5000 km in, dus leek me stug. Is de slang die van onderuit de turbo onder het blok doorloopt naar de intercooler. Deze is erg zacht en vet van de olie. Dus die van de week even bestellen, is dat ook weer klaar.

Automaat probleem is nog niet zoals ik het wil hebben, bij koude start en weg rijden moet je ver het gas in trappen voor er wat gebeurd. En vervolgens gaat ie er als en speer vandoor. Is alleen de 1e keer met weg rijden. Bakolie nog niet gepeilt, zal ik straks even doen. Verder schakeld hij super netjes.

Taranis

Citaat van: grijzev70tdi op 27-04-2013 16:16:18
Automaat probleem is nog niet zoals ik het wil hebben, bij koude start en weg rijden moet je ver het gas in trappen voor er wat gebeurd. En vervolgens gaat ie er als en speer vandoor. Is alleen de 1e keer met weg rijden. Bakolie nog niet gepeilt, zal ik straks even doen. Verder schakeld hij super netjes.

Zit dat wel in de bak? De mijne heeft dat soms ook, maar het is heel veel minder na het schoonmaken van dit 'ding': http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33303.msg1252632.html#msg1252632

grijzev70tdi

Had na het vervangen van de bakolie het idee dat het minder was, maar niet weg. Dat ding is wel even iets om schoon te maken denk ik. Is iedergeval de laaste 100 000 niet gebeurd. En daarvoor gok ik ook niet.
Heb jij hem inmiddels al vervangen of dat niet? Weet je zo wat het koste? Want dan vervang ik hem namelijk gelijk als hij niet zo duur is

Taranis

Exclusief korting kwam ie op iets rond de 145 euro uit. Ik heb 'm laten zitten, ik wacht wel tot ie echt stuk is.

grijzev70tdi

Hmm, dan ga ik hem eerst ook maar eens schoonmaken volgende week.

grijzev70tdi

Dat is de slang, is erg zacht, dus vermoed dat deze niet fijn meer is. Komt ook olie uit lekken. Aandrijfaskeerring verdenk ik ook van olie lekken, maar moet eerst die slang goed zijn om het goed te kunnen zien.

ed

Aandrijfas keerring heb ik ook gehad bij de vorige (2005 V70 2.4D). Was de linker als ik het goed herinner en bij een stand van ongeveer 240.000 begon hij te lekken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

grijzev70tdi

hij staat nu op bijna 330.000 dus het kan maarzo. Eerst die slang maar eens doen, dan verder kijken.

grijzev70tdi

Citaat van: grijzev70tdi op 27-04-2013 17:22:44
http://i1008.photobucket.com/albums/af202/witte480/CAM00284.jpg

Dat is de slang, is erg zacht, dus vermoed dat deze niet fijn meer is. Komt ook olie uit lekken. Aandrijfaskeerring verdenk ik ook van olie lekken, maar moet eerst die slang goed zijn om het goed te kunnen zien.

Vanmiddag snel even de slang vervangen, kwatiertje incl op de brug zetten. Hij trekt beter weg heb ik het idee, en boven de 120 ook weer iets vlotter dan voorheen. Heeft dus zeker geholpen, msar nist zoals ik het wil. Dus binnenkort het filtertje waad Ronald het over had schoonmaken. Vanmiddag geen zin meer in

Ewout Schalkwijk

Citaat van: grijzev70tdi op 19-05-2013 01:18:07
Heeft dus zeker geholpen, msar nist zoals ik het wil. Dus binnenkort het filtertje waad Ronald het over had schoonmaken. Vanmiddag geen zin meer in

Hoe lang woon jij al in Nederland? :eusa_whistle:

;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

fpede

lijkt me eerder de vraag, wanneer/waar hij heeft leren typen  :evil:

:-*  ;D